Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Hjelp, hver fredag/lørdag er det den obligatoriske "vi skal se film"-dagen og slik har det vært i ca 6 år. Jeg kan aldri bruke hele kvelden eller helgen på noe jeg selv ønsker, for jeg må alltid se en film. Minst en film hver lørdagskveld. Det er samboeren min som bestemmer det, og hvis jeg sier nei, så blir det et h*lvete! Derfor tør jeg ikke si nei jeg liker å se film, men noen ganger vil jeg ikke, men så må jeg selvom jeg ikke vil. Har forsøkt å si nei, og da blir han potte sur. Går et annet sted og furter osv, snakker ikke med meg, svarer meg frekt og er generelt skikkelig ekkel i oppførselen, gir meg dårlig samvittighet etc, så da ser jeg heller film istedet for å si at jeg ikke vil og så trøstespiser jeg godteri hver lørdag fordi jeg kanskje ikke vil se film, eller er stresset inni meg. Idag ville han se film, men jeg var i dårlig humør og føler meg kvalm og overopphetet (fordi jeg satt foran en varmeovn litt for lenge), i tillegg hadde han ved uhell ødelagt noen av tingene mine så jeg var nedstemt og ikke i humør. Jeg sa at jeg ikke vil se film. Da kom h*lvetet. Den ekle stemninga, det hatefulle blikket, den ekle oppførselen, jeg blir redd. Jeg orker ikke sånt... Er det dårlig gjort av meg hvis jeg ikke blir med og ser hver gang?.. Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Tuller du?......Det er jo bare å si ifra at du ikke vil eller gjøre noe annet.... Får en viss Fru-følelse igjen her.... Anonymous poster hash: ac10b...ce1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Tuller du?......Det er jo bare å si ifra at du ikke vil eller gjøre noe annet.... Får en viss Fru-følelse igjen her.... Anonymous poster hash: ac10b...ce1 Nei, det er ikke bare å si ifra når reaksjonen er så sterk. Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Forlat ham, det kommer ikke til å gå over at han har behov for å kontrollere deg... han er ikke snill, han fortjener ikke deg, forlat han og finn en bedre.... Anonymous poster hash: 1ffc9...379
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Få deg litt baller jente! Ta deg en prat med han. Han blir sur? JAVEL. Drit i det. Ta deg en tur ut med en venninne. Finn på noe annet. Og skjerper han seg ikke er det flere fisker i havet Anonymous poster hash: 215a5...bff
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Samboeren din er jo ikke helt psykisk stabil. Ikke normal oppførsel. Si nei og gå deg en tur. Anonymous poster hash: e0d00...04d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Dette er det dummeste jeg har hørt. "Truet til å se på film" sorry den kan jeg ikke ta seriøst 😊 Anonymous poster hash: 7b1fc...5bb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Forlat ham, det kommer ikke til å gå over at han har behov for å kontrollere deg... han er ikke snill, han fortjener ikke deg, forlat han og finn en bedre.... Anonymous poster hash: 1ffc9...379 Jeg er ikke så mye bedre selv, han har mange gode sider, skulle bare ønske at han klarte å skjerpe oppførselen sin. Synes han oppfører seg umodent.. Og han stresser meg. Få deg litt baller jente! Ta deg en prat med han. Han blir sur? JAVEL. Drit i det. Ta deg en tur ut med en venninne. Finn på noe annet. Og skjerper han seg ikke er det flere fisker i havet Anonymous poster hash: 215a5...bff Det er bare det at jeg ikke karer å drite i det, jeg får dårlig samvittighet, tenker at det var dårlig gjort av meg å ikke se film etc. Men når jeg tenker meg om, vil han aldri gjøre noe JEG vil... Føler meg usikker på alt nå. Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Samboeren din er jo ikke helt psykisk stabil. Ikke normal oppførsel. Si nei og gå deg en tur.Anonymous poster hash: e0d00...04d Han sliter med depresjoner, så. Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Dette er det dummeste jeg har hørt. "Truet til å se på film" sorry den kan jeg ikke ta seriøst Anonymous poster hash: 7b1fc...5bb Neivel... Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Han høres ut som en jeg bor med. HAN ER 11 ÅR. Seriøst, sett han alvorlig på plass. Skjerper han seg ikke så må du forlate han. Anonymous poster hash: b86c5...1eb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Han høres ut som en jeg bor med. HAN ER 11 ÅR. Seriøst, sett han alvorlig på plass. Skjerper han seg ikke så må du forlate han. Anonymous poster hash: b86c5...1eb Forslag til hva jeg kan si og hvordan jeg kan ta det opp? Han er veldig defensiv, går i forsvarsmodus med én gang og tar opp usaklige ting. Så er vanskelig å snakke til ham egentlig. Anonymous poster hash: 1724f...c9b
Todii Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 Han høres ut som en jeg bor med. HAN ER 11 ÅR. Seriøst, sett han alvorlig på plass. Skjerper han seg ikke så må du forlate han. Anonymous poster hash: b86c5...1eb Forslag til hva jeg kan si og hvordan jeg kan ta det opp? Han er veldig defensiv, går i forsvarsmodus med én gang og tar opp usaklige ting. Så er vanskelig å snakke til ham egentlig. Anonymous poster hash: 1724f...c9b Du kan jo behandle han som det han oppfører seg som: et barn. Snakk til han som om han er et trassende barn. Spør han hvorfor du gjør det så svarer du: fordi du oppfører deg som en umoden drittunge.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Ta det opp på et tidspukt der det ikke er snakk om å se film. Ta det opp på en ordentlig måte. En voksen mann må kunne se på film alene. Anonymous poster hash: ed98c...be6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Få deg litt baller jente! Ta deg en prat med han. Han blir sur? JAVEL. Drit i det. Ta deg en tur ut med en venninne. Finn på noe annet. Og skjerper han seg ikke er det flere fisker i havet Anonymous poster hash: 215a5...bff "få deg litt baller jente!" -makan til teit og kvinnediskriminerende uttrykk! Vi er minst like tøffe som menn!! Hvem føder barn kanskje??!!..Nei, bruk heller: "Kvinn deg opp!", "Få deg ben i nesa!", "Skaff deg ryggrad!"..... Anonymous poster hash: f2387...336
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Jeg ville fått hjelp. Psykolog, familivernkontoret, eller annet sted. De kan gi deg råd om hvordan takle slike ting. En mulighet er å bare plutselig flytte ut, om det er best vet jeg ikke, men slike ting kan de profosjonelle hjelpe deg med... Google psykopater, kontrollerende personer, manipulerende personer, personlighetsforstyrrelse, og les "psykopatens grep"... Anonymous poster hash: 1ffc9...379
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Blomsterfiffi? Anonymous poster hash: e3d92...ac1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Nei da......Dette må da nesten være Fru Åsta som kjeder seg på en søndagskveld? Anonymous poster hash: ac10b...ce1
QueeenBeee Skrevet 11. januar 2015 #19 Skrevet 11. januar 2015 Bor sammen med en film elsker jeg også, og når han maser om film når jeg vil se noe annet på tv så viser jeg han til datamaskinen og headsett. Om det er en serie jeg ser på netflix ol. setter jeg meg selv med datamaskinen og strikking. Jeg er av den typen at når det er en film jeg ikke vil se på så kjeder jeg med og ender opp med å prate en masse eller vandre rundt i huset mens filmen står på. Noe som er mer irriterende enn at vi er usosial mot hverandre med å se forskjellige ting. Om han blir sur, "klikker og/eller furter bare på grunn av en film. Hadde jeg vært deg så hadde jeg lat han gjøre det for seg selv. Skal det virkelig ikke mer til så la da guttungen få sitte i fred å furte da. Han trenger det tydeligvis. Ta deg sammen og sett ned foten, ingen lov som sier at om han vil se film så skal/må du se sammen med han.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #20 Skrevet 11. januar 2015 Hahahaha, nesten som om det var jeg som hadde skrevet dette innlegget, vært sammen i 6 år vi også og jeg har en meget filmglad mann, noe jeg overhodet ikker er men der stoppet likhetene våre for min mann er ikke slik som din samboer, det var da voldsomt han ser kanskje et par filmer Ila kvelden om helgene, mens jeg sitter på Ipaden og surfer ved siden av, så sant det ikke er en film jeg vil se! Nei du får gi samboeren din klar beskjed om å vokse opp og oppføre seg som en mann og respektere deg og dine ønsker! Anonymous poster hash: a9d54...d12
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #21 Skrevet 11. januar 2015 Nei da......Dette må da nesten være Fru Åsta som kjeder seg på en søndagskveld? Anonymous poster hash: ac10b...ce1 Vet du hva, jeg gikk inn på denne tråden fordi jeg kjente meg igjen i situasjonen. Sjuke mannfolk altså... Var sammen med en selv for ti år siden. Han var svært kontrollerende og ble mer og mer voldelig. Gikk fra han etter 4 år men akkurat det med å se film sitter igjen ennå. Sliter veldig med det. Jeg hater å se film. Samme med kino. Blir kvalm av tanken. Vanskelig å forklare til kjæresten jeg har nå. Hvordan det er å ha den følelsen. Men han GODTAR at jeg ikke liker å se film. hi, vet ikke hvor lenge dere har vært sammen og om han sliter med andre ting. Jeg var heldig som ikke hadde barn med idioten og er glad jeg kom meg vekk for hvem vet hvor langt det kunne gått. Hvis jeg var deg ville jeg nektet. Hold ut med stemningen. Det hatefulle blikket. Nekt flere helger på rad og se om ha blir virkelig gal. Om han har behov for å kontrollere deg så kan du ikke være med han uansett. Om han er grei ellers sånn situasjonen er nå, så er det jo fordi han faktisk har kontrollen. Anonymous poster hash: b5eba...9a3
mamma_bergen Skrevet 11. januar 2015 #22 Skrevet 11. januar 2015 Sorry, men dette har jeg vanskelig for å tro på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå