Gå til innhold

Er dette noe dere ville dratt til legen for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 1/2 har den siste uken hatt mye vondt i hodet. Begynte forrige søndag, hadde veldig vondt hele dagen, sa han hadde våknet om natten også. Han ble bedre og var på skolen på mandag, så ut på skøyter. Kom hjem om kvelden og hadde kjempevondt igjen. Fin igjen dagen etter, og har ikke hørt så mye før igjen i går (fredag). Hadde litt vondt da han la seg, og våknet etter en time og gråt av smerte. Hadde 39,1 i feber. Han fikk paracet og jeg fikk roet han, men han var urolig store deler av natten (jeg lå ved siden av han). Feberfri og helt fin form i dag.... 

Er det ikke litt spesielt at så små har vondt i hodet? Vi mistenker ikke at han ser dårlig, og har snakket litt med han om dette. Moren min mener vi bør få han sjekket hos legen, men er det nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ville ha bestilt time til fastlegen for en sjekk :) kanskje han bare brygger på noe, men bedre å være tidlig ute om det skulle være noe annet tenker jeg da :)

Anonymous poster hash: b8f57...0dd

Skrevet

Kommer an på om han har hatt feber hele tiden. Ofte kan man ha vondt i hodet sammen med feber.

Skrevet

Ja, barn skal ikke ha hode pine, som oftes "lyver" de om hode pine, lært at hodepine er greia å ha for oppmerksomheten eller skulke unna kjipe jobber, enten fra skolen eller foreldre.

Det er skjeldent at unger har hodepine. Reell hodepine hos barn er ofte tegn på alvorlig sykdom. Så om du tror det er reelt ville jeg gått til lege. Jeg ville nok gått til lege så uansett, for å være sikker.

Anonymous poster hash: df459...282

Skrevet

Siden han klager over hodepine på kvelden og helg så er det neppe løgn, mer sannsynlig å lyve om hodepine på skolen til læreren. Ta han til legen. Tror du at han drikker nok?

Anonymous poster hash: d8504...d13

Skrevet

Ja, barn skal ikke ha hode pine, som oftes "lyver" de om hode pine, lært at hodepine er greia å ha for oppmerksomheten eller skulke unna kjipe jobber, enten fra skolen eller foreldre.

Det er skjeldent at unger har hodepine. Reell hodepine hos barn er ofte tegn på alvorlig sykdom. Så om du tror det er reelt ville jeg gått til lege. Jeg ville nok gått til lege så uansett, for å være sikker.

Anonymous poster hash: df459...282

Jeg hadde ofte hodepine som barn.

Jeg var ikke alvorlig syk. Men jeg fikk diagnosen migrene.

Får han nok vann, HI? Er han stresset?

Låsninger i nakken? Muligvis problemer med tennene som gir hodepine?

Er han lys og lydsky?

Anonymous poster hash: 17778...934

Skrevet

Jeg hadde også mye hodepine som barn. Ingen alvorlig sykdom, men ble diagnosistert med migrene. Kronisk migrene den dag i dag. 

Anonymous poster hash: aad80...63a
Skrevet

Jeg hadde ventet til det eventuelt gjentok seg.

Anonymous poster hash: e7e88...60b
Skrevet

Her har 4-åringen feber (39,3) i dag og klagde over vondt i hodet. Virker som det kan være noe som går? Ville sett det an et par dager og tatt han med om det ikke gir seg.

Anonymous poster hash: 2aa99...101
Skrevet

Jeg hadde mye hodepine som barn, og hadde haugevis med undersøkelser. Hodepinen var akkurat på samme punkt bak øyet, så de mistenkte svulst. Det var det heldigvis ikke, det viste seg at en sen i bakhodet/nakken var litt stram.

Anonymous poster hash: ddbbc...9a9

Skrevet

Tusen takk for svar!

Han lyver ikke. Første gang han hadde det, gikk han glipp av en juletrefest og var veldig lei seg for det! Gjorde leksene sine en dag (insisterte) selv om jeg sa han ikke behøvde pga hodepine. Han er en veldig pliktoppfyllende og snill gutt.

Vi passer på at han drikker nok, det er det første vi sier når han har vondt i hodet. Og ja, han får ofte hodepine sammen med feber, men de første gangene hadde han ikke feber, men var blek. 

Ser om det blir noe mer i helgen og tar han evt med til legen neste uke. 

Skrevet

Hodepine hos barn er da absolutt ikke unormalt.

Hodepine er normal sammen med andre former for ubehag/sykdommer, f.eks er det vanlig st det opptrer sammen med feber og forkjølelse.

Det er heller ikke uvanlig med hodepine hvis barnet har nedsatt syn, har stramm muskulaturen i nakke/rygg (f.eks hvis det sitter mye stille, spiller pc/iPad, ser mye TV), hvis det er stresset eller sover urolig.

Dersom hodepinen opptrer uten andre sykdomsdymptomer eller den kommer ofte og regelmessig, kan det være verset å sjekke det ut. F.eks kan du ta han med til optiker for å sjekke synet. Dersom det ikke gjøres funn der, kan du ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: de6cf...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...