Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Gutten min er nærmest vegetarianer, men trenger å få i seg de næringsmidler han ikke får via kjøtt. Litt fisk spiser han heldigvis. Har kjøpt linser, men jeg kan ikke komme på hva som kan lages med linser i... Noen forslag? Kan jeg f.eks blande det med ris og grønnsaker? Han elsker alt av grønnsaker heldigvis! Anonymous poster hash: 33e6c...457
Etenia Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Tyrkisk linsesuppe Stek løk og gulrøtter oppkuttet i små biter i smør til løken er gyllen. Tilsett en kopp røde linser og stek litt. Tilsett så godt med vann og 1 mellomstor potet kuttet i terninger. La dette koke til linsene er ferdige. Det blir en litt grøtete konsistens. Tilsett vann underveis så det ikke brenner seg. Skru varmen ned til lav og tilsett salt,pepper og litt paprikaspulver. Det skal Være en halv terning med kyllingbuljong oppi. Men den kan erstattes med aromat ( 1 ss ) Husk å ikke tilsette krydder og salt Før ETTER linsene er kokt.
smurfis Skrevet 10. januar 2015 #3 Skrevet 10. januar 2015 Taco :-) Stek/surr det du liker av grønnsaker, feks squash, forskjellig typer paprika og løk. Ikke stek så det blir brunt, men bare så det faller litt sammen. Ha i en godt avrent og skylt boks med røde linser og et halvt glass med taco saus (eller ennå bedre, lag din egen) også lar du det koke inn. Så er det bare å bruke det istedet for feks kjøttdeig i taco, fahitas osv
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 Linsesuppe er en legendarisk klassiker. Hvis du kjøper kikerter, kan du lage falafel, ellers bruker jeg linser i tomatsuppe, kjøttsaus, ( altså, som supplement til kjøttdeig, men du kan sikkert erstatte kjøttet også.. Anonymous poster hash: f70b4...f3f
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Nå ble jeg inspirert, kom med flere oppskrifter ☺ jeg bruker de små linsene, hermetiske,,i salater etc. Couscous med linser, urter div div er også godt.
Optatium Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Jeg bruker linser i tomatsuppen jeg lager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå