Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Vi feiret yngstegutten sin 4 årsdag. Han har invitert alle guttene på avdelingen i bhg og noen kamerater. Bare 3 barn kom, de fleste avlyste kvelden før eller samme dag. Hadde svarfrist 3 dager før bursdagen slik at jeg kunne handle inn.De ble invitert med foreldre slik at foreldregruppa kunne bli bedre kjent også. Så på de som kom at de syntes det ble litt rart i begynnelsen. Nå etterpå sitter vi igjen med mye mat. Heldigvis hadde bursdagsbarnet en hyggelig opplevelse. Det er sikkert tilfeldig, men jeg har aldri opplevd liknende før. Var kun en som ikke kom pga sykdom. Anonymous poster hash: 8795f...80b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Trist! Men det går mye sykdom nå, så det kan jo være flere som var syke uten at de nødvendigvis sa fra om det...? Anonymous poster hash: a4264...521
me_87 Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Uansett om de var syke så er det normal folkeskikk å sende en sms eller ringe å si at barnet ikke kan komme.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 De gav jo beskjed, men det var av typen -rekker ikke i dag, glemt det, bestemte seg for å reise bort i helga, forsov oss, fikk besøk, kommer ikke allikevel, kræsjer med en annen avtale. Hver av dem vet nok ikke at mange andre hadde avlyst også. Anonymous poster hash: 8795f...80b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Det står at de fleste meldte avbud kvelden før, så det er vel ikke sikkert at det ikke var gitt beskjed? Anonymous poster hash: a4264...521
Gjest flykræsj Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Jeg synes det er helt merkelig. Sykdom eller reiser o.l man har bestemt før er "gyldig" fravær. Forsovelse og plutselige avtalekræsj er mangel på folkeskikk. Her blir bursdager prioritert. Alltid fullt hus i barnebyrsdagene vi har vært i og arrangert.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Når startet bursdagen? Anonymous poster hash: c1f0c...ffa
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Når startet bursdagen? Anonymous poster hash: c1f0c...ffa Kl 12. Vil si det er et helt normalt tidspunkt å holde barneselskap. Passer fint med lunsj i den tiden. Vi serverte pølser på bål, frukt og kake. Hi Anonymous poster hash: 8795f...80b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Det er for dårlig. Hos oss har vi "streng" policy på bursdager. Vi inviterer alle, og vi prioriterer å gå i alle vi kan. Eneste gyldige grunn for våre barn å ikke komme i bursdag er hvis de er syke eller bortreist. Anonymous poster hash: 3ea0d...30e
Chl85 Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 I min verden så er det vanlig folkeskikk å si i fra..... Begynner å lure på om dette er typisk for vår generasjon? Slik syns jeg mange er uavhengig av barnebursdager. Bra at gutten din syns det var gøy da
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 De liker vel ikke slike tilsteldninger,føler det blir ubehagelig å tvangsprate med foreldre man er fullstendig uinteresserte i, og hadde vel bedre og mer interessante planer. Jeg synes barnebursdager i barnehagen er en skikkelig uting... Kan vente til ungene går på skolen med sånt. Da er ungene store nok til å dra uten foreldre og. Når det er sagt, er det folkeskikk å si ifra i god tid før.. Ikke samme dag! Anonymous poster hash: 55cb0...88d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 De gav jo beskjed, men det var av typen -rekker ikke i dag, glemt det, bestemte seg for å reise bort i helga, forsov oss, fikk besøk, kommer ikke allikevel, kræsjer med en annen avtale. Hver av dem vet nok ikke at mange andre hadde avlyst også.Anonymous poster hash: 8795f...80b Fullstendig uakseptabelt! Har selv opplevd å invitere til noe for å få beskjed 20 min før "xxx kommer ikke fordi vi dro på hytten". Vel, dere dro for tre dager siden, hva med å gi beskjed da og ikke rett før. Er så frekt at jeg har ikke ord. Anonymous poster hash: 0a216...e19
overlord Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 VI prioriterer alltid bursdager, så dette ville jeg også ha reagert på. Når det er sagt syns jeg ikke så mye om å invitere 4-åringer med foreldre. De er store nok til å gå i bursdag uten foreldre og de fleste har nok å gjøre om de ikke skal "tvangssosialiseres" med foreldregruppa i bhg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 De liker vel ikke slike tilsteldninger,føler det blir ubehagelig å tvangsprate med foreldre man er fullstendig uinteresserte i, og hadde vel bedre og mer interessante planer. Jeg synes barnebursdager i barnehagen er en skikkelig uting... Kan vente til ungene går på skolen med sånt. Da er ungene store nok til å dra uten foreldre og. Når det er sagt, er det folkeskikk å si ifra i god tid før.. Ikke samme dag! Anonymous poster hash: 55cb0...88d Når gutten har eldre søsken som feirer og han selv har planlagt bursdagen sin de siste 4 mnd, da kan jeg ikke akkurat si nei til ham fordi de andre barna er for små. Vi har pleid å bli invitert i bursdager fra de er 3 år. Har selv valgt å la dem feire når de var bevisste på at de ville feire med kamerater og snakket om å invitere andre. Veldig koselig og fint å bli godt kjent med foreldrene før de begynner å bli med hverandre hjem rundt 5-6 års alder. Synes jeg da.... Anonymous poster hash: 8795f...80b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Er enig i at dette ikke er greit. Her hvor vi bor er det upopulært med bursdag i helger, fordi det er mange som reiser bort og fordi det er mye mas ellers i uka. Så det kan jo være en grunn. Kl. 12 er også veldig tidlig på en søndag, vi har knapt kommet oss ut av pysjen da om det ikke er noe spesielt vi skal... Men jeg er helt enig i at man skal prioriterer bursdag og si fra innen fristen om man ikke kommer. Anonymous poster hash: ac6b5...2d8
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Dårlig gjort og tåpelige unnskyldninger. Godt bursdagsbarnet koste seg da 😊 Anonymous poster hash: 9ab3c...e77
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 Jeg syns bursdag kl.12 på en søndag er perfekt Mye bedre enn å stresse med det på hverdager etter barnehagen, mens enten bursdagsgjesten eller søsknene skal på fritidsaktiviteter. Frekke foreldre som ikke tenker på bursdagsbarnet i det hele tatt. Det er alltid noen sånne og gjerne de samme hver gang... Anonymous poster hash: 944ed...95b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Er enig i at dette ikke er greit. Her hvor vi bor er det upopulært med bursdag i helger, fordi det er mange som reiser bort og fordi det er mye mas ellers i uka. Så det kan jo være en grunn. Kl. 12 er også veldig tidlig på en søndag, vi har knapt kommet oss ut av pysjen da om det ikke er noe spesielt vi skal... Men jeg er helt enig i at man skal prioriterer bursdag og si fra innen fristen om man ikke kommer. Anonymous poster hash: ac6b5...2d8 Vi feiret på lørdag. Midt i uka kan ikke folk pga arbeid, sene dager, tidlig i seng, aktiviteter. Tenkte kl 12-14, da er alle oppe, har fått gjort seg klar og har fortsatt mye av dagen igjen til andre ting. Men skjønner vi bommet helt denne gangen... Anonymous poster hash: 8795f...80b
overlord Skrevet 11. januar 2015 #19 Skrevet 11. januar 2015 12-14 på en lørdag? For mange er lørdag formiddag den dagen i uka da de kan handle, gå på biblioteket osv. Det er ikke et godt tidspunkt! Dersom du hadde invitert ungene uten foreldre vil jeg tro du hadde hatt større hell.
ms.Pond Skrevet 11. januar 2015 #20 Skrevet 11. januar 2015 Altså, en ting er at man ikke kommer i bursdagen, jeg synes det bør ligge en god grunn i bunnen for det. Og med god grunn mener jeg ikke en spontantur på Plantasjen eller snøhulegraving i hagen. Selv om man tenker at "det merkes ikke at én ikke kommer", så hjelper det lite dersom mange tenker sånn. Det merkes! Tenk på bursdagsbarnet som har gledet seg sånn til å feire med alle vennene sine, og så er det bare noen få som dukker opp. En annen ting er at det er fullstendig respektløst å gi beskjed bare timer før selskapet, med mindre man da ligger strøken med omgangssjuke eller noe lignende. Å sende melding om at "vi er på hytta i helgen" rett før selskapet er lavmål i min bok. Selv en spontan tur på hytta kan man gi beskjed om når man faktisk kjører hjemmefra (som jeg regner med er fredag, ikke søndag morgen). Fnys, jeg kjenner jeg nesten gruer meg til det blir vår tur med bursdager dersom dette er mentaliteten som hersker blant småbarnsforeldre. Men så kjenner jeg håp også når jeg leser de andre kommentarene her om hvor dårlig dette var. Veldig godt å lese at bursdagsbarnet fikk en fin feiring likevel! Det er tross alt det som teller mest
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #21 Skrevet 11. januar 2015 Skrev at foreldre gjerne kunne være med hvis de ville og at vi ordnet med nok mat til alle. Ganske åpen invitasjon, følte vi da. Men ja, etter å ha vært mor i 10 år skjønner jeg først nå at lørdag er hellig. Anonymous poster hash: 8795f...80b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #22 Skrevet 11. januar 2015 Skrev at foreldre gjerne kunne være med hvis de ville og at vi ordnet med nok mat til alle. Ganske åpen invitasjon, følte vi da. Men ja, etter å ha vært mor i 10 år skjønner jeg først nå at lørdag er hellig. Anonymous poster hash: 8795f...80b Ok, jeg forsto det som om du inviterte barna med foreldre. Stiller seg annerledes om det ikke var "påbudt" med foreldre. Likevel følte kanskje noen det som et press på at foreldre burde være med. Anonymous poster hash: 22e93...f45
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #23 Skrevet 11. januar 2015 Er enig i at dette ikke er greit. Her hvor vi bor er det upopulært med bursdag i helger, fordi det er mange som reiser bort og fordi det er mye mas ellers i uka. Så det kan jo være en grunn. Kl. 12 er også veldig tidlig på en søndag, vi har knapt kommet oss ut av pysjen da om det ikke er noe spesielt vi skal... Men jeg er helt enig i at man skal prioriterer bursdag og si fra innen fristen om man ikke kommer. Anonymous poster hash: ac6b5...2d8 Vi feiret på lørdag. Midt i uka kan ikke folk pga arbeid, sene dager, tidlig i seng, aktiviteter. Tenkte kl 12-14, da er alle oppe, har fått gjort seg klar og har fortsatt mye av dagen igjen til andre ting. Men skjønner vi bommet helt denne gangen... Anonymous poster hash: 8795f...80b Perfekt timing! Da har man god tid senere på dagen til andre ting. Hverdager får de fleste ikke til... Anonymous poster hash: a4264...521
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #24 Skrevet 11. januar 2015 Skrev at foreldre gjerne kunne være med hvis de ville og at vi ordnet med nok mat til alle. Ganske åpen invitasjon, følte vi da. Men ja, etter å ha vært mor i 10 år skjønner jeg først nå at lørdag er hellig. Anonymous poster hash: 8795f...80b Du har gjort alt riktig! Anonymous poster hash: a4264...521
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #25 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har hatt stor suksess med å hente alle barna som skal komme fra barnehagen - så får foreldrene mulighet til å handle, jobbe sent osv. Da har selskapet vart fra 15.30 -18 på en hverdag. Det er ikke så mange 4 åringer som har så viktige aktivteter at dette ikke kan la seg ordne. Jeg har også sagt at jeg kan kjøre hjem om noen er opptatt med storesøsken. Anonymous poster hash: ac6b5...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå