Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 .. Anonymous poster hash: d7fed...d8e
sug lut Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 (endret) De har gjort det meste - ta ut søppel, oppvask, støvsuging, vaske bad og do, dekke bord, lage mat. Ikke alt hele tida, selvsagt, men det er ikke så mange begrensninger på hva de kan gjøre, og det er penger å tjene på å gjøre mer enn det de må. Endret 11. januar 2015 av sug lut
Galskapens overhode Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Tar ut søppel, støvsuger, bretter/ legger på plass tøy, lager middag, dekker pp, tømmer/setter på oppvaskmaskin, lufter hunden, tømmer kattedo, henter ved..osv. 11 år, gjør stort sett det jeg trenger hjelp til, så hun gjør litt daglig.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 11-åringen har ansvaret for å tømme søppel, papirsøppel, plast, restavfall og glass/metall ut i riktig dunk. Han må rydde, støvsuge, vaske og skifte på senga på sitt eget rom. Ellers bidra ved behov, ber jeg han støvsuge gangen nede gjør han det, ber jeg han ta ut av oppvaskmaskinen gjør han det. 7-åringen må holde eget rom ryddig og hjelpe til med støvsuging, vask og sengetøyskift der. Hun dekker som regel bordet før middag og rydder etter seg selv når hun har lekt rundt i huset. Hun kan også bli bedt om å rydde av bordet i stua o.l. og gjør det. Alle fire ungene (5, 7, 11 og 13 år) må sørge for at gangen er ryddig, altså henge opp jakkene sine, sett skoene pent, ta med skolesekken til rommet sitt osv. Anonymous poster hash: 3973a...33d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Takk for svar... Mannen har skjemt bort barna så til de grader! Jeg sa han skulle slutte med det før han begynte, men han barer styrer på! Sist uke fikk de 100kr hver for å rydde lekene i stua da jeg var på jobb. Det er bare et eksempel. Jeg må mase for å få de til å gjøre en liten ting (som i dag, gå ut med søppel og tømme kattedo, sltså en ting hver!) og gjør de det blir det surmuling fra jeg jager de av gårde til lenge etter! Mannen bare gir de penger så springer de... Er ikke sånn det skal være! Dessuten er vi ikke akkurat rike...! Nå krever jeg at det skal bli en slutt på dette, og alle blir sur på meg for de syns de hadde en god ordning! Eller glem det! Tror faktisk jeg skal begynne å kreve betalt for alt jeg gjør! Anonymous poster hash: d7fed...d8e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har to hjelpsomme og snille gutter på 7 og 10 som gjør dette: Rydder rommene sine, rydder inn og ut av oppvaskmaskinen, lager enkele middager, bærer ut søpla, lufter og forer dyra, henger opp våte klær, legger sammen tørre (og legger de på plass), måker snø, rydder bort det vi har handlet,dekker på og rydder av bordet, henter posten, tørker støv, "pusser" vinduer, støvsuger og ikke minst Spørr alltid om jeg trenger hjelp hvis jeg driver med husarbeid eller middag!! Anonymous poster hash: 11d54...9c7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 8 åringen støvsuger ca 1 gang i uken. Mater katten og hjelper til stort sett når jeg trenger hjelp til noe. F.eks stikke på butikken å kjøpe noe jeg har glemt. Rydder opp sitt eget rot. ( Rom, klær, tar av bordet etter seg osv.) Sitter barnevakt 30 min etter lillesøstra har lagt seg noen kvelder i uka, så jeg og mannen får tatt en rask gå tur. Anonymous poster hash: aed0e...6d5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Min 8-åring gjør ingenting. Anonymous poster hash: 8a01a...08d
Ostepopp1234 Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Har to gutter på 6 og 10 år:). De tar ut søpla, tømmer oppvaskmaskinen, rydder/støvsuger rommene sine, og vasker noen ganger vaskene på badet/ toalettet. De får ukelønn for dette:).
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Da er det på tide å sette i gang operasjon å-få-hjelpsomme-barn-uten-å-bestikke-de! Har nesten følt at jeg maser på de, men de gjør jo ingenting i forhold til deres barn! De er noen herlige små (store?) gullunger, men husarbeid gjør de ikke... Alt faller på meg, men jeg er utslitt... Anonymous poster hash: d7fed...d8e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har to hjelpsomme og snille gutter på 7 og 10 som gjør dette: Rydder rommene sine, rydder inn og ut av oppvaskmaskinen, lager enkele middager, bærer ut søpla, lufter og forer dyra, henger opp våte klær, legger sammen tørre (og legger de på plass), måker snø, rydder bort det vi har handlet,dekker på og rydder av bordet, henter posten, tørker støv, "pusser" vinduer, støvsuger og ikke minst Spørr alltid om jeg trenger hjelp hvis jeg driver med husarbeid eller middag!! Anonymous poster hash: 11d54...9c7 De får forresten ikke penger for å hjelpe til hjemme, de får ros og de får vite at jeg setter stor pris på at vi alle bidrar slik at vi har det fint. De bærer posene når vi er på butikken og åpner dører for meg fordi "de er da tross alt gentlemen" sier de til meg. Anonymous poster hash: 11d54...9c7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har to hjelpsomme og snille gutter på 7 og 10 som gjør dette: Rydder rommene sine, rydder inn og ut av oppvaskmaskinen, lager enkele middager, bærer ut søpla, lufter og forer dyra, henger opp våte klær, legger sammen tørre (og legger de på plass), måker snø, rydder bort det vi har handlet,dekker på og rydder av bordet, henter posten, tørker støv, "pusser" vinduer, støvsuger og ikke minst Spørr alltid om jeg trenger hjelp hvis jeg driver med husarbeid eller middag!! Anonymous poster hash: 11d54...9c7 De får forresten ikke penger for å hjelpe til hjemme, de får ros og de får vite at jeg setter stor pris på at vi alle bidrar slik at vi har det fint. De bærer posene når vi er på butikken og åpner dører for meg fordi "de er da tross alt gentlemen" sier de til meg. Anonymous poster hash: 11d54...9c7 Høres herlig ut, det der vil jeg gjerne ha oppskriften på! Anonymous poster hash: 397d3...403
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 De har alltid fått hjelpe til og ettersom de har blitt større har vi forklart hvorfor vi alle gjør husarbeid (fordi vi liker et rent og ryddig hus og hvis vi er fire stk som gjør 1t med husarbeid slipper 1 å bruke 4t det er urettferdig!) De er enige å hjelper til med det de kan. Mannen min har alltid vært gentleman, men gutta tok seg opp da vi alle reagerte på en familie lik vår hvor mor hadde henda fulle med poser, barnevogn og barn rød i ansiktet av anstrengelser, mens far gikk ved siden av uten en bekymring. Jeg sa til min mann at jeg var så takknemlig for at han aldri ville ha tillatt noe sånt og barna spurte hva da, da var det bare å forklare hva en ekte mann (som pappaen dems) gjør, altså være en gentleman etter det er de gentlemen! Ikke 100% av tiden, men ganske nære 90% de tar det også med seg i hverdagen ellers. Anonymous poster hash: 11d54...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå