Gå til innhold

Hvor mye alenetid har dere mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt oppspist for tiden og pga dropfot og nedsatt utholdenhet/ styrke får jeg ikke til å gå turer med venninner eller trene som tidligere. I tillegg er samboer borte man- fredag i 6 uker. Føler meg litt oppspist for tiden og har ikke noe alenetid. Vet det bare er for en periode men etter en intens og sosial førjulstid og juletid trenger jeg litt alenetid.

Andre småbarnsmødre som har det som meg? Elsker mine 2 barn på 1 og 3 år men noen ganger er det som ferie å dra på jobb;)

Anonymous poster hash: dbe97...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alenetid etter at hun har sovnet og til hun står opp, 7 dager i uka året rundt.Minus de ca.6-7 timer i året der jeg har barnevakt.

Anonymous poster hash: dfcdd...f4e
Skrevet

Noen ganger er ikkr alenetiden på kveldstid nok. Så innimellom passer mamma på de, eller de er hos de andre besteforeldrene. Men behovet for alenetid ble ikke aå sterkt da minsta begynte i barnehagen. Mine er 2 og 3 år og jeg har en kronisk syk mann.

De var forresten hos besteforeldrene e helg før jul, og det var himmelsk!

Og jeg skjemmes ikke av å si det ;-)

Jeg regner med de fleste elsker å være sammen med barna sine, men noen ganger er det mer intense perioder der man gjerne kjenner på behovet for å puste litt.

Skjønner deg godt jeg, HI :-)

Skrevet

Mer og mer :) Barna mine begynner å smått å bli store (5-12 år, fire stykk), så jeg kan plutselig ende opp med 2-3 timer for meg selv midt på en søndags formiddag fordi alle fire er gått ut til venner. Til gjengjeld er det vesentlig mye mindre voksentid på kvelden da. Eldstemann på 12 år er jo ikke i seng før 21-21.30. Men det er også mye mindre intenst med store barn enn små, de kan holde på med sitt og du må ikke følge med på dem hvert sekund. Sånn helt barnefri, planlagt der de er passet av andre, har jeg ikke så ofte, men jeg er stort sett fri til å gå på trening, ut å spise med venninner og lignende nesten når jeg vil (må bare koordinere litt med mannen og passe på at det ikke krasjer med kamper el).

Anonymous poster hash: 02b31...7a1
Skrevet

Her er jeg ganske bortskjemt egentlig... Har alenetid hver kveld etter kl 19.00 :) Det hender selvfølgelig at en av ungene slår seg "vrang", sykdom eller tenner... Men det er ikke normen. I tillegg så er gubben hjemme omtrent hver eneste kveld så jeg kan godt stikke en tur til venninner eller noe. Som regel er jeg hjemme uansett da, men hender noen tar turen innom meg isteden ;)

Liker å sitte på pcn og kikke på tv og har ikke voldsomt behov for det sosiale hele tiden.

I tillegg har vi besteforeldre som er nesten i overkant villige til å være "barnevakt", da våre barn er første på begge sider. De spør om de kan ha med eldste på hytta, på bytur, overnatting og kino, rett som det er. Klart ikke hu minste, men hun er bare 7 mnd enda ;)

Føler meg VELDIG heldig, så klager sjeldent ;)

Det jeg føler meg oppspist av er husarbeid..... Men det er grunnet min egen latskap, he he :)

Skrevet

Alenetid uten barn når de er i barnehagen/skolen og når de har lagt seg om kvelden.

Alenetid ute av huset første tirsdagen i hver måned, da er det fast møtekveld med 4 venninner. I den travle perioden av livet vi er nå fant vi ut at vi måtte ha et fast møtetidspunkt hver måned for å klare gjennomføre. Slike vage "vi tar en kaffe en dag"-avtaler bare kokte bort.

Anonymous poster hash: 341bc...036

Skrevet

Alenetid fra 07.30 til 16.00 hver dag. Alenetid når de er hos sin far.

Masse alenetid:)

Anonymous poster hash: 7b126...c09

Skrevet

Masse, både mannen og jeg jobber, jenta er 12 år og guttungen er 3 år så de er i skole og barnehage, de dagene jeg har fri er jeg alene hjemme til jeg henter ungene 14.30. Det var verre når guttungen var mindre, ser dine barn, HI, er ganske små enda, så jeg kan trøste deg med at det blir bedre. Har du de ikke i barnehage vil jeg anbefale deg å vurdere å få plass til dem, på den måten blir ikke du helt utbrent heller.

Anonymous poster hash: 1b515...8ac
Skrevet

Jeg og mannen er gode på å gi hverandre en helgeformiddag eller en hverdagsettermiddag med alenetid rett som det er.

Dessuten har man jo barnefri hele arbeidsdagen.

Vi bor ikke i norge og følger ikke norsk rytme. Derfor legger vi heller ikke barn klokka sju (det er jo før middag!), men vanligvis mellom ni og ti og vi jobber begge gjerne en time eller tre etter det, så alenetid på kveld har vi ikke mye av.

Anonymous poster hash: 6d8e4...1d0

Skrevet

Få lenge ungene er våkne har jeg omtrent aldri alenetid. Jeg er også hjemme i ubetalt perm på 2. året, så har ikke engang alenetid på jobb...

Begynner å føle meg litt oppspist...

Anonymous poster hash: 7977a...5fe

Skrevet

Stort sett så mye jeg trenger.

Skrevet

Jeg får jo gå på do alene en gang i uka eller så. Det får holde i noen år.

Anonymous poster hash: 42fae...97d

Skrevet

Når jeg er på jobb, i bilen på tur til/fra jobb og etter eldste er i seng kl 21-22.

Skrevet

Når det måtte klaffe i vår travle time plan. Hvor mye varierer.

Skrevet

Jeg er alenemor, og har alenetid hver Onsdag i 6 timer ( samvær med far ), en gang i uka hos besteforeldrene fra 15-19 30 ca og så er han en gang i mnd på overnattingsbesøk en helg og etter 20 hver kveld,så er fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...