Gå til innhold

er det noen jurister her? barneforskning spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet innlegg tidligere I dag hvor jeg skrev at mannen vil ta abort og jeg ikke.

Vi har to barn på 2,5 og 4,5 år. Det ble slutt en gang I fjor vår. Det var et helvete. Vi ble ikke enige ang barna. Han ville ha 50/50 jeg syns barna var litt små. Den gang under 2 og 4 år. Etter noen måneder med advokater og mye styr så orka jeg ikke mer. Vi skrev en kontrakt med advokatene våre som innebar at for de to barna vi har så skal jeg ha hovedmotoren og han vanlig samvær frem til januar 2016 da minste er 1,5 år.

Etter det bestemte vi oss for å prøve å få forholdet vårt til å gå igjen. Det begynte å bli bedre, så ble jeg uplanlagt gravid. Han vil jeg skal ta abort. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Gjør jeg det fordi det er hans ønske så kommer jeg til å angre og klandre han. Da ryker nok forholdet. Beholder jeg så går han, så for de to barna vi har så blir konsekvensene de samme uansett hvilket valg som blir tatt.

Men det jeg lurer på er... Hvis jeg ikke klarer å ta abort og beholder barnet. Vil den avtalen vi begge har signert på gjelde for de to barna vi har selvom lillebror/lillesøster ikke inngår I denne avtalen og som baby er forliste for 50/50 deling? Kan han kreve at søsknene splittes I forhold til avtalen om 50/50 for de to eldste?

Anonymous poster hash: 05c39...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

En slik avtale gjelder uansett bare så lenge dere begge er enige om den.

Men ja, den er i utgangspunktet gjeldende uavhengig av om barna får søsken.

Anonymous poster hash: 039b3...af7
Skrevet

Så den avtalen kan brytes av han eller meg om en av oss plutselig finner ut at vi ikke er enige om den likevel? Det er ikke en rettslig avtale, kun skrevet med advokater. Så hvis han ønsker 50/50 for de vi har fra Før med øyeblikkelig virkning så har han muligheten til å bryte avtalen som han føler for?

Hvis et barn under 7 år har et spesifikt ønske om bosituasjon.. blir ikke det barnet hørt I en evt rettsak fordi det er under 7 år?

Skrevet

Dere må på ny mekling og lage ny avtale

Anonymous poster hash: 3e3b1...cb3

Skrevet

Om dere flyttet sammen igjen etter forrige brudd må dere gjennom ny runde med mekling og skrive ny samværsavtale om dere går fra hverandre på nytt, uavhengig av hva dere ble enige om forrige gang.

Anonymous poster hash: c8168...9d1

Skrevet

Så den avtalen kan brytes av han eller meg om en av oss plutselig finner ut at vi ikke er enige om den likevel? Det er ikke en rettslig avtale, kun skrevet med advokater. Så hvis han ønsker 50/50 for de vi har fra Før med øyeblikkelig virkning så har han muligheten til å bryte avtalen som han føler for?

Hvis et barn under 7 år har et spesifikt ønske om bosituasjon.. blir ikke det barnet hørt I en evt rettsak fordi det er under 7 år?

Avtalen kan brytes. Det er naturlig å skrive en ny avtale ved nytt samlivsbrudd, selv om det er fra samme mann.

Barn under syv år skal høres dersom modenheten deres tilsier det. Ved en rettssak vil det antagelig oppnevnes en sakkyndig som også vil snakke med dette barnet om din advokat ber om det. Et så lite barns uttalelser tillegges ikke tung vekt, men kan telle med i helheten.

Anonymous poster hash: 039b3...af7

Skrevet

Bare si at du følte deg presset til å gå med på 50/50 men at du ikke har tro på at det er det beste for barna. (Jeg valgte dette ved 3 års alder for mitt barn og angrer enda, fordi det blir MYE frem og tilbake og styr for BARNET.. )

Og sjansen for at han får barna (splitte dem vil så og si nesten ikke skje) når du sitter med deres helsøsken, er lite sannsynlig med mindre du ikke egner deg som mor Evt .. Har du tatt deg av det meste med dem hjemme vil du nok få hovedomsorg . Hvis dette er tilfelle og han bare SKAL ha dem likevel så tenker han på seg selv og ikke de, men retten vil nok ta hensyn til barna .. Ikke la deg presse. Og lykke til, du har nok ingen problemer med å klare deg!

Anonymous poster hash: 0cd23...c95

Skrevet

Du kan må si at dere må lage en ny avtale. Og for alt i hele verden, IKKE la deg presse til en 50/50 ordning!!! Stå på for barna dine sin del! Delt bosted er aldri det beste for barna, det er det mest rettferdige for de voksne...

Han vinner aldri frem i retten med delt omsorg for så små barn!

Lykke til!! Og behold barnet ditt, du! Mannen er like mye skyld i graviditeten som du, og burde være MANN nok til å ta konsekvensen av det, uten å ødelegge familien sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...