Gå til innhold

Dere med (langhårede) jenter på 6 år+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5,5 år med langt og forholdsvis tykt hår (tykt for å være den silkeglatte typen, men ikke tykt, tykt), som jeg nå steller for henne. Hun klarer å børste seg litt selv, men ikke skikkelig. På samme måte klarer hun delvis å vaske håret selv, men ikke grundig nok. Å lage hestehale, fletter el på seg selv klarer hun ikke i det hele tatt. Det jeg lurer litt på er når man kan forvente at de får til slike ting selv? Det gjør meg ikke noe å stelle håret hennes altså, det er bare kos, men jeg lurer på når det er på tide å oppmuntre henne litt mer til å klare ting selv.

Anonymous poster hash: aa723...2c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på 5,5 år med langt og forholdsvis tykt hår (tykt for å være den silkeglatte typen, men ikke tykt, tykt), som jeg nå steller for henne. Hun klarer å børste seg litt selv, men ikke skikkelig. På samme måte klarer hun delvis å vaske håret selv, men ikke grundig nok. Å lage hestehale, fletter el på seg selv klarer hun ikke i det hele tatt. Det jeg lurer litt på er når man kan forvente at de får til slike ting selv? Det gjør meg ikke noe å stelle håret hennes altså, det er bare kos, men jeg lurer på når det er på tide å oppmuntre henne litt mer til å klare ting selv.

Anonymous poster hash: aa723...2c5

Min jente som straks fyller 6 klarer å børste det rimelig greit og klarer sette i en (litt slakk) hestehale. Får ikke helt rett skill da.

Storesøster på 7 klarer å børste det fint, klarer å sette i musefletter, hestehale og å flette litt. Sliter med å få rette skiller, og det kan bli litt bustete oppsatt, men øvelse gjør mester ;)

Anonymous poster hash: 4e7d7...2b1

Skrevet

Min datter på 6 med tykt hår klarer slett ikke stelle håret sitt selv. Jeg gjør alt med det, inkl å vaske det.

Hun virker heller ikke interessert i å gjøre noe med det selv, og hun er veldig hårskjær.

Jeg synes det er kjempekoselig å ordne håret deres.

Anonymous poster hash: ebc68...c84

Skrevet

Det er ikke før i 7-8 års alderen de klarer det helt selv:)

Anonymous poster hash: 667c6...855

Skrevet

Jente 1 klasse. 6 år. Børster selv sitt lange hår, men tror ikke hun klarer å sette i hale. Setter kun bøyle og klemme i selv.

Anonymous poster hash: a0c2e...fab

Skrevet

Min på snart 9 år trenger fremdeles litt hjelp,eller hun gidder ikke alltid å få ut alle flokene. Hun har tykt,krøllete hår og det er endel jobb med det. Hun kan lage hestehale, men ikke flette. Hun vasker det selv :)

Skrevet

min 4-åring har lenge klart å lage hestehale og å børste håret sitt selv. Flette seg selv klarer hun ikke ennå.

Anonymous poster hash: d24b4...b03
Skrevet

Tuppa på 6 verken børster eller vasker selv... men så har hun hår ned til midt på rumpa og da. Jeg både børster og fletter, og forventer egentlig ikke at hun skal greie det selv på en stund enda. Pga hårtype (mye, men tynne hårstrå, og glatt) bruker hun "voksen" sjampo og balsam, så det er greiest med hjelp til å skylle ut for å unngå svie i øynene og balsamrester i hodebunnen. Og det må flettes skikkelig skal hun unngå hår i mat og glidelåser og det som er 😛

Skrevet

Jenta mi på 2.5 lager fiskebeinsflette selv. Har gjort det i mange måneder. Så treige unger dere har.

Anonymous poster hash: 9a7a5...914
Skrevet

Min jente på fem vasker håret selv, selv om det ikke blir fullt så nøye som jeg ville gjort. Men hun er jo ikke like svett/skitten som voksne med hårprodukter osv i håret. Så lenge hun skyller ut all sjampo/balsam er det det viktigste. Hun børster litt selv men klarer ikke få ut floker i nakken og sånt, så jeg går over håret etter henne. Hun er gryende interessert i flytting, men hun gjør det med to hårfrisyrer og tvinner fremfor ekte fletting. Tror det er bra at de opplever mestring og glede først, så kommer alle detaljene av seg selv med alderen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...