Gå til innhold

Sikkert et dumt spm (barn i bil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når min datter nå vokser ut av sitt bilsete (største str), skal vi da bruke en sånn som bare er pute? Hvor lenge da, i så fall?

Anonymous poster hash: e23b4...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare pute er ikke anbefalt. Bruk beltestol tul hun er lang og tung nok til å sitte uten noe. Kun bilens sele.

Husker ikke eksakt, men 36 kg \ 140 cm sånn omtent.

Skrevet

Bare pute er ikke anbefalt. Bruk beltestol tul hun er lang og tung nok til å sitte uten noe. Kun bilens sele.

Husker ikke eksakt, men 36 kg \ 140 cm sånn omtent.

hun kan jo ikke bruke beltestol etter at hun har vokst ut av de vel?!

Anonymous poster hash: 6a513...31c

Skrevet

De fleste beltestolene er laget opptil 36 kg, og kan stilles i ryggen for å passe lange barn.

Vår tiåring passer i setet sitt enda, og han har passert høydegrensen for bår han har lov å sitte uten. Vi har britax kidfix.

Hvilket sete har dere da?

Selvdagt kan du bruke pute fra og med 15 kg, men det frarådes.

Gjest Julia1984
Skrevet

Bilpute fraråder trygg trafikk. Beltestol kan reguleres og brukes leeeenge.

Skrevet

10 åring i beltestol??! Dummeste jeg har hørt 😂

Anonymous poster hash: 19f33...bb3

Skrevet

Hvorfor skal ikke store barn som er for tung for stol men forkort for og sitte uten noe bruke pute?

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja, trafikksikkerhet er virkelig latterlig

Skrevet

10 åring i beltestol??! Dummeste jeg har hørt

Hvis et barn ikke oppfyller kravene for å sitte i bilen uten sete, så skjønner ikke jeg hva som er så merkelig med det?

Skrevet

De fleste beltestolene er laget opptil 36 kg, og kan stilles i ryggen for å passe lange barn.

Vår tiåring passer i setet sitt enda, og han har passert høydegrensen for bår han har lov å sitte uten. Vi har britax kidfix.

Hvilket sete har dere da?

Selvdagt kan du bruke pute fra og med 15 kg, men det frarådes.

Har et Besafe sete som er justert opp max. Holder en liten stund til, men er allerede for lite til en jente i klassen hennes som satt på hjem en dag. De går i tredje nå.

Hi

Anonymous poster hash: e23b4...f99

Skrevet

Hvorfor skal ikke store barn som er for tung for stol men forkort for og sitte uten noe bruke pute?

Fordi det ikkje finst puter godkjent for barn over 36 kg heller.
Skrevet

Sakset fra Trygg Trafikks nettsider. Bedre å sjekke der enn å bare synse:

Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte.

Pass på at barnet ikke legger beltet under armen. Det kan føre til alvorlige indre skader ved en eventuell kollisjon. Det er også viktig at beltet ligger over hoftene, ikke magen, og strammes godt.

Anonymous poster hash: d0643...6d4
Skrevet

Fordi det ikkje finst puter godkjent for barn over 36 kg heller.

Takk tenkte at høyden hadde mer enn vekt og i bil☺

Skrevet

Tja, nå veier han under 30 kg. Det er en grunn til at det er høyde/vektgrenser som gjelder og ikke alder.

Skjønner ikke hvorfor det er så dumt ?

Skrevet

Det er ikke så mange mnd siden min på snart 11 vokste fra bilstolen sin. Nå er han litt over 140 høy, men har et stykke igjen før han bikker 30 kg, så han sitter fortsatt på pute.

Anonymous poster hash: 6245e...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...