mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Min kan gjøre det. Når kan de begynne så smått med togturer selv ?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Tatt buss og fly alene fra hun var 6 år Anonymous poster hash: 428dc...a5a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Hvorfor må han ta tog selv? Anonymous poster hash: c7f18...7e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2015 Hvorfor må han ta tog selv? Anonymous poster hash: c7f18...7e8 Blir lettere når dette er en mulighet
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Hun på 11kan sikkert gjøre det alene, men har ikke prøvd ennå. Bor slik til at bil er mye mer naturlig enn buss pga skjeldne avganger og en kultur på stedet om at barna stort sett blir hentet/kjørt av foreldre noe som er sosialt oss voksne mellom også. Altid hyggelig å slå av en liten prat med andre voksne/foreldre under levrring/henting hor venner og på trening. 8åringen hadde ikke fått lov å ta buss alene. Hadde aldri turt å la han gjøre det alene, men med andre voksne går jo dette fint. Anonymous poster hash: 4f420...a46
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Han tar bussen til skolen og hjemigjen ( rutebuss, ikke skolebuss) det har han gjort siden han var 5. Når barn kan ta tog og lignende selv avhenger av modenhet, hva de selv ønsker og stekningen.... Anonymous poster hash: e0aa2...a65
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Ikke buss. Det er ingen aktuelle bussruter her, men hun tar tog til trening alene. Hjem vil hun ikke ta toget. Den stasjonen er større og det er vanskeligere å kome seg på riktig tog. Anonymous poster hash: f22b1...292
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Tar hverken buss eller tog alene. Ser ikke noen grunn til det på noen år enda heller. Anonymous poster hash: 9582c...800
Mamma_til_2 Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 7 åringen har tatt rutebuss alene fra oss til en venninne turen tok ca 7 min ☺
Mamma_til_2 Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 For og svare så vill jeg tippe at når de er trygg på buss og vet og finne rett tog så er de klar, ca 9- 10 år.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2015 Tror vi skal prøve😊
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 Her vi bor finnes det ingen grunn til at han skal gjøre det. Sånn jeg ser det nå så hadde jeg gjort alt jeg kan for at det ikke skal bli nødvendig på en stund enda heller. Syns han er for liten. Anonymous poster hash: 04c4b...195
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 her tar ungene skolebuss fra de er 5-6. Anonymous poster hash: 62fdc...da2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Nei. Vi tar nesten aldri buss. Går til skolen. Kjører bil ellers når vi skal ut. Buss tar vi isåfall sammen som en "tur". Anonymous poster hash: 25c22...a0e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Min har tatt buss alene, fra han var 6 år. De må ta rutebuss til skolen. Men vi bor i et stort borettslag, så det er alltid mange barn og noen foreldre på bussholdeplassen. Og de er mange som går av bussen, og de blir møtt av skolepersonell på bussholdeplassen, som hjelper de over veien til skolen. Så det har jo føltes veldig trygt ut. Ellers tar han tog i 2 timer til far, men det er sammen med eldre søsken som er snart 14, han er snart 8. De har gjort det fra de var 12 og 6 år. Men det er greit å øve med barna, på den strekningen de skal ta. Storesøsteren har tatt buss til treninger alene, og vi tok ofte buss til treninger sammen før det, så da hun skulle dra alene, så var hun trygg på det. Samme med togturen til far, hadde de jo tatt mange ganger før. Så er det ekstremt stor forskjell på modenheten til en 8 åringer, noen er veldig selvstendige og klarer mye alene. Andre vil kanskje ikke engang prøve å ta buss alene på den alderen. Vi gikk på BUP med største barnet for noen år siden. Og der fikk vi masse skryt for at min datter var selvstendig, tok tog og buss alene. For de hadde barn inne på 13 år som ikke turte å ta buss alene. Dette fordi hele barndommen har foreldrene passet på barna, overbeskyttet de, og barna har aldri tatt buss eller tog en dag i sitt liv. Så plutselig må de starte å ta buss alene. En av jobbene våres er å gjøre våres barn selvstendige. Her reiser vi rundt i verden, med tog, buss, fly og båt. Og her hjemme bruker vi og mye buss og tog. Selv om jeg har bil. Og når barna føler seg trygge på å prøve ting alene, og jeg ser de er klare, så får de selvfølgelig lov. Anonymous poster hash: b108c...57b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #16 Skrevet 12. januar 2015 Tror det vil gå veldig bra😊 følger på toget og de han skal til står på perrongen der han går av. Han har kjørt strekningen mange ganger og er trygg på prosessen 😊
Sint naken biltyv Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 Min på åtte med ADHD tar bussen hjem fra skolen alene. En gang glemte hun å gå av og da hjalp to store jenter på bussen og bussjåføren henne. Hadde aldri turt å sende henne alene på tog eller fly, hva hvis noe skjer? Toget kan ikke snu å kjøre tilbake og det vil ikke være noen hun kjenner der til å hjelpe. Barn med ADHD er spesielle og trenger ekstra oppfølging og trygghet. Jeg hadde ikke turt.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Mine på 7 og 10 tar bussen alene uten voksne (skolebuss til skolen og rutebuss tilbake), det gjorde de også i fjor da de var 6 og 9. Jeg kan ikke akkurat si opp jobben for å kjøre og hente dem Anonymous poster hash: 8aac1...534
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Tror det vil gå veldig bra følger på toget og de han skal til står på perrongen der han går av. Han har kjørt strekningen mange ganger og er trygg på prosessen Da burde det jo ikke være noe problem. Det regner jeg ikke som å ta tog alene. Når jeg sier mine gjør det så betyr det å gå hjemmefra, kjøpe bilett og gå på riktig tog. Når de kommer frem går de av toget og til trening. Anonymous poster hash: f22b1...292
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #20 Skrevet 12. januar 2015 Tror det vil gå veldig bra følger på toget og de han skal til står på perrongen der han går av. Han har kjørt strekningen mange ganger og er trygg på prosessen Da burde det jo ikke være noe problem. Det regner jeg ikke som å ta tog alene.Når jeg sier mine gjør det så betyr det å gå hjemmefra, kjøpe bilett og gå på riktig tog. Når de kommer frem går de av toget og til trening. Anonymous poster hash: f22b1...292 Sender dessuten med mobil til han og ringer han i god tid før toget ankommer stasjonen . Han har kjørt strekningen med meg siden han var baby og er godt kjent. Skulle noe skje ringer han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå