Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 ..både for voksne, ungdom, foreldre og alle som jobber med barn! Sterkt og grusomt, mitt største mareritt, men dessverre veldig aktuelt! Helt forjævlig at det finnes barn som utsettes for dette hver dag, men det er så utrolig viktig å få satt lys på det, og få satt fokus på det fra de mobbedes synspunkt, sånn at det kan bidra til å lette skoledagen. Både for store og små. Og ikke minst viser det ekstremkonsekvensene av mobbing. Og at det er personer bak de som blir mobbet, de som blir plaget til det ytterste. Det er grusomt, men ikke noe vi kan gjemme oss for og late som at ikke skjer. Ute av syne ute av sinn og tafatte voksne autoritetspersoner som ikke reagerer, ikke vil ta ansvar og lukker øynene for at barn blir drevet til ytterpunktene av hva de kan klare. Det er forkastelig og vondt å se Men dessverre er det en realitet for endel barn, og bare ved å sette fokus og press på det kan vi gjøre noe med det, gi de hjelp og forebygge sånn at det kan forhindre noe lignende for andre. Det starter med oss foreldre! http://tv.nrk.no/program/KOID21008813/bully Anonymous poster hash: 5087c...fbe
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Hvilken film? Linken virker ikke. Anonymous poster hash: bbb8f...1d7
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Filmen heter Bully, ligger på nrk.no. Anonymous poster hash: 5087c...fbe
Liaes Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Akkurat det samme tenkte jeg om en film jeg så her en dag! Cyberbully het den, og den skulle absolutt vært pensum!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Akkurat det samme tenkte jeg om en film jeg så her en dag! Cyberbully het den, og den skulle absolutt vært pensum! Den har jeg ikke sett, men etter tittelen å dømme høres den veldig aktuell ut! Vet du hvor jeg kan få sett den? Anonymous poster hash: 5087c...fbe
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Ikke sett den, men kan bare tenke meg... Burde vært obligatorisk og hatt timer om MOBBING i skolen og gjerne film om det og. Hilsen ei som aldri vil bli helt "normal" etter en ødelagt barndom med mobbing på skolen Anonymous poster hash: 92da8...022
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Ikke sett den, men kan bare tenke meg... Burde vært obligatorisk og hatt timer om MOBBING i skolen og gjerne film om det og. Hilsen ei som aldri vil bli helt "normal" etter en ødelagt barndom med mobbing på skolen Anonymous poster hash: 92da8...022 Uff det er leit å høre. Stor klem til deg! Håper du får hjep til å bearbeide følelsene og traumene fra barndommen. Ble plaget selv, Ikke direkte mobbet, men utfryst, ertet og gjort narr av foran de andre. Det gjorde meg usikker og engstelig, noe som har sittet i til langt opp i voksen alder. Får fortsatt vondt inni meg når jeg hører barn og voksne tøyse med hverandre av typen "na na na na na, du har - - - - " eller "erta berta buse...." eller noe sånt. Sikkert veldig uskyldig ment, men kan like fort eskalere til å bli mobbing og plaging når barna blir eldre. Det var i alle fall sånn jeg opplevde det på barneskolen, og så litt mer utspekulert på ungdomsskolen. Har veldig stort fokus på dette med inkludering og at man ikke skal plage andre her i hjemmet, men det virker som om det ikke er like viktig for alle. Problemet er at det ikke fungerer, og vi vil fortsatt ha mobbing i skole og på arbeidsplasser, så lenge ikke alle engasjerer seg i det og lærer toleranse og inkludering av alle til barna sine. HI Anonymous poster hash: 5087c...fbe
Liaes Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Vet ikkje hvor den kan sees, men de har den på amazon, antagelig ebay ect også! det er en typisk ungdomsfilm, som tar opp ett viktig tema! Tror mange ungdomer vil like filmen! http://www.amazon.com/Cyberbully-Emily-Osment/dp/B00652U72S
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Jeg jobbet på ungdomsskole tidligere, og der var den faktisk "pensum" i forbindelse med Olweus. Det er en veldig sterk og nyttig film, spesielt dersom man snakker skikkelig med elevene om den. Mange synes f.eks. veldig synd i han ene gutten som blir så veldig mobbet og har et noe spesielt utseende, men de (spesielt de populære og pene jentene) innser ikke at de selv aktivt overser akkurat den typen selv i egne klasser. Dette endret seg faktisk i de klassene jeg var i, og klassemiljøet ble generelt mye bedre og det var mye mindre mobbing. Anonymous poster hash: 2e51b...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå