Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Min sønn har sovet GODT i egen seng fra han var nyfødt. Aldri noen problem. Nå er han tre måneder og de tre siste nettene etter de fire første timene i egen seng finner han bare roen i vår seng. Da sover han som før. Han får selvsagt lov til dette, men jeg er usikker. Jeg lurer på om det er normalt eller om han kan ha blitt skremt av noe slik at det er skummelt å sove alene? Er dette en uvane jeg bør stoppe med en gang? Anonymous poster hash: 3fff5...6b5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Jeg har to små og har prøvd å være "snill" og ettergivende med den ene og strengere med den andre. Min erfaring er at streng er best i lengden. Den eldste måtte ha masse forskjellig stimuli for å sovne lenge. Med nr. 2 insisterte jeg på at han skulle sove i sin egen seng fra ca 3 mnd av. Så satt jeg på siden med en hånd på brystet hans så han visste at jeg var der. Da ble han komfortabel i sin egen seng, og vi sparte oss for masse slit i lengden. Men dette er jo min erfaring og min historie. Jeg anbefaler deg å gå inn på nasjonalt kompetansesenter for søvn og finne de tipsene og triksene som du synes passer best for dere. Og ha i bakhodet at de fleste søvnproblemer barn har er forårsaket av manglende grensesetting hos foreldrene, eller fordi de har blitt vant til å sovne med ulike former for stimuli. Anonymous poster hash: b1bcc...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå