Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Kan du fortelle om dine erfaringer? Hvordan du lykkes? Hvor lang tid det tok? Anonymous poster hash: eec8a...b91
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Sjekk vektklubb.no Der er det flere som har gått ned mye i vekt og kan fortelle. "Hemmeligheten" når det gjelder slanking er ikke større enn at man må forbruke flere kalorier enn man inntar. Dvs at for å lykkes må du være aktiv i hverdagen og spise sunt. Verre er det ikke. Det avgjørende for meg den gangen jeg slanket meg, var at jeg virkeligg, -virkelig-, bestemte meg for at nok var nok og at fettet måtte bort. Ikke noe halvveis "jeg skulle ønske at," men helt klar tale på at jeg ikke orka å drasse rundt på overvekta. Planlegg måltider dag for dag, helst også klokkeslett for når du skal spise. Noe som var overrarskende for meg var at jeg måtte spise -mer- enn hva jeg pleide. Spiste fem ganger daglig og følte meg aldri sulten. Forbrenningen ble mye bedre av det! Og jeg sluttet å fyse på snop hele tiden. Sett av tid til trening/aktivitet i alle fall tre ganger i uka. Det viktige for meg, og som gjorde at jeg lykkes, var at jeg ikke sluttet å spise noe som helst, jeg spiste det jeg liker, men i mindre porsjoner. Jeg bedrev trening som jeg liker, ikke noe jeg måtte. Altså, fokuset var på å fortsette med ting jeg vet jeg liker, både av mat og trening, fordi jeg vet at om jeg skal spise cottage cheese og havregryn, (som jeg hater!), så er veien kort til å mislykkes. Trekk frem de tingene du spiser som er sunne, og kutt ned på det som ikke er så bra. Drikker du brus er det bare å sette strek over den (lettbrus også, bare dritt!). Mange tomme kalorier. Kjøp deg heller en brusmaskin og tilsett god smak selv (sitron/lime). På denne måten gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Så du må nok regne med at det tar minst 40 uker å gå ned 35-40 kg. Noen uker går man ikke ned noe, andre går man ned litt mer enn 1 kg. Anonymous poster hash: 951a4...b51
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Sjekk vektklubb.no Der er det flere som har gått ned mye i vekt og kan fortelle. "Hemmeligheten" når det gjelder slanking er ikke større enn at man må forbruke flere kalorier enn man inntar. Dvs at for å lykkes må du være aktiv i hverdagen og spise sunt. Verre er det ikke. Det avgjørende for meg den gangen jeg slanket meg, var at jeg virkeligg, -virkelig-, bestemte meg for at nok var nok og at fettet måtte bort. Ikke noe halvveis "jeg skulle ønske at," men helt klar tale på at jeg ikke orka å drasse rundt på overvekta. Planlegg måltider dag for dag, helst også klokkeslett for når du skal spise. Noe som var overrarskende for meg var at jeg måtte spise -mer- enn hva jeg pleide. Spiste fem ganger daglig og følte meg aldri sulten. Forbrenningen ble mye bedre av det! Og jeg sluttet å fyse på snop hele tiden. Sett av tid til trening/aktivitet i alle fall tre ganger i uka. Det viktige for meg, og som gjorde at jeg lykkes, var at jeg ikke sluttet å spise noe som helst, jeg spiste det jeg liker, men i mindre porsjoner. Jeg bedrev trening som jeg liker, ikke noe jeg måtte. Altså, fokuset var på å fortsette med ting jeg vet jeg liker, både av mat og trening, fordi jeg vet at om jeg skal spise cottage cheese og havregryn, (som jeg hater!), så er veien kort til å mislykkes. Trekk frem de tingene du spiser som er sunne, og kutt ned på det som ikke er så bra. Drikker du brus er det bare å sette strek over den (lettbrus også, bare dritt!). Mange tomme kalorier. Kjøp deg heller en brusmaskin og tilsett god smak selv (sitron/lime). På denne måten gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Så du må nok regne med at det tar minst 40 uker å gå ned 35-40 kg. Noen uker går man ikke ned noe, andre går man ned litt mer enn 1 kg. Anonymous poster hash: 951a4...b51 Hva koset du deg med i helgene? Er det lov med sukkerfrie pastiller? Noen råd? Anonymous poster hash: 1ac62...da8
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 30 kg hittil på ketose. Brukte 5 mnd. Det er ikke vanskelig å gå ned, problemet er å holde det ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Unnet du deg noe på lørdagene? Anonymous poster hash: 1ac62...da8
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Unnet du deg noe på lørdagene? Anonymous poster hash: 1ac62...da8 Spiser atkins hver dag ;-) Og ja. Skeiet ut mye. Litt for mye... men jeg skal leve med dette så det er greit. Tar bare litt lengre tid når man skeier ut
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Sjekk vektklubb.no Der er det flere som har gått ned mye i vekt og kan fortelle. "Hemmeligheten" når det gjelder slanking er ikke større enn at man må forbruke flere kalorier enn man inntar. Dvs at for å lykkes må du være aktiv i hverdagen og spise sunt. Verre er det ikke. Det avgjørende for meg den gangen jeg slanket meg, var at jeg virkeligg, -virkelig-, bestemte meg for at nok var nok og at fettet måtte bort. Ikke noe halvveis "jeg skulle ønske at," men helt klar tale på at jeg ikke orka å drasse rundt på overvekta. Planlegg måltider dag for dag, helst også klokkeslett for når du skal spise. Noe som var overrarskende for meg var at jeg måtte spise -mer- enn hva jeg pleide. Spiste fem ganger daglig og følte meg aldri sulten. Forbrenningen ble mye bedre av det! Og jeg sluttet å fyse på snop hele tiden. Sett av tid til trening/aktivitet i alle fall tre ganger i uka. Det viktige for meg, og som gjorde at jeg lykkes, var at jeg ikke sluttet å spise noe som helst, jeg spiste det jeg liker, men i mindre porsjoner. Jeg bedrev trening som jeg liker, ikke noe jeg måtte. Altså, fokuset var på å fortsette med ting jeg vet jeg liker, både av mat og trening, fordi jeg vet at om jeg skal spise cottage cheese og havregryn, (som jeg hater!), så er veien kort til å mislykkes. Trekk frem de tingene du spiser som er sunne, og kutt ned på det som ikke er så bra. Drikker du brus er det bare å sette strek over den (lettbrus også, bare dritt!). Mange tomme kalorier. Kjøp deg heller en brusmaskin og tilsett god smak selv (sitron/lime). På denne måten gikk jeg ned ca 1 kg i uka. Så du må nok regne med at det tar minst 40 uker å gå ned 35-40 kg. Noen uker går man ikke ned noe, andre går man ned litt mer enn 1 kg. Anonymous poster hash: 951a4...b51 Hva koset du deg med i helgene? Er det lov med sukkerfrie pastiller? Noen råd? Anonymous poster hash: 1ac62...da8 Jeg hadde ingen regler på hva som var lov og ikke lov. For meg funker det ikke med snop bare på lørdager f.eks, fordi av og til har jeg ikke lyst på sjokolade på lørdag, men på tirsdag. Da tar jeg en sjokolade tirsdagen og dropper lørdag istedet. I tillegg velger jeg en liten sjokolade istedet for en stor, og en mørk sjokolade istedet for en lys med karamellfyll. Sånne ting. Jeg er veldig glad i mat, glad i smaker, glad i vin. Å kutte ut all god mat (som jo desverre inneholder mye fett mange ganger) går bare ikke. Men en _liten_ porsjon innimellom går helt fint, fordi jeg vet at da er det bare å trene litt lenger så jevner det seg ut. Husk; færre kalorier inn, og flere kalorier ut i trening. Det fine med løsningen min er at for meg er den holdbar. Jeg klarer å holde vekten i etterkant også, fordi jeg ikke "plutselig" får lov til å spise sjokolade igjen. Jeg har jo ikke rukket å savne det! Ikke går jeg lei heller, jeg slipper å spise mat som jeg aldri spiser eller hadde det ikke vært for slankingen. Jeg prøver ikke å finne desperate løsninger. For meg blir "kan jeg spise sukkerfrie pastiller" et sånt spørsmål, fordi du er livredd for å sprekke og må ha et halmstrå å klamre deg til. Jeg lever på sett og vis som før, jeg har bare justert mengde. Ned på mat, opp på trening. Anonymous poster hash: 951a4...b51
guggu Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 35 kg ned ved hjelp av grete roede kurs. Tok litt over 2 år men var veldig vekt på at det var varige endringer som skulle til. Har 50 kcal pr dag til det du ønsker- eks en sjoklladebit hver dag eller spare alt til snop/kake i helga. Jeg var veldig fornøyd med opplegget!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Unnskyld meg, men hvordan i helsike har dere greid å legge på dere sånne mengder som 40 ekstra kilo? Har dere ikke lært noenting om ernæring og fysisk aktivitet i oppveksten? Jeg er målløs. Rett og slett. Jaja, bra Grete Roede kan hjelpe dere ned igjen i normal størrelse da. Lykke til Anonymous poster hash: 88d64...3a2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Unnskyld meg, men hvordan i helsike har dere greid å legge på dere sånne mengder som 40 ekstra kilo? Har dere ikke lært noenting om ernæring og fysisk aktivitet i oppveksten? Jeg er målløs. Rett og slett. Jaja, bra Grete Roede kan hjelpe dere ned igjen i normal størrelse da. Lykke til Anonymous poster hash: 88d64...3a2 De fleste med 40 kg pluss har en spiseforstyrrelse. Det har ingenting med kunnskap å gjøre, det er psykisk. Men akkurat som det er mulig for f.eks en deprimert å bli frisk er det også fullt mulig for en som overspiser å bli frisk. Men en som er 40 kg overvektig er akkurat like syk som hun som veier 40 kg og har anoreksia... Mat misbrukes for å takle mentalt vanskelige ting. Anonymous poster hash: 4eb36...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå