Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Min er flink til å hjelpe til hvis hun har lyst. Har hun ikke lyst går hun helt i lås... Hva kan jeg kreve? Anonymous poster hash: dd8cf...a94
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Jeg krever at han gjør det hvis jeg f.eks ber han om å dekke på bordet eller legge klærne sine i skittentøyskurven. Han har ingen faste oppgaver. Jo, han henter ofte posten, forresten. 😉 Anonymous poster hash: 07c9a...3a1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Rydder eget rom og egne leker/tegnesaker etc., henger opp/rydder bort eget yttertøy og dekker av bordet etter seg. Det er de helt faste oppgavene. Hun finner også frem eget tøy til neste dag hver kveld, men det er frivillig og ikke noe vi har pålagt henne (men da får hun velge selv). Ellers deltar hun i matlaging, støvsuger i blant, tørker støv på lister, rydder i blant etter lillesøster, er med og bretter tøy og setter på vask, slår på oppvaskmaskinen, henter posten i blant, går med søppel i blant. Anonymous poster hash: 4bf08...cf1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Henter posten hver dag. Rydder lekene fast hver lørdag (får lørdagsgodt som lønn). Rydder gjerne lekene ved behov utenom også, går ut med søppelposen,hjelper å kutte grønnsaker/annet til middag, setter pålegg på bordet til helgefrokostene, dekker på bordet, setter egen tallerken på kjøkkenbenken etter måltider, og andre små gjøremål og tjenester. Han er forresten 4,5. Han er flink og lydig (stort sett ) Anonymous poster hash: 45451...b21
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Han har ingen faste plikter bortsett fra å rydde leker og ta matboksen ut av sekken og sette den på kjøkkenet. Men han hjelper gjerne til med å dekke på og rydde av bordet. Setter tallerken, glass, bestikk i oppvaskmaskinen. Hjelper til med middagen. Legger klær i skittentøyskurven. Henger bort yttertøy og setter på plass sko. Legger yttertøy som er blitt vått på badet slik at jeg henger det opp. Nå har han selv begynt å henge opp våte votter og lue. Han liker å hjelpe til så jeg får nyte det så lenge det varer :-) Anonymous poster hash: 38f9c...5bf
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Dekker av bordet, rydder rommet, legger skitne klær til vask og henger opp klærne i gangen (sine egne altså) Anonymous poster hash: 32938...070
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Han gjør altfor lite! Dårlig til det meste som minner om rydding. Men han bærer av tallerkenen sin etter måltider. Og han liker å hjelpe til med støvsuging. Og rydder jo litt etter at jeg maser. Anonymous poster hash: 96ae5...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå