Gå til innhold

Ferie med 4 barn- 50.000kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri reist på ferie etter alle barna kom til. Minste er nå 2,5 år.

Har funnet fly og hus i Thailand for kr 50.000 for en hel mnd. Er dette mye?

Søkte såvidt på sånne chartersider og der kom det fort opp i 60.000 for bare 2 uker.

Noen som vet av noen andre rimeligere alternativ? Skjønne jo at det koster å dra på ferie når vi er så mange.

Anonymous poster hash: 6188f...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D var vel en ok pris! Billig å leve der :)

Å reise med fire barn er no dritt, logistisk sett, da d meste er tilpasset 2 barn (og til nød 3)..., men ikke umulig :)

Kan man reise utenom skolesommerferien, så er d mye å spare. Men du har sannsynligvis 1-2 barn på skole?

Anonymous poster hash: 4d3e4...9c5

Skrevet

Vi har 4 barn og er på ferie en uke hver sommer for mellom 10 og 15.000,-

Vi leier da hus/leilighet og kjører bil, som regel blir det Danmark.

I år skal vi til Spania, leier en leilighet i et kompleks med basseng av privatperson (sjekk Finn.no) og kjøper flybilletter utenom.

Mye billigere enn charter.

Anonymous poster hash: f1c76...fcf

Skrevet

I år skal vi til Spania, leier en leilighet i et kompleks med basseng av privatperson (sjekk Finn.no) og kjøper flybilletter utenom.

Vi fant også huset i Thailand på finn.no. Flybilletter som drar opp prisen. Hus koster bare 10.000 for 4 uker. Leilighet blir trangt med så mange. Og privat basseng er en stor glede med så mange barn.

Veldig billig å leve i Thailand med tanke på at vi skal være så lenge.

Men tror du at det totalt sett hadde blitt billigere med Spania?

Hi

Skrevet

D var vel en ok pris! Billig å leve der :)

Å reise med fire barn er no dritt, logistisk sett, da d meste er tilpasset 2 barn (og til nød 3)..., men ikke umulig :)

Kan man reise utenom skolesommerferien, så er d mye å spare. Men du har sannsynligvis 1-2 barn på skole?

Anonymous poster hash: 4d3e4...9c5

2 skolebarn, så dessverre ikke mulig nei :/

Tror dere man trenger mye for å leve i 4 uker i Thailand da? 40.000?

Hi

Skrevet

Hvor mye ble det totalt til Spania for dere?

Kjøre bil er uaktuelt foreløpig hehe

Hi

Skrevet

Når det gjelder leie av hus/leilighet, uansett hvor i verden, anbefaler jeg å sjekke ut Airbnb.com også. Mye fint å få der til en ofte mye rimeligere pris enn andre steder.

Anonymous poster hash: 37e87...41d

Skrevet

Det er forsåvidt billig, men er det ikke regntid i Thailand om sommeren?

Anonymous poster hash: 8f6b7...644
Skrevet

Det er forsåvidt billig, men er det ikke regntid i Thailand om sommeren?

Anonymous poster hash: 8f6b7...644

Det stemmer. Men er som regel bare noen deilige bøtter som kommer fra himmelen.

Har vært der mange ganger om sommeren før jeg ble etablert, mer behagelig enn vinteren synes jeg. Særlig når man skal med barn også.

Hi

Skrevet

Til den summen så hadde jeg satset på Florida :)

Faktisk vurdert det også. Men hvor finner jeg fly og hus i 1 mnd i Florida innenfor den summen?

Hi

Skrevet

Til den summen så hadde jeg satset på Florida :)

Det går heller ingen direktefly til Florida? Til Thailand går det direkte, og den lengste strekningen er på natten- noe som er en stor fordel.

Hi

Skrevet

Jeg syns det hørtes ut om en god pris for 6 personer.

Om du har vært der flere ganger selv vet du at matprisene er veldig billige og reiser dere til Spania må du regne med å bruke minst dobbelt eller tre dobbelt så mye i mat.

Vi skal også dra på sommeren neste gang og tror det vil være mye bedre når vi skal reise med barn.

Anonymous poster hash: 7185a...457
Skrevet

Hvorfor må du reise en hel mnd på ferie da? Det er ekstremt lenge, dere kommer til å bli dritt lei...

Anonymous poster hash: 7fb3d...93b

Skrevet

Hvorfor må du reise en hel mnd på ferie da? Det er ekstremt lenge, dere kommer til å bli dritt lei...

Hvorfor tror du det? Vi har både foreldre og venner som også leier hus der nede i samme tidsrom. Har aldri opplevd å være drittlei av en mnd i Thailand før. Anbefales ;)

Hi

Skrevet

Norwegian flyr direkte både fort Lauderdale og Orlando. 😃

40.000 burde holde i Thailand. Er ca 50 tusen bath i uka.

Hvor i Thailand skal dere?

Skrevet

Og som sagt så er det flyprisen som trekker opp. Spiller ingen rolle om vi er der i 2 eller 4 uker sånn sett. Boligutgiftene utgjør kun 10.000 for hele mnd hvis du leser innlegget. 2 uker hadde kostet 7.000 (får den siste uken billigere pga langt opphold).

Skjønner egentlig ikke hvor du vil med den kommentaren.....

Hi

Skrevet

Ok, takk for tips, må sjekkes ut😄

Vi planlegger Hua hin. Aldri vært der før. Men rolig der.

Tidligere har vi vært i de verst utsatte stedene mtp regntiden og allikevel opplevd sol mesteparten av tiden.

Hi

Skrevet

Ok, takk for tips, må sjekkes ut😄

Vi planlegger Hua hin. Aldri vært der før. Men rolig der.

Tidligere har vi vært i de verst utsatte stedene mtp regntiden og allikevel opplevd sol mesteparten av tiden.

Hi

Jeg ville ha valgt Thailand 😃

Jeg ville også dratt noen dager til Bangkok.

Vet ikke om du vet dette men det er ca 30% dyrere i sør enn på østkysten .

Skrevet

Tror Thailand blir det billigste for dere, siden dere skal være der i 4 uker.

For i Spania er det dyrere å leie bolig i skoleferiene. Så det kan bli ganske dyrt, og mat er og dyrere.

Vi reiser selv til Spania i sommer, men vi er 3 personer, det blir ca 6000 kr i fly. Ellers bor vi gratis, derfor ble det Spania. Og vi blir bare borte i 12 dager.

Anonymous poster hash: ee838...c3f
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en bra pris for en mnd. Vi reiste vel for ca 15000 med fem barn ifjor, men da er det jo kun en uke og i Skandinavia, så det er ikke sammenlignbart. Det høres helt, helt fantastisk ut med en mnd ferie i Thailand med barn!

Skrevet

kan ikke svare på noe av det med mange barn da vi bare har 1 men vi var i thailand i 3 uker nå i november & brukte ca 3000 kr på mat, suvenirer, utflunkter, is, godis osv til 3 stk i løpet av de 3 ukene. jeg hadde regna ca 1000 nok dagen i forbruk men det holdt vi oss langt under. untat den ene dagen når vi kjøpte jule gaver til 30 stk samtidig. (som forøvring kom på ca 1000) dyr mat koster ca 1000 bath det er ca 244 nok. vanlig mat koster mellom 75 & 120. stekt ris er billig. kommer i flere smaker. kylling fisk, skalldyr osv så de fleste liker det. vi spiste mye av det pga det er noe av det beste jeg vet & at det er noe av det billigste på menyen. var også en dag på fancy indisk restaurant å spiste 2 retters bare jeg å mannen. der betalte vi 1000 bath for begge to ikke så dyrt det heller men sameligna med alle andre steder ble det kjempe dyrt! maten var god men mannen mente det ikke var verdt å betale så mye der. å det er jeg enig i. thailand er et flott land. mye å se. lokal befolkningen er kjempe hyggelige, pakistanerene som tar over noen steder er ikke like hyggelige men bare gå rett forbi dem så går det bra ;) thai folk er veldig glad i barn & det finnes vaskerier over allt som vasker stryker & bretter alle klærne dine for 75 bath per kg før du drar hjem sån at det er lettere å pakke, å du må ikke vaske helve garderoben når dere kommer hjem. stort + for oss som hadde med en 2 åring :) kos dere masse på ferie uansett hvor dere havner!

Anonymous poster hash: 5ddeb...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...