Gå til innhold

Skremt over kreftene - sint 6 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk i går av en 6 åring.

Da leken ikke gikk som han ville, gikk det helt i svart. Han raste, brølte og kastet lekene fra seg på gulvet (med hensikt å knuse dem) Jeg tok tak i armene hans for å stoppe han og prøvde å snakke med han, da beit han meg i amen og sparket meg i magen. 

Jeg holdt han da hardt slik at han ikke fikk til å bite, men da tok han genseren min og reiv den i stykker i halsen. 

Herregud ! Flere i klassen er rett for han, og jeg antar det er noe diagnose inne i bildet. Men jeg blir rett og slett skremt over hvilke krefter en liten gutt kan ha. Jeg er voksen, men jeg tenker jo med gru når han går løs på klassekamerater - for det gjør han. 

Det bare svartner, virker det som. 

Tenkt når han blir enda større og sterkere, da kan det jo virkelig blir farlig. 

Jeg er usikker på hvordan jeg bedre kunne håndtert dette barnet, men jeg finner meg ikke i at leker og interiør blir knust i sinne heller. Da måtte han faktisk fysisk stoppes. 

Noen med lignende erfaring ? Eller noen som har barn med et slikt reaksjonsmønster som kan komme med tips? Jeg er faktisk bekymret for sikkerheten til barnet mitt som går i klassen hans. 

Anonymous poster hash: 3c1b9...3a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik atferd er unormal, og en tlf til barnevernet er på sin plass. Han trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 75262...5c2
Skrevet

Slik atferd er unormal, og en tlf til barnevernet er på sin plass. Han trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 75262...5c2

Og BV er best egnet til å hjelpe.

Vet du egentlig hva BV er til for.

Helt utrolig hvor fort folk roper på BV her inne.

Anonymous poster hash: 7c159...d39

Skrevet

Hadde besøk i går av en 6 åring.

Da leken ikke gikk som han ville, gikk det helt i svart. Han raste, brølte og kastet lekene fra seg på gulvet (med hensikt å knuse dem) Jeg tok tak i armene hans for å stoppe han og prøvde å snakke med han, da beit han meg i amen og sparket meg i magen.

Jeg holdt han da hardt slik at han ikke fikk til å bite, men da tok han genseren min og reiv den i stykker i halsen.

Herregud ! Flere i klassen er rett for han, og jeg antar det er noe diagnose inne i bildet. Men jeg blir rett og slett skremt over hvilke krefter en liten gutt kan ha. Jeg er voksen, men jeg tenker jo med gru når han går løs på klassekamerater - for det gjør han.

Det bare svartner, virker det som.

Tenkt når han blir enda større og sterkere, da kan det jo virkelig blir farlig.

Jeg er usikker på hvordan jeg bedre kunne håndtert dette barnet, men jeg finner meg ikke i at leker og interiør blir knust i sinne heller. Da måtte han faktisk fysisk stoppes.

Noen med lignende erfaring ? Eller noen som har barn med et slikt reaksjonsmønster som kan komme med tips? Jeg er faktisk bekymret for sikkerheten til barnet mitt som går i klassen hans.

Regner med du sa ifra til foreldrene! Hva sa de da? Har han hatt slike utbrudd på skolen? Regner med at skolen da har satt i gang tiltak. Å ringe bv nå blir for dumt, kan jo være at han får hjelp

Anonymous poster hash: 39768...8b0

Skrevet

Ja måned må fysisk stoppe barn som blir så sinte. Det er som oftes ikke mulig å nå inn til dem før de har roet seg, men da må man være tydelig på at det er lov å bli sint, men man har ikke lov til å ødelegge, slå sparke og bite!

Hva sa foreldrene?

Dette er ikke normal oppførsel! Gutten bør utredes av BUP. Og jo det er også mulig å kontakte barnevernet. Mange barn som opplever overgrep og vold reagere som om de har en diagnose. Svært mange er blitt diagnoser med ADHD og lignende, når de egentlig reagerer på at de er utsatt for overgrep, vold, rus osv.

Anonymous poster hash: 8c571...7fd

Skrevet

Foreldrene er klar over hvordan han er - og ja han har hatt slike sinneanfall på skolen og sfo mange ganger. Også på klassetilstelninger. 

Han har også gått til angrep på barn før, men blitt stoppet. 

Foreldrene virker oppegående og helt normale, så jeg tviler på at han har noe problemer i hjemmet. Det er nok et eller annet i hodet som ikke fungerer som det skal, men jeg vet ikke hva. 

Jeg har tatt det opp med lærer, etter at mitt barn ble angrepet helt umotivert av denne gutten. Da fikk jeg til svar at de er klar over problemet og har gjort tiltak - men at lærer ikke fikk lov å si noe mer pga taushetsplikten. 

Skrevet (endret)

Snakk med foresatte. Dersom du ikke skulle få gehør der foreslår jeg at du orienterer skolen. Skolen har taushetsplikt så du må ikke regne med å få vite noe om en ev.diagnose, men dette kan være nyttig informasjon for dem.

Det kan være mange årsaker til denne type atferd, men det du beskriver er så ekstremt at jeg som (mamma og pedagog) ville avventet og utsatt et nytt besøk til du vet mer om årsakene til problematferden og hvordan det ev. bør håndteres :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Barn med autisme eller asperger feks kan ha slike anfall. Etterpå oppfører de seg som om ingenting har hendt mens man selv er helt slått ut. Ut fra hva du skriver så syns jeg det ser ut som du håndterte dette veldig godt, selvom det antakelig ikke føltes slik for deg. Så håper jeg naturligvis at foreldrene har kompetente mennesker rundt seg som hjelper dem med kunnskap og råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...