Gå til innhold

Toksoplasmose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste hjortekjøtt som ikke var gjennomstekt i julen. Skulle aldri gjort det, siden jeg er gravid(siste trimester). Angrer, men får jo ikke gjort noe med det. Det hadde vært fryst, men vet ikke om temp gikk så langt ned som minus 20..

Varmet opp til 53 grader.

Noen som har noen trøstende ord?

Anonymous poster hash: f5792...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro ned...

Herregud for et hysteri det er nå til dags.

Anonymous poster hash: da0fc...061

Skrevet

Jeg hadde tatt en blodprøve slik at du kan starte behandling hvis du har hatt uflaks. Pluss at da slipper du å bekymre deg mer. 

Anonymous poster hash: 304e5...910
Skrevet

Mener å ha hørt at viltkjøtt ikke er den verste kilden til Toksoplasmose. Dessuten, den største smittekilden til T. er via katteavføring. Jeg har to katter selv og testes ekstra nøye for T. i svangerskapet. Min fastlege sa at iløpet av sine 14 år som allmennpraktisetende lege har han aldri påvist T-smitte hos gravide kvinner i Norge. Be legen om å få tatt en ekstra blodprøve hvis du er usikker.

Skrevet

Mener å ha hørt at viltkjøtt ikke er den verste kilden til Toksoplasmose. Dessuten, den største smittekilden til T. er via katteavføring. Jeg har to katter selv og testes ekstra nøye for T. i svangerskapet. Min fastlege sa at iløpet av sine 14 år som allmennpraktisetende lege har han aldri påvist T-smitte hos gravide kvinner i Norge. Be legen om å få tatt en ekstra blodprøve hvis du er usikker.

Takk for svar 💗

Anonymous poster hash: f5792...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...