Gå til innhold

Arve etter søsken av motsatt kjønn


lavieestbonne

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Tenkte å spørre dere hva dere synes om et tema; nemlig arving etter søsken av motsatt kjønn. Hva tenker dere om dette? Jeg prøver å unngå å kjøpe rosa/rødt til jenta og blått/grønt til gutten. I stedet har jeg siden jeg ble mor for første gang investert i kvalitet (f.eks. Reima), men i en nøytral farge - grå, brun, sort. Det har jeg gjort med alle dyre ting, vogn, spisestol, vinterdresser og vintersko, regntøy og støvler osv. De rimelige tingene som votter og luer, sengetøy og daglige klær kjøper jeg heller i en fin farge. Synes det er unødvendig å måtte kjøpe 3 nye sett hver sesong. Her arver ungene det meste som er brukelig fra søsken og venners barn. Synes det er fint, jeg! Hva synes dere om arving og gjenbruk? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter har i en periode sett ut som en gutt fordi hun arvet en fetter. Så vokste hun ut av de klærne og "ble" jente igjen. Synes ikke det er så viktig. De vokser fort og det er utrolig mye klær og utstyr som må kjøpes inn hele tiden. Det jeg arver, det bruker jeg - uavhengig av kjønn/farger.

 

Men seølvfølgelig, det beste er når klærne er litt mer kjønnsnøytrale. Kjøper selv slik du har beskrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fint det. Eldste er gutt og De to neste er jenter. Senest i dag dro jeg opp en fin troll todelt utedress i  grønn til datteren som "elsket " den . Har hatt en superrosa heldress som hun har på skolen og før den hadde hun en delt blå som var etter brodern

 

 

Hun er ekstremt opptatt av å kle seg og det går mye i kjoler osv nå som hun er 6, men plutselig vil hun ha spiderman genser eller annet guttete.

 

Alle buksene etter storebror er i bruk ,mens endel annet bruker hun ikke.   Siste jente fikk rosa trille og bilstol og her sitter jeg gravid med nr 4 :D så da får vi se da om det blir en jente til eller om vi får en gutt i rosa  he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillebror arvet etter storesøster, ullundertøy og ullgensere og ullbukser, selvom de er mørk lilla. Syns han er fin i den fargen :) Her har vi også kjøpt dresser og slikt fra reima i mer nøytrale farger frem til hun ble 8 år. Da fikk hun en dress i lilla. Lillebror har også en periode villet ha noen rosa sandaler og en utedress som var grå og litt cerise i fargen. Noen barn i barnehagen spurte han hvorfor han gikk med rosa, han svarte bare " fordi jeg liker rosa" ;) fikk ikke flere spm etter det. Men nå som han er blitt førsteklassing vil han helst ikke ha rosa, men gjerne rødt og lilla. Og han sier selv at det er ikke noe som heter jente- eller guttefarger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min gutt på 8, han er faktisk ganske glad i lilla og sier at det ikke er noe som heter jente eller guttefarger . Jeg har jo motsatt av det en gutt på 8 og en jente på 6. 

Han bruker ikke rosa  :)   

 

Hun bruker litt forskjellig avhengig av dagsformen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en evt lillesøster om det kommer til å arve etter storebror, og der er det mye lyseblått! Jeg elsker den fargen selv, og tenker man da kan gjøre de mer jentete med andre ting, type hjemmestrikket jakke, lys rosa lue eller lignende. Vi har også arvet mye fra kusinene så har mye jentetøy fra før. synes ikke det gjør noe at de arver fra gutt til jente, men jeg vil ikke kle sønnen min i rosa hello kitty bukser og rosa bodyer. Er nok litt sær der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes i grunn at grønt/brunt/grått og mørke lille passer til begge kjønn. Synes ikke det er noe problem med arving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...