Gå til innhold

Redd for hjernesvulst :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært hos legen etter gradvis forverrende punkthodepine med kvalme, ekstrem trøtthet og som i det siste har økt betraktelig. Skal nå ta MR av hodet. Legen snakket om nevrolog og at det muligens kunne være noe komplisert, ønsker ikke spørre mer da jeg vet de ikke kan svare uten bilder. Men nå begynner angsten og den urasjonelle frykten for hjernesvulst å komme. Jeg leste på nettet så dum som jeg er og symptomene stemmer med det jeg fortalte til legen.. Noen med noen ord som kan dempe denne frykten eller som har vært borti noe lignende?

Anonymous poster hash: 9610b...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kan bare med min erfaring si at den største symptomer på hjernesvulst er epileptiske anfall men sjølvsagt så er det mangen symptomer men ikkje ta sorgene på forskudd og husk det er mangen som har godartet svulster på hjernen som er lett og fjerne.. ikkje bruk meir energi på dette,du.blir ødelagt..

Skrevet

Vil bare si jeg håper du slipper å vente lenge på svar, det går aller oftest bra :) prøv å ikke ta sorgen på forskudd -men jeg forstår at du er nervøs .. Men husk at på Google så har man "alltid" kreft uansett hva slags symptomer man har hvis man leser ting med det blikket ..

Håper på positivt svar for deg og lykke til ❤

Anonymous poster hash: 33c79...442

Skrevet

Hei kjøre deg! Jeg var hos legen for litt over et år siden pga jeg slet med hodepine, kvalme, svimmelhet, føekker på øynene og mye trøtthet. Jeg hadde aldri i verden trodd det, men legen tenkte med en gang på hjernesvulst. Jeg fikk jo panikk for jeg hadde ikke forestilt meg noe slikt, trodde det var vitaminmangel el.l.

Jeg måtte i mr og jeg var så heldig å ringe de jeg var henvist til ca en uke etter jeg var hos legen, og heldigvis fikk jeg en time som noen hadde avbestilt. Bare en uke etter legetimen var jeg i mr, men så måtte jeg vente to uker på resultatet... Det var en pinelse!

De eneste rådene jeg har er å "tømme deg" for en av dine nærmeste. Jeg gråt og skrek til mannen første dagen for å få ut "sjokket", men så bestemte vi oss for at uansett så skulle vi klare dette.

Deretter prøvde jeg å ikke tenke så mye på det rett og slett... Det var vanskelig, virkelig! De første dagene var værst hvor jeg så for meg barna uten mor osv, men jeg måtte bare prøve å legge tankene fra meg. Jeg fokuserte på mannen, barna, jobben og hobbyer for å få tiden til å gå.

Jeg var frisk!!!! Ingenting å finne på mr! Mest sannsynlig var det bare symptomer pga stress for det forsvant etter noen måneder.

Men husk også på at om det værste skulle være tilfellet sø har vi et veldig bra helsevesen her i landet!

Anonymous poster hash: 6464b...a55

Skrevet

Tusen takk for svar:) Ja jeg vet at Google er en fryktelig uting og prøver å legge det fra meg, går bare med en dårlig følelse, livet som har har nå har endelig ordnet seg for meg og jeg har det helt fantastisk og fått alt jeg har ønsket å oppnå her i livet. Redd for at lykken skal snu. Time i slutten av mnd, men dagene føles laaaange. Håper at alt er i orden men man vet jo aldri, har gått med dette i 7-8 mnd :/ Blitt mye verre den siste mnd, skulle ønske jeg gikk til lege før.

Skrevet

Som oftest kommer de med svulst inn med epileptiske anfall, hukommelsesproblemer samt hodepine. Hodepine alene er det overraskende nok ikke det vi ser mest av til tross for svulster store som appelsiner. Hjernesvulst er ikke uvanlig men heller ikke vanlig om du ser på antall mennesker. Jeg anbefaler deg å ikke Google, mest sannsynlig er ikke dette noe farlig hodepine.

Hilsen nevrologisk sykepleier.

Anonymous poster hash: b2184...422

Skrevet

De aller fleste som tar MR pga vedvarende hodepine har IKKE svulst! Skjønner at du er redd, menprøv og slappe av! Mest sannsynlig er ikke dette noe farlig! 

Varm klem til deg :)

Anonymous poster hash: 6819d...263
Skrevet

Det var godt å høre at alt var bra med deg :) Godt at det ikke bare er meg som er redd for sånne ting. Hvis epileptiske anfall er en del av symptomene kan det hende jeg ikke hadde fått de uansett da jeg går på epilepsimedisiner for bipolar lidelse..:/

Skrevet

Ja det er mangen som finner det ut slik.. Men dem går på store doser medisin. . Og alikevell har små anfall kvar dag. . Men noken slepper jo anfallene. . Keppra er det en del som går på for å få anfallene ned grunna hjernesvulst.

Skrevet

Takk for alle svar, hjelper å lufte hodet litt :)

Skrevet

Ja, gjorde det og alle lå innforbi referanseområdet :) Heldigvis :)

Skrevet

Hadde låsninger i nakke/skuldre p.g.a. stress og hadde mye vond i hode og svimmel. Lykke til! Skal se det går helt fint.

Skrevet

Håper dt :) Har ibgeb problemer med nakke eller noe lignende. Er ikke spenningshodepine da det kun er et bestemt område på den ene siden som verker, på størrelse med et bankkort. Samme plass hver gang :(

Skrevet

Som oftest kommer de med svulst inn med epileptiske anfall, hukommelsesproblemer samt hodepine. Hodepine alene er det overraskende nok ikke det vi ser mest av til tross for svulster store som appelsiner. Hjernesvulst er ikke uvanlig men heller ikke vanlig om du ser på antall mennesker. Jeg anbefaler deg å ikke Google, mest sannsynlig er ikke dette noe farlig hodepine.

Hilsen nevrologisk sykepleier.Anonymous poster hash: b2184...422

Nå er det vel sykepleiere på nevrokirurgisk avdeling og onkologisk avdeling som har med hjernekreft å gjøre. En nevrologiske sykepleier ser vel sjelden disse pasientene?

Anonymous poster hash: 2c06c...99e

Skrevet

Hilsen nevrologisk sykepleier.Anonymous poster hash: b2184...422

Nå er det vel sykepleiere på nevrokirurgisk avdeling og onkologisk avdeling som har med hjernekreft å gjøre. En nevrologiske sykepleier ser vel sjelden disse pasientene?

Anonymous poster hash: 2c06c...99e

Hehe feil. De kommer inn på nevrologiske sengepost. Flyttes over til kirurgisk avdeling for operasjon, så tilbake på sengeposten. På mitt sykehus er det sengeposten som gir cytostatika iv, tabletter tar de naturlig nok hjemme. Radiumhospitalet tar seg naturlig nok av strålingen. Ved nyoppdagelset svulst, forverring av symptomer, før/etter operasjon samt ved iv kur og ved vurdering av ny operasjon er de på sengeposten. Vi tar oss også av oppfølgingssamtalene. Det er også sengeposten som har hovedansvaret da det er såpass mange avdelinger som er involvert i en og samme pasient med disse diagnosene.

Hilsen overnevnte.

Anonymous poster hash: b2184...422

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...