Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Jeg skal selvfølgelig ringe rundt i morgen, men må bare spørre Jeg har gått GK og vk1, utdannet med fagbrev, men har bestemt meg for å gjøre noe nytt. Planen er å gå vk1 og vk2 på nytt, i en annen retning. Hvordan går jeg frem da? Noen her som har gjort det? Har ikke allmen påbygg.. Anonymous poster hash: 7eb12...114
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Tror du må ta det som privatist. Min mann fikk beskjed om at han var for gammel til å få lov til å delta på vgs da han var 25 år Anonymous poster hash: 0d546...aff
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Ånei.. Hvilken kommune? Anonymous poster hash: 7eb12...114
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Ånei.. Hvilken kommune? Anonymous poster hash: 7eb12...114 Jeg tok vk2 når jeg var 25, gikk på voksenopplæring. Det kan være du får plass på vanlig vgskole, men da havner du sist på ventelisten siden du ikke har rett på mer opplæring i den videregåendeskolen. Hadde satset på voksenopplæring, tenk å måtte gå i klasse med en gjeng 17 åringer! Haha Anonymous poster hash: 90d4b...372
*Smiley* Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Søk på voksenopplæring Har gått i 2 år nå. Ring fylkeskommunen , der skal de ha info om dette . Også vigo.no
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 I Brønnøysund får man gå på Den åpne skolen fra og med fylte 25 år. Går som elev, får undervisning og karakter både fra innleveringer og eksamen. Anbefaler deg å snakke med den lokale VGS og høre hvor du skal hendvende deg. Her har de rådgivere som svarer på bland annet slike spørsmål. Anonymous poster hash: f9707...df4
C&M&H Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 I og med at du allerede har en utdanning har du ikke rett på skoleplass, hverken på videregående eller på voksenopplæring. Men du kan selvfølgelig søke. Har de en ledig plass får du jo den. Så det spørs hvor stor rift det er om plassene. Alternativet er å lese selv og gå opp som privatist. Eller søke på privatskole.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Du vil ikke heller ta påbygging som privatist og heller begynne å studere? Istedenfor å bruke flere år på enda en videregående utdannelse. Jeg var der du er nå, og angrer ikke et sekund på at jeg tok studiekompetanse! Anonymous poster hash: 0e796...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå