Gå til innhold

Grusomme smerter nede til høyre i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 12 uker på vei, og har helt siden uke 5-6 hatt økende smerter nede til høyre i magen. Det er ikke blindtarmen, den ble fjernet for mange år siden. Jeg var til tidlig ul pga disse smertene (for å sjekke at fosteret lå på riktig sted - og det gjorde det). Er det noen andre som har vært borti noe lignende? Jeg synes det blir verre og verre, og i dag er det så vondt at jeg har problemer med å puste vanlig. Smerten ligger omtrent der jeg ville anslått at høyre eggstokk ligger, det er en verkende og stikkende smerte. Ligger det noen annet i nærheten som kan gjøre så vondt? 

Anonymous poster hash: d76af...670
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha to fostre? Om du slapp to egg den måneden kan du teoretisk sett ha toeggede tvillinger hvor den ene ligger i livmora og den andre i egglederen...

Ligamentsmerter kommer som lyn og kan være skikkelig vondt, men de varer jo ikke hele tiden.

Om du har så vondt at du sliter med å puste normalt ville jeg ringt legevakten. Si du er gravid (men jeg ville ikke av meg selv nevnt tidligere ul) så får du komme inn til en sjekk. Jeg hadde blitt redd...

Anonymous poster hash: c5eeb...059

Skrevet

Min første tanke var exu (svangerskap utfor livmor), men ser jo at du har vært til ul.

Det kan være en cyste som er i ferd med å sprekke, men det kan også være (uhyre sjelden) tvillinger, hvor den ene er inni livmor som normalt, og den andre ligger i feks egglederen.

Uansett hva måtte være - ring legevakt og be om henvisning til ul på poliklinikken i dag!

Har du så vondt som du beskriver, og er hele 12 uker på vei, bør du bli tatt seriøst.

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert!

Anonymous poster hash: c8ca8...980

Skrevet

Etter første graviditet ble det oppdaget at jeg hadde en tvillingcyste på høyre eggstokk, men at den var så liten at det ikke gjorde noe at den var der. Halvannet år senere hadde jeg så vondt, akkurat som du beskriver. På sykehuset oppdaget de at cysten hadde vokst seg kjempestor og at eggstokken hadde gitt etter for vekten av cysten og vridd seg halvannen gang rundt sin egen akse. DET var vondt! 

Anonymous poster hash: 77ce3...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...