Gå til innhold

BF som manipulerer datter og lager helvete..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd fra dere kloke damer..Litt langt og kanskje ikke så bra oppsumert men prøver å skrive uten å legge i så mye følelser. 

Nå er det sånn at jeg og BF går igjennom rettsaker i utlandet (der BF er fra.) for at han ønsker ikke å la oss flytte hjem til Norge selv om datteren vår er født i Norge og bodd der noen år før jeg flyttet hit.

Denne rettsaken er så innviklet og komplisert, og gjør virkelig livet vårt til et helvete. Jeg kan ikke søke om ny jobb før jeg vet hvor vi kan bo osv. Han har løyet så mye om meg i retten som ikke er sant, og prøver å framstå meg som en dårlig mor. Jeg må betale for advokaten selv, og utgiftene har blitt veldig høyt nå at det påvirker økonomien vår.

Nå har han beholdt passet hennes, og vi har ikke hatt muligheten til å reise hjem til Norge på ferie en gang. 

I en rettsak forrige måned ble han pålagt å gi tilbake passet sånn vi kunne reise hjem til Norge over jul, men han gjorde ikke dette. Han er "redd" for at jeg skal kidnappe datteren vår. Han fikk passet i sommer da han påstod han skulle reise på ferie med datteren vår, jeg har aldri gitt ham passet før og tenkte jeg kunne stole på ham. Men han dro aldri på ferie og siden da har han beholdt passet.

Han har ikke hatt noe samvær med datteren vår før ifjor, ikke betalte han barnebidrag, så henne kanskje 1-2 ganger i året. Han fikk en ny dame, og jeg har på magefølelsen at hun har fått ham til å "skjerpe" seg og nå vil han ha datteren sin på heltid. Jeg var så dum som skrev under på delt foreldreansvar ifjor under megling om samvær. Og forstod ikke hva konsekvenser jeg skulle få for dette. Jeg ble også fortalt at han uansett ville fått foreldreansvar. Så jeg følte jeg ikke hadde mye valg.

Nå skal vi i "siste" rettsak neste måned, jeg kan bevise at alt han sier om meg er løgn. 

Men problemet nå er at de siste gangene min datter har vært hos ham, har hun fortalt meg at han har sagt mye om meg, feks at jeg var utro med ham når hun var liten baby (ikke sant!).. At jeg bare lyver til henne, og at jeg er en dårlig mor. Jeg er helt sjokkert at han kan si noe sånnt til henne, hun er kun 7 år og blir vledig påvirket av dette. Hun har de siste ukene ikke vært helt seg selv, sier hun hater meg og at jeg har ødelagt livet hennes. Jeg er helt ute av meg og har bedt om hjelp av bl.a skolen til å takle "humøret" hennes nå. 

Vil dette  se dårlig ut for ham i retten tror dere?  Hvordan kan jeg bevise at hun har sagt dette til meg?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og er så redd for at han skal gjøre vårt liv til helvete videre.. Han er bare så vanskelig og dette går ut av barnet. Har prøvd å kontakte norske ambessaden men ingen hjelp å få fra Norge. Har bare ikke kreter igjen, og sitter her helt alene i utlandet og prøver å komme meg hjem til venner og familie.

Anonymous poster hash: bb1dc...1b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om hva du kan gjøre, men loggfør alt din datter sier han har sagt, og ting av interesse. Det kan være til din fordel

Anonymous poster hash: d2812...238

Skrevet

Kontakte medier?

Anonymous poster hash: b66f3...098
Skrevet

Det er vanskelig å uttale seg om hvordan retten vil vurdere noe uten å vite hvilket rettsvesen det er snakk om.

Det er for meg rart at du forventer å kunne flytte barnet bort fra far og dagligliv til Norge slik uten videre. De færreste lands lovverk tillater det.

Anonymous poster hash: 3fd15...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...