Gå til innhold

Når fortelle barn om hvordan babyer blir til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når og hvordan fortalte dere om hvordan babyer blir til?

Anonymous poster hash: 73b5e...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det når hun spurte. Jeg mener at man skal være ærlige når unger spør om naturlige ting, bare regulere det man sier etter alder.

Skrevet

Hun spurte da hun var rundt 4 år. Fra før visste hun hvordan babyene kom ut og nå lurte hun på hvordan babyene kom inn i magen.

Fortalte henne det på en grei og enkel måte, uten å lyve eller sukre det til.

Anonymous poster hash: c876e...9c7
Skrevet

Når de spør?

Jeg fortalte mine den historien da de spurte.

Første gangen var hun bare 4, og fortalte jeg bare at babyen ble til ved et egg fra mammaen ble blandet sammen med et rumpetroll fra pappaen vokste inni magen til mammaen og ble til slutt en baby :)

Anonymous poster hash: 09097...16d

Skrevet

Så da forteller dere enkelt og greit at "pappa tar sin tiss inn i mamma sin tiss og så blir det baby"?

Skrevet

Så da forteller dere enkelt og greit at "pappa tar sin tiss inn i mamma sin tiss og så blir det baby"?

Jeg sa det sånn ja, han spurte mye når jeg ble gravid. Da var han 4. Forklarte også at det er sånn alle dyr også får ungene sine osv.

Anonymous poster hash: c2d59...55f

Skrevet

Nei, for de spør ikke så direkte. De spør hvordan en baby blir til, da holder det å svare om mammas egg og pappas sædcelle som blandes og blir til akkurat deg og vokser inne i mammaens mage. De er fornøyd med det svaret og er ikke opptatte av veldige detaljer.

Skrevet

Når de spør, og tilpasser svaret etter alder.

Eldste her var 5 år da jeg gikk gravid med nr 3, han spurte da hvordan babyen kom inn i magen. Jeg begynte fortellingen med at damer har små frø inni magen som kan vokse til en baby. Jeg var jo forberedt på å fortsette fortellingen, men han var fornøyd med det svaret og løp videre før jeg fikk fortalt noe mer. Jaja, tenkte jeg, da lar vi det være med det for denne gang...

Men da han var 6 ble jeg gravid igjen, med fjerde barnet. Da lurte han på hvor mange frø damer egentlig har i magen og om det bare kom flere og flere babyer ;)

Da fortalte jeg at det måtte en pappa til også, at når en pappa og en mamma bestemte seg for å blande frøene sine så kan det bli en baby.

Da spørsmålet om hvordan babyen kommer ut kom svarte jeg at damer har et ekstra hull mellom tissen og rumpa. Det er der pappaen planter sitt frø, og det er der den ferdige babyen kommer ut.

Anonymous poster hash: c9e27...f80

Skrevet

Man forteller vel når de spør og redigerer det litt ut fra alder?

Min sønn på syv vet sånn ca at babyer kommer fra ett egg i magen, og at mensen kommer av at det ikke ble laget baby enda feks.

Anonymous poster hash: e2ac7...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...