Gå til innhold

Jeg blir mye verre, i påvente av bedring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk. Jeg har alltid vært litt overvektig, men har alltid gått både opp og ned i vekt. For en mnd siden veige jeg 100 kg, fordelt på 169 cm, nå veier jeg 118. Faktisk. Jeg overspiser, og ikke akkurat sunn mat. 

Nå er jeg lei. Jeg er redd for at kroppen min kommer til å si stopp snart, og jeg har derfor bestilt meg legetime på tirsdag. Jeg går allerede til psykolog, og vi snakker om dette, men jeg stopper allikavel ikke å spise. 

Jeg vet med meg selv at jeg kan gå ned til 90 kg på 3 mnd om jeg vil, jeg trenger bare en kick-start for å bli motivert.. Men kan legen hjelpe meg med noe sånt? Finnes det lengre noen slankepiller som faktisk fungerer, reseptbelagte?

Anonymous poster hash: f0d8a...e89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som hjelper er at du tar deg sammen rett og slett. Kle av deg, still deg foran speilet og gransk deg selv, vil du ha den fysikken du har nå? Vil du være sliten av ingenting? Vil du dø før barna dine er gamle bok til å akseptere det, og etterlate dem med viten om at mamma kunne levd lenge hadde hun brydd seg nok om oss til å bli sunn?

Jeg har veid det samme som deg og er 158 cm høy. Jeg måtte ta tak! Nok unnskyldninger om tid, mulighet, råd, ork osv osv, nok utsettelse. Jeg begynte med mat. Fant ut at så lat og stillesittende som jeg var, kunne jeg fint legge meg på samme mengde mat som ungen min på halvannet. Så jeg spiste like mye som han, og like ofte. Valgte magre og grove alternativer og lagde maten min selv. De tre første ukene var vanskelig, deretter var det umulig for meg å spise større porsjoner, og sukker ga meg mageknip.

Tre mnd etter at jeg startet med mat begynte jeg med pilates hjemme på kvelden, og vekta raste!

Nå veier jeg 56 kilo og er veldig aktiv og i god form, sliter litt med at jeg nå ikke får i meg nok mat i perioder. Men da må jeg bare spise litt junk og kaloririk mat.

Så start bare! Det er ikke farlig, det gjør ikke vondt, men det er en test av viljestyrke. Det store spørsmålet er vel om du er villig til å la det skure og dø fra barna dine...

Anonymous poster hash: 11a93...96a

Skrevet

Du må bare ta deg sammen og bestemme deg. Rett og slett.

Anonymous poster hash: e7dc4...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...