Gå til innhold

Noen som kan hjelpe ang AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at for å få de eksakte tallene så må jeg via NAV men tenkte bare å spørre om noen kan hjelpe meg med utregning? Jeg tjener idag 371 000 brutto. Har også 3 barn under 18 år og er medlem i KLP. Noen som har en liten anelse på hva jeg kan få ut i mnd på 100% AAP?

Anonymous poster hash: a0183...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

66 % av det du tjener fra før er vel det som regnes mener jeg. Hvis du er i tiltak som skole/praksis så kan du i tillegg søke barnetilsyn og reisegodtgjørelse.

Skrevet

AAP er 66% av lønnen din, barnetillegget er 25 kr dagen eller noe sånt det det utgjør ikke mye.

Men utbetalingen fra KLP gjør at du havner neste på det samme som du har i lønn, mener jeg ble fortalt at når du plusser på summen du får utbetalt derfra hver måned havner du på ca 90% av lønnen du hadde før du ble syk.

AAP utregnes ved å ta gjennomsnitt av de tre siste årene før første sykemelding da, så jeg som hadde et år med 80% lønn i foreldrepenger og 6 mnd med ulønnet permisjon i de tre årene tapte mye penger på det. Gjennomsnittet for de tre årene de regner aap fra ble jo mye dårligere enn den egentlige årslønnen min.

Anonymous poster hash: 04db2...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...