Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Og jeg bekymrer meg for mobbing, klespress og sminkepress. Når begynner alt dette? Faller barna fort utenfor om de ikke er up to date innen klær og utstyr/leker? Anonymous poster hash: 79c2c...90f
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Klespress og sminkepress har vi ikke sett noe til i 4. Klasse i hvertfall. Mobbing har det vært litt av, men foreløpig har det blitt ryddet opp i etter hvert. Anonymous poster hash: 0970e...6ac
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Jenta mi begynte i første klasse i august, og jeg var fryktelig nervøs pga sånne ting som du nevner, men det har gått over all forventning så langt iallefall - nå på vinteren løper de rundt i ullstilongs, og om noen tisser seg ut er det ingen som bryr seg selv om de står midt i garderoben og skifter, så klespress og mobbing har jeg sett lite til - og det samme sier læreren, sfo og ungene sjøl! Må i samme sleng slå et slag for SFO - for jenta mi har riktignok fått venner i klassen, men det er på SFO at hu virkelig har knytta nye vennskapsbånd! Som regel så vil hu ikke bli med hjem når jeg henter kl 16.00 for hu har det så kjekt der! Anonymous poster hash: 79270...36a
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Jeg har en jente i 2.klasse og en gutt i 5.klasse, ikke noe merkepress her ihvertfall. Her er det helt greit med klær fra kjedebutikkene, de fleste jentene går i klær fra HM o.l. Men det er lokale forskjeller på dette. Søsteren min har barn på samme alder et annet sted i landet og der er det helt galt om du har feil merke på sparkesykkelen, "jalla-sko" fra feil skobutikk osv. Der er miljøet kjempetøft. Anonymous poster hash: 775df...d08
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Har jenter i 5. Og 7. De bryr seg veldig lite om klær. Mer spent på ungdomsskolen til høsten. Anonymous poster hash: a0055...e46
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Nei på skolen til datteren min så er de fortsatt små i første klasse. Det er ingen som bryr seg om merker eller sminke. Datteren min har aldri snakket om noe sånt. Er det noe galt med klærne hennes så er det at hun synes det er feil farge eller form, men det virker som at det er rom for å gå sånn man ønsker selv på skolen. Og vi har barn på en skole med mange barn av velstående foreldre. Anonymous poster hash: 4744b...c0c
Tessa3 Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Tro det eller ei, men eneste kles/merkepress som har vært til nå er på undertøy!😳 I 3klasse gikk det på sånne topper (barne-bh som de kalte det) til å ha under tskjorter. Og i nevøen min sin klasse ble de som ikke hadde bjørn borg boxer plaget/mobbet. 😳 dette var i 4-5klasse. Horribelt!😡
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Jenta mi begynte i første klasse i august, og jeg var fryktelig nervøs pga sånne ting som du nevner, men det har gått over all forventning så langt iallefall - nå på vinteren løper de rundt i ullstilongs, og om noen tisser seg ut er det ingen som bryr seg selv om de står midt i garderoben og skifter, så klespress og mobbing har jeg sett lite til - og det samme sier læreren, sfo og ungene sjøl! Anonymous poster hash: 79270...36a Akkurat som hos oss! Veldig avslappa forhold til klær, barna mine velger selv akkurat hva de vil, og hører aldri at det er noe galt med arveklærne de velger mellom. Vi går forøvrig på en vestkantskole i Oslo, så jeg var redd det skulle bli vanskelig med klær og slikt, men foreløpig ingenting. Anonymous poster hash: 1d61c...850
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Jeg har en i 5 og en i 1 klasse. Vi har ikke merket noe som helst til noe press, men så går mine også på en skole som ikke ligger i et dyrt villaområde. 11 åringen kler på seg det han vil, og det er stort sett jeg som kjøper alle klærne hans. Helst ønsker han seg klær som alle andre har, for han vil ikke skille seg ut. H&M er topp! Vi legger riktig nok en del penger i ytterklær og sko for å få kvalitet, men det merker ikke ungene noe til. Om skoene er kjøpt her eller der har ikke de begrep om. Så Hi: Det kommer jo litt an på hvor dere bor og hvilken skole dere sogner til. Noen skoler har et høyt press på slike ting, mens de fleste barneskoler er som vår. Anonymous poster hash: e0546...321
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå