Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #1 Skrevet 10. januar 2015 Og har noen forslag til mellomnavn? Hvilke andre navn vil dere foreslå? Og hva hvis ul gav feil svar og det er gutt?Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 95485f94722c1ed0a96bf483375645c9"] 95485...5c9 [/acronym]
Ileus Skrevet 10. januar 2015 #2 Skrevet 10. januar 2015 Siden jeg forbinder det med en skjønn gammel dame liker jeg det
LillePunk Skrevet 10. januar 2015 #4 Skrevet 10. januar 2015 (endret) Finest alene, synes jeg Tror oldemoren til mannen min het det. Fint navn. Liker forøverig også Kasper som guttenavn.. Endret 10. januar 2015 av Håpefull86
MammantilNurket Skrevet 10. januar 2015 #5 Skrevet 10. januar 2015 Siden jeg forbinder det med en skjønn gammel dame liker jeg det Jeg også Fine gamle damen ...
Økonomor Skrevet 10. januar 2015 #6 Skrevet 10. januar 2015 Aldri hørt det før, men veldig fint. Helst alene.
soleia Skrevet 10. januar 2015 #7 Skrevet 10. januar 2015 Er mest vant til å høyre det som eit andre fornamn, og synes det er såpass tungt at det ikkje er fint med eit namn etterpå. Men det kan jo fint stå åleine.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #8 Skrevet 10. januar 2015 Jeg liker det ikke så godt, synes det er litt hardt og ufeminint egentlig. Jeg forbinder det med en sur og snerpete gammel "tante". Men om du vil bruke det synes jeg det står best alene. Anonymous poster hash: cf794...810
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #9 Skrevet 10. januar 2015 Siden du spør, så synes jeg det er forferdelig. Et "vi ville egentlig ha gutt"-navn, som Jensine. Anonymous poster hash: c14d1...3f0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #10 Skrevet 10. januar 2015 Jeg visste ikke det var et navn... Og jeg likte det heller ikke. Anonymous poster hash: c775b...4c4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #11 Skrevet 10. januar 2015 Synes det er kult, jeg 😊 Men ikke noe mellomnavn. Navnet er kraftig i seg selv! Anonymous poster hash: 4587d...877
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #12 Skrevet 10. januar 2015 Det er kult! Et av veldig få navn jeg virkelig liker i sjangeren guttenavn-made-jentenavn. Det passer overhodet ikke med noe andre fornavn til, men om du absolutt må ville jeg gått for et kort som ikke nødvendigvis flyter med Kaspara. Altså f.eks Kaspara Liv, Kaspara Ava, Kaspara Eir osv. Kaspar er kult også, om det skulle være hankjønn. Anonymous poster hash: eec76...ac8
det er berre mordi Skrevet 10. januar 2015 #13 Skrevet 10. januar 2015 Eit kult gammalt namn. Har sansen for dei Ingvarda og Einara er og gamle "kjenningar". Mykje kult dei heitte før.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #14 Skrevet 10. januar 2015 Et gammelt klassisk navn som jeg liker. Min oldemor heter Johanne Kaspara. Syns forøvrig Kaspara er finest alene. Anonymous poster hash: 3eaed...624
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #15 Skrevet 10. januar 2015 Tenker på den siste som ble halshugd på Moskenes i Nordland i 1814. Hun hadde drept flere av sine nyfødte barn. Anonymous poster hash: 6976d...aaa
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #16 Skrevet 10. januar 2015 Fint navn, men ville droppet mellomnavn. Det passer seg best (som de fleste andre navn) alene. Anonymous poster hash: 1be45...2d2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #17 Skrevet 10. januar 2015 Kaspara er et nydelig, sterkt navn! Det står seg best alene, blir litt "ødelagt" av et mellomnavn. Anonymous poster hash: 23b75...8c8
Gjest Antarctica Skrevet 10. januar 2015 #18 Skrevet 10. januar 2015 Nei, ikke så fint. Liker best ekte jentenavn, ikke guttenavn+a.
Novemberdama Skrevet 10. januar 2015 #19 Skrevet 10. januar 2015 Veldig fint, men det må stå alene. Ikke noe mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #20 Skrevet 10. januar 2015 Love it! Oldemora mi het det Syns det er finest alene Anonymous poster hash: 7eefc...389
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #21 Skrevet 10. januar 2015 Love it! Oldemora mi het det Syns det er finest alene Anonymous poster hash: 7eefc...389
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #22 Skrevet 10. januar 2015 Oldemor het Kaspara. De var 4 jenter. Edvarda, Kaspara, Gerdharda og Hansine. Alle ble født før 1920. Anonymous poster hash: c0304...2f5
mamma_bergen Skrevet 10. januar 2015 #23 Skrevet 10. januar 2015 Jeg kjente en gammel dame som het det, og jeg likte navnet med en gang, til hennes store ergrelse Hun likte det nemlig ikke selv Prøvde å foreslå det når datteren kom, men faren var ikke enig
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 10. januar 2015 #24 Skrevet 10. januar 2015 Digger det! Har en kaspar😊
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #25 Skrevet 10. januar 2015 Har en Kaspara selv :-) liker det at navnet nesten ikke er brukt lenger så man ikke har noe mening om det er en søt, rampete eller tøff jente ut fra navnet. Her vi bor var det et vanlig navn sent på 1800-tallet. De kombinasjonene jeg syns fungerer er Kaspara Oline, Alva Kaspara, Kaspara Sofie, Kaspara Helene, Kaspara Konstanse, Signe Kaspara, Else Kaspara. Anonymous poster hash: 2a439...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå