Gå til innhold

Baby ute i kulda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensa for at du ikke tar med baby på trilletur ute?

Jeg har en baby på 4 mnd og har ikke tatt henne med ut når det har vært kaldere enn 8 kuldegrader.

Det er meldt 8 kuldegrader og kaldere helt til torsdag. Tar 10 minutter å trille til treningssenteret, er det ille nok for baby å være ute i kulda eller går det greit med såpass korte turer?

Vil gjerne trene, men vil heller ikke ta unødige sjanser.

Er det stor sjanse for at baby blir smittet hvis bestemoren som nettopp har hatt influensa passer henne? Babyen min fullammes.

Anonymous poster hash: 2fd3f...426
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste nylig at en helst ikke skal ta barn under 3 år (tror jeg det var) ut i mer enn -5. Dette pga den kalde luften de får inn i lungene når de puster inn, i tillegg til at vind kan gi enda sterkere effektive kuldegrader enn hva en er klar over.

Anonymous poster hash: 4e2f0...325
Skrevet

Her jeg bor er det tørt klima og baby kan fint være ute i minus 10 grader. Bor du et sted med mer fuktighet i lufta kan minus 8 grader bli for kaldt. Kald og fuktig luft kan være farlig for små lunger.

Anonymous poster hash: 1eb6c...883

Skrevet

Hjelpes, så alene mødre uten bil skal låse seg inne hele vinteren når det blir for kaldt? Du kan fint ta med ungen ut på en 10 minutters tur.

Anonymous poster hash: d608e...4df

Skrevet

Hos svigers så er det så tørt at der kan man ha ungene ute i mye mer kulde enn her jeg bor. Her er det fuktig og kuldegradene er på en måte kaldere. Svigerinnen min som er vant til 10-15 minus syns det var helt for jævlig kalt her da vi hadde 4 minus grader. Så må ikke kun se på gradestokken, ta luftfuktighet i betraktningen også.

Skrevet

minus 10,skal ikke barn under 3 være ute, sånn er det her jeg bor i alle fall

Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: e9d9f...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...