Gå til innhold

Når er de gamle nok til "voksen klipp"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på åtte (snart ni) år som i ca 6 mnd har ønsket seg en hårklipp som jeg egentlig ikke tenker er for barn. Hun vil ha kort på den ene siden og litt lengre på andre om dere skjønner? Til uka skal hun klippe seg igjen (har hår til skuldrene) og jeg er så usikker på om hun skal få lov. Det er jo bare hår...

Anonymous poster hash: 5082e...4bd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er bare hår. Men gjør henne klar over at det tar litt tid før det gror ut så hun ikke angrer så fort. Jeg angrer hver gang jeg klipper meg, derfor gjør jeg det samme hver gang ;-)

Skrevet

Er det en voksenklipp? Jeg ville latt henne bestemme akkurat dèt selv. Men som Sekretøsa skriver, er det viktig at hun er klar over at det tar tid å gro ut igjen. Det går selvfølgelig an å jevne det om det er lengre på ene siden (er jo bare å klippe så det blir likt), men at det ikke er sikkert det blir så fint.

Nå er ikke jeg helt klar over hva slags sveis du sikter til, så kanskje det ikke er "bare å klippe det jevnt" om hun går lei...

Anonymous poster hash: 471f3...bda
Skrevet

Snakker vi barbert på den ene siden eller bare kortere?

Hår er hår 😊

Anonymous poster hash: fd45b...bdd

Skrevet

La henne velge selv. Bare minn henne på at det tar tid før det vokser ut igjen, men om hun angrer så lærer hun i såfall av egne valg. Det er bare hår, så ingen stor skade skjedd

Anonymous poster hash: ea117...09d
Skrevet

Det syns jeg absolutt hun kan få lov til. Det høres ut som det blir tøft.

Skrevet

Snakker vi barbert på den ene siden eller bare kortere?

Hår er hår 😊

Anonymous poster hash: fd45b...bdd

Vi snakker helt kortklipt på den ene siden. Hun har det siste året klipt seg kortere og kortere, hadde i utgangspunktet nesten hår til rumpa, så hun vet at det ikke bare er å ombestemme seg. Skjønner jo utifra svarene her at jeg kanskje er litt streng på dette, men er redd hun skal bli stor litt for fort. Ikke lenge siden hun var babyen min ;-)

Anonymous poster hash: 8ddd9...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...