Gå til innhold

Jobben sliter meg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høyt utdannet og har en karrierejobb. Jeg jobber i et mannsdominert miljø hvor deltidsstillinger er ikke-eksisterende. Jeg er gift med en mann som også har en krevende jobb, og vi har 3 barn på hhv 2, 4 og 7 år. Mannen reiser en del i jobb, det samme gjør jeg. Dette livet er faktisk ikke til å holde ut, jeg har null energi til barna, er sliten hele tida, vondt i kroppen, og jeg synes ikke jobben gir meg noe- den suger bare livsgnisten ut av meg. Vi klarer oss økonomisk minst 1 år med en inntekt.

Mannen mener jeg bare bør si opp jobben når jeg føler det sånn, og søke andre jobber, f.eks lærer på videregående skole, gjerne deltid. Han mener at inntil jeg finner en jobb får vi leve på hans inntekt, det vil bære til familiens beste at jeg får overskuddet tilbake.

Tror dere jeg har dårligere sjanse på jobbmarkedet dersom jeg står uten jobb når jeg søker jobb? Dersom jeg tar et friår for å prioritere familien, tror dere det reduserer mine sjanser på å få ny jobb?

Det er ikke aktuelt med sykmeldig, jeg er ikke syk, bare sliten. Vil heller ikke søke permisjon, siden jeg ikke vil tilbake.

Anonymous poster hash: 2e655...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært i din situasjon, skift jobb! Det er ikke før du slutter du merker hvor ille det faktisk er. Du kan vel søke dagpenger etter karantene, det e jo ikke full lønn men hvis dere klarer dere på det så. Helt forferdelig å gå i jobb man ikke trives i, jeg var på randen til sist og forstod det ikke.

Fikk ny jobb, nye kollegaer og helt ny energi og livsgbist igjen :-)

Anonymous poster hash: 1bd04...242

Skrevet

Det spørs litt hva slags jobb du har. Er du innen oljen ville jeg vært litt forsiktig med å si opp en (nokså) trygg stilling.

Kan du ta permisjon et år? Kanskje det er lettere enn å få redusert stilling?

Trives du i selve jobben?