Gå til innhold

Sliter sånn med pms :( Finnes det prevensjon som tar bort pms helt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tidlig i høst diagnosen bipolar 2, men etter å sjekket kalender og merket meg når symptomene kommer må jeg si at jeg mistenker at jeg egentlig bare er veldig hardt rammet av pms. Det begynner uka før ventet mens. Da mister jeg all tiltakslyst, ser mørkt på livet, hater tiden som småbarnsmor og vil bare stikke av, slutter med all egenpleie, lever på godteri, det blir umulig for meg å holde meg våken hele dagen, sliter med å komme meg opp og er i konstant zombiemodus. Munnen blir tørr og jeg får sopp, munnsår og blemmer på tungen. Jeg gidder ikke være sosial og ser ingen glede i noe. Alt dette forsvinner sakte men sikkert noen dager etter mensstart. Når mensen er over er jeg helt fin igjen. Er glad og blid, holder døgnrytmen fint, elsker å være mamma og lengter etter baby og er sosial.

Noen som har vært borti dette og fått hjelp mot plagene? Går ikke på medisiner selv om jeg har fått diagnosen bipolar.

Anonymous poster hash: 8c1e0...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 8c1e0...879

Skrevet

Slutte å spise sukker og hvetemel,spise sundt, nok proteiner, grønnsaker og fisk. få trim og frisk luft i hele måneden, og vurdere antidepressiva uka før mens? 

Anonymous poster hash: f51ca...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...