Gå til innhold

Hvor mye våken er baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 4 mnd. Hun sover vel ca 12-16 timer i døgnet.

På lørdag sovnet hun klokka 24:00, sov sammenhengende til kl 07:00, fikk morsmelk, sovnet fort og våknet klokka 10:00. Fra klokka 10:00 til klokka 22:00 sov hun kun 30 minutter. Hun har vært en del grinete i dag, sikkert pga trøtthet. Prøvde å legge henne i vugga, men ikke snakk om at hun ville sove. Hun har aldri vært så mye våken siden hun ble født, toppen 6 timer sammenhengende. Hvor mye våken er din baby i strekk? Kan det være at hun har endret mønster totalt? Vet at baby endrer søvnmønster fra 3 mnd alder. Hun har ikke hatt vondt i magen, bære vært "oppmerksomhetssyk"

Anonymous poster hash: 90522...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er like vanskelig å svare på som "hvor lang er en bukse?".

Barn er rett og slett forskjellig, men du har rett i at det ofte skjer noe i 3-4 mnd alder, en modning og forandring.

Anonymous poster hash: cdc20...0b7
Skrevet

Da mine var like gamle tok de kvelden kl 19, våkna 1-2 ganger for mat og våkna i 7-tida...første dupp ca 10-12 og andre ca 14-16 og natta igjen kl 19. Tror jeg ville prøvd å få til kveldsrutiner, høres ut som ungen blir overtrøtt...

Anonymous poster hash: ab425...b7d

Skrevet

Da mine var like gamle tok de kvelden kl 19, våkna 1-2 ganger for mat og våkna i 7-tida...første dupp ca 10-12 og andre ca 14-16 og natta igjen kl 19. Tror jeg ville prøvd å få til kveldsrutiner, høres ut som ungen blir overtrøtt...

Anonymous poster hash: ab425...b7d

Jeg tror man må finne det som passer best for seg, ingen er like. Vi legger henne ikke til fast tidspunkt, men når vi ser at hun er trøtt, demper vi belysning i huset, slår av radio/TV, tar kveldsstellet, jeg ammer henne og legger henne i egen seng. Snakket med helsesøster om dette og hun sa at det er viktig med faste rutiner, noe vi har hatt siden hun var 3 mnd, men når det kommer til leggetider sa hun at det beste vi kunne gjøre var å tolke babyens signaler på når hun er trøtt (ikke være "besatt" av at hun skulle legge seg til ett fast tidspunkt hver dag, siden ingen dager er like) og dermed gjøre henne klar for sengen. Ingen vits å "presse" en baby til å sove hvis den ikke er trøtt. La henne kl 22:00 og hun har sovet siden. Er vel bare sovemønsteret hennes som har endret seg. Synes bare det skjedde så radikal endring at jeg ble så overrasket.

Anonymous poster hash: 90522...c62

Skrevet

Har en på 4mnd her selv.. Hun sovner mellom 21.30 - 22.30 om kvelden og sover til 07.30 hver natt. På dagen har hun et par hviler.. første i 10.30-11 tiden , rundt kl 14, ca kl 17.30 og av og til en liten dupp ca kl 20. Varierer litt på hvor lenge hun sover hver hvil, men tilsammen ca 4t hvil totalt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...