Gå til innhold

Inspirert... Hva synes dere om jentenavnet Olava?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som sier de ikke liker guttenavn som blir jentenavn ved å slenge på en A på slutten.. Og jeg kan egentlig si meg enig, men så har jeg likevel falt veldig for dette Olava-navnet da.. <3

Innspill ønskes!

Anonymous poster hash: 344c4...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olava liker jeg også, faktisk. Olea er også et slikt navn som jeg liker godt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dessverre ikke noe bedre...

Samme med Filippa, Edvarda, Davida, Tomine osv osv

Syns det høres ut som om man fikk jente da man ønska seg gutt.

Syns forsåvidt det er like ille med Emilian, Ciljan, Catharinus, Leander osv, der det høres ut som et jentenavn med alternativ endelse.

Skrevet

Etter å ha jobbet i hjemmesykepleien forbinder jeg det med gamle damer, så det passer ikke på en baby. Navnene som gikk igjen var Ingeborg, Borghild og Olava. Gjerne dobbeltnavn i kombinasjon med disse.

Skrevet

Forsøkt å like det i ni måneder.

Min lille datter skulle egentlig hete det men jeg klarte aldri å like det.

Anonymous poster hash: 0e18c...acd

Skrevet

Det står på listen min, mormoren min het Ingrid Olava. Vi får se hva vi ender opp med... Jeg synes det er søtt.

Anonymous poster hash: fa6ac...4a6

Skrevet

Etter å ha jobbet i hjemmesykepleien forbinder jeg det med gamle damer, så det passer ikke på en baby. Navnene som gikk igjen var Ingeborg, Borghild og Olava. Gjerne dobbeltnavn i kombinasjon med disse.

Hihi,men lille Borghild Olava var også nyfødt en gang!

Min svigermor het Antoinette Bjarnhild, slå den. Hun var visst kalt opp etter Anton og Bjarne :P

Anonymous poster hash: 4c6f3...741

Skrevet

Kult navn!

Anonymous poster hash: dd5eb...2af

Skrevet

Grusomt

Anonymous poster hash: e78fe...029

Skrevet

Likar Olave bedre, men det er absolutt brukandes.

Skrevet

Tidlig på 80-tallet 'passet ikke' navnet Martin på en liten baby...

Navnetrender går som kjent i sirkler.

Skrevet

"Gammeldagse" navn er jo absolutt på vei inn igjen og har vel egentlig vært det lenge, så om folk forbinder det med gamle damer har jeg ingen problemer med :)

Også er det vel slik at veldig mange kvinnenavn er feminine utgaver av mannsnavn, bare i andre varianter enn med en ekstra A på slutten, så sånn sett ingen problemer med det heller merker jeg ;)

Men veldig gøy m innspill, så tar gjerne imot flere!

HI

Skrevet

Mange som sier de ikke liker guttenavn som blir jentenavn ved å slenge på en A på slutten.. Og jeg kan egentlig si meg enig, men så har jeg likevel falt veldig for dette Olava-navnet da.. <3

Innspill ønskes!

Min, verdens beste, farmor hadde Olava som mellomnavn...Hadde ikke min mann vært engelsktalende så skulle datteren min i det minste hatt Olava som mellomnavn, men i og med at det ikke klinger noe særlig på engelsk så valgte vi det bort. Uansett, det er nydelig :-)

Anonymous poster hash: 4f46e...09e

Skrevet

No like.

Anonymous poster hash: a1a5c...8d4

Skrevet

Liker navnet veldig godt. Synes ikke det likner på Olav-navnet siden Trykket på bokstavene er så forskjellig. Oooo-lav versus O-laaaa-va.

Anonymous poster hash: 3768d...7d9

Skrevet

Syns det er fint, både som eneste navn og mellomnavn.

Anonymous poster hash: e560f...4ef
Skrevet

Jeg har en liten Olea og hadde også Olava oppe til vurdering. Synes Olava er et flott navn :)

Anonymous poster hash: 0da1d...fdc

Skrevet

Liker ikke

Anonymous poster hash: ebef1...f08

Skrevet

Tidlig på 80-tallet 'passet ikke' navnet Martin på en liten baby...

Navnetrender går som kjent i sirkler.

Jada, jeg er klar over det :) Men allikevel er det det jeg forbinder med navnet når noe spør hva jeg syns om det.

Skrevet

Liker godt Olava😊 Var på listen her, derav også Runa, Borghild, Signe og Astrid😊 Er glad i gamle navn og mindre fan av mange av de poppis navnene som blir brukt i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...