Gå til innhold

Hvilke regler har dere for 3-åringene angående rydding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sløv, jeg rydder alt etter ham selv fordi det er enklest. Det er kanskje ikke unormalt når han bare er 3 år, men føler det kanskje er på tide å begynne å lære ham det nå, så det ikke bare blir verre med årene? Moren min ryddet nemlig rommet mitt til jeg flyttet hjemmefra, og sånn har ikke jeg tenkt at vi skal ha det. :P

Men hvordan gripe det an? Hvordan gjør dere det? Må de rydde opp alt av leker selv, og må de alltid rydde før de finner frem noe nytt? Og hva gjør man om de nekter? (Noe jeg er ganske sikker på min kommer til å gjøre, jeg har nemlig gjort noen halvhjertede forsøk tidligere...)

Lurer forresten også på hvor selvstendige det er vanlig at 3-åringer er ellers. (Som f.eks smøring av mat, på-/avkledning.)

Anonymous poster hash: 2f608...8ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må hjelpe til å rydde opp. Stopper han, stopper vi.

Vært ganske konsekvent på at leker som ikke ryddes havner i ei eske som bare jeg vet hvor er.

Er veldig flink til å rydde nå. Går som en lek da han har lyst til å vise at han er flinkere enn iss ig kan rydde mest. :)

Anonymous poster hash: 9f31d...ccd

Skrevet

Vi rydder alltid sammen.

Det blir bedre etter som de blir eldre. Eldste ryddet selv ved beskjed fra fire år.

Anonymous poster hash: 1ed6a...787

Skrevet

Takk for svar. :)

HI

Anonymous poster hash: 2f608...8ae
Skrevet

Vi er ikke veldig strenge, men hun må rydde vekk en aktivitet før hun begynner med noe nytt. Og så må hun rydde rommet sitt fredag ettermiddag el lørdag formiddag før vi drar i butikken og handler lørdagsgodt! Er en ganske selvstendig type så vil gjerne kle på seg selv etc, hvis hin gidder da!

Anonymous poster hash: 1055c...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...