Gå til innhold

Rolig i magen = rolig utenfor....eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at enkelte ikke får sove om natta grunnet spark i magen men han her er rolig natta gjennom. Kan jeg håpe på en sovebaby?? 😊

Anonymous poster hash: 22cc6...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det mer en myte enn en sannhet? 

Jeg hadde en veldig aktiv baby i magen, men han sov som en stein når han kom ut. 

Anonymous poster hash: 1f149...3f4
Skrevet

Jeg hadde en veldig aktiv baby i magen, men han sov som en stein når han kom ut.

Kanskje det blir motsatt! At han har masse å ta igjen når han kommer ut 😱 HI

Skrevet

2 veldig rolige barn i magen. Veldig AKTIVE utenfor magen begge to!!!

Anonymous poster hash: 0dafe...25a

Skrevet

Men når de var babyer så sov de rundt fra nyfødt alder da så heldig der!! Aktive på dagtid

Anonymous poster hash: 0dafe...25a

Skrevet

Her har det faktisk vært motsatt. Har en sovebaby og hun var veldig aktiv i magen og de to andre var motsatt.

Anonymous poster hash: 2ed2d...e08

Skrevet

Kanskje det blir motsatt! At han har masse å ta igjen når han kommer ut HI

Jeg tror ikke man skal prøve å bedømme babyens karakter og aktivitetsnivå ut i fra hvordan den oppfører seg i magen. Alt avhenger av inntrykk, kosthold, stressnivå hos mor osv når den er i magen, og når den kommer ut så er det andre faktorer som spiller inn. 

Min erfaring er at det gjerne er generasjonen over oss som bruker denne sammenligningen, husker da jeg gikk gravid med aktiv baby i magen, så var det svigermor som kom med kommentaren "oioi, du får nok kjørt deg når babyen kommer ut, dette er en skikkelig aktiv krabat". Men likevel kom den største sovebabyen i familien ;) Men andre kan selvsagt ha annen erfaring med det. De sier jo også at babyens søvnmønster dannes i magen, så våkenperioder kan kanskje defineres i større eller mindre grad, men jeg tror ikke aktivitetsnivået til babyen kan forutsies på samme måte. 

Skrevet

Stemte her.

Min er nå tre måneder og fortsatt rolig.

Anonymous poster hash: 9d52c...b7b

Skrevet

Omvendt her også... :)

Anonymous poster hash: 35a05...b39

Skrevet

Förste barnet var veldig rolig i magen. Utenfor magen er han veldig aktiv. Fra dag ett. Mitt andre barn som er 2 månder var veldig aktiv i magen. Er rolig og sovera om natta

Skrevet

Håper det :) Har hatt fire som var spinnville i magen, og som har holdt oss godt i aktivitet etter at de kom ut. Venter nr fem i mars, denne gangen mye roligere. Spent på om det blir et rolig barn, eller om h*n bare ligger til lading... :)

Anonymous poster hash: 345b9...f91

Skrevet

Den ene av tvillingene var rolig i magen, den andre veldig aktiv. Helt motsatt da de ble født.

Skrevet

Den ene av tvillingene var rolig i magen, den andre veldig aktiv. Helt motsatt da de ble født.

Hvordan klarte du å skille? Beklager om det er et dumt spørsmål fra en som bare har fått ett barn om gangen :)

Anonymous poster hash: 345b9...f91

Skrevet

Hvordan i alle dager klarte du å skille de i magen og i tillegg klare å skille hvem som var hvem da de kom ut??

Skrevet

Hvordan i alle dager klarte du å skille de i magen og i tillegg klare å skille hvem som var hvem da de kom ut??Anonymous poster hash: 22cc6...831

Vi visste hvem som lå hvor, var på UL hver 14 dag så visste alltid hvor vi hadde dem.

Skrevet

Sønnen min var ganske rolig i magen, kan ikke huske at han sparket, bare strakk seg litt. Var litt misunnelig på andre hvor man kunne semye bevegelser, men ikke misunnelig på de som klagervover spark i blæra eller ribbeina :P Men på natta, eller rett etter jeg la meg så kviknet han litt til. Når man er aktiv så blir babyen i magen ofte vugget i søvn, så når man legger seg så kvikner de til fordi mora er helt i ro. Nå er sønnen min 15 mnd og han har hele tiden vært veldig rolig, noe alle komenterer. Han er den roligste i barselgruppa.

Anonymous poster hash: 5ec37...ceb

Skrevet

Min var utrolig rolig i magen, men super aktiv når han kom ut.

Skrevet

Sønnen min var ganske rolig i magen, kan ikke huske at han sparket, bare strakk seg litt. Var litt misunnelig på andre hvor man kunne semye bevegelser, men ikke misunnelig på de som klagervover spark i blæra eller ribbeina :P Men på natta, eller rett etter jeg la meg så kviknet han litt til. Når man er aktiv så blir babyen i magen ofte vugget i søvn, så når man legger seg så kvikner de til fordi mora er helt i ro. Nå er sønnen min 15 mnd og han har hele tiden vært veldig rolig, noe alle komenterer. Han er den roligste i barselgruppa. Anonymous poster hash: 5ec37...ceb

Kan tilføye at både jeg og faren er veldig rolige personer og har alltid vært rolige, også som baby og barn. Så er nok arv.

Anonymous poster hash: 5ec37...ceb

Skrevet

Min venninner datter var ekstremt sktiv i magen, verdens roligste da hun kom ut.

Anonymous poster hash: d6062...bb7

Skrevet (endret)

Mine to var bajas i magen og veldig rolige babyer :) Ei jeg kjenner hadde først en veldig rolig i magen og hun skrek det første året. Nr 2 var bajas i magen og så rolig at hun ble redd for å glemme at hun var der. Regner med det er forskjellig fra person til person. Mange myter som stemmer på noen og ikke på andre.

Mamma sa at halsbrann hadde med hvor mye hår ungen kom til å få, enda en myte. Mye halsbrann=masse hår og motsatt. Stemte på meg, men ikke på min venninne. Jeg hadde typisk jente mage med min og fikk jente. Min venninne hadde typisk jente mage og fikk gutt. :)

Endret av pussigskrue
Skrevet

Tja, baby 1 og 4 var veldig rolige inne i magen, baby 2 og 3 svært aktive. Nå er minste 7 år og nr 1 og 4 har begge ADHD og 2 og 3 er helt "normale" og ganske rolige barn. Så nei, det stemte overhode ikke ;)

Anonymous poster hash: 2b774...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...