Gå til innhold

Tidlig UL(Ålesund)??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at denne gangen vil jeg ha tidlig ul, kanskje rundt uke 12 for å sjekke at alt er bra før vi informerer venner og familie.. Hvordan gjør jeg dette? Ringer jeg privat klinikk? Må jeg ta det gjennom lege? Evt ha henvisning? Eller er det mulig å bestille selv?

Jeg er fra Ålesund, hvor kan jeg bestille UL ? Hvilke steder anbefaler dere?

 

Anonymous poster hash: 45f98...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tru du ringer direkte (har ikkje gjort det sjølv). Dr. Ipsen og Medi3 er vel aktuelle alternativ, mulig der er fleire.

Skrevet

Frisksenteret! Tone ettellerannet. Utrolig flink og sympatisk dame.

 

Anonymous poster hash: 1920c...3d6

Skrevet

Jeg tok tidlig ul på Mr-klinikken (ved siden av Moa) rundt uke 27.



Anonymous poster hash: e3e55...e77
Skrevet

Ring Frisksenteret og bestill. Tidlig ul må du betale selv, med mindre det er lege som sier du må ha det. 900ca koster det. Verdt det😊

 

Anonymous poster hash: 1920c...3d6

Skrevet

Frisksenteret! Hun er min faste gynekolog og jeg er så utrolig fornøyd med henne:)



Anonymous poster hash: e26bb...5ac
Skrevet

 

Jeg tok tidlig ul på Mr-klinikken (ved siden av Moa) rundt uke 27.

 

Anonymous poster hash: e3e55...e77

 

 

Dette ble feil! Det var der jeg tok 3d. Jeg tok tidlig ul ved Medi3 midt i byen.

 

Anonymous poster hash: e3e55...e77

Skrevet

Takk for svar:) er det lang ventetid ved frisksenteret?

Mener å ha hørt man trenger henvisning på medi3?

 

Anonymous poster hash: 45f98...684

Skrevet

Anbefaler frisksenteret, med tone. Så hyggelig og flink. Betalte rundt 900,- uten henvisning:)

Skrevet

Du må ha henvisning på medi3, men ikke hos Ibsen, Frisksenteret og mr-klinikken. Jeg prøvde å bestille tidlig UL da jeg var rundt 12 uker, men det var umulig å få time. Kan selvfølgelig ha sammenheng med at det var i juni, men hun på Frisksenteret hadde månedsvis med ventetid.

 

Anonymous poster hash: 7d362...b5a

Skrevet

Takk for svar:) er det lang ventetid ved frisksenteret?

Mener å ha hørt man trenger henvisning på medi3?

 

Anonymous poster hash: 45f98...684

Trenger ikke henvisning på medi3.

 

Ventetiden varierer ved Frisksenteret, alt fra en til fire uker+.

 

Anonymous poster hash: e26bb...5ac

Skrevet

Trenger ikke henvisning til Medi 3 nei, alle som vil kan bestille time. Dr. Sviggum har forøvrig ganske lang ventetid i perioder pga stor pågang.

 

Anonymous poster hash: c4b47...1dd

Skrevet

Da skal jeg kontakte frisksenteret på mandag og håpe de har time til meg snart :) takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 45f98...684

Skrevet

Jeg ringte frisksenteret rett før jul og gynekologen tar ikke inn nye pasienter før i mars tidligst. Ibsen ville ha henvisning fordi han hadde heller ikke kapasitet. swiggum(?) på medi3 har jobbet på nasjonalt fosterdiagnostisk senter i 12 år så hva gjelder UL ville jeg uten tvil gått til han. De andre to er ikke spesialister på UL

 

Anonymous poster hash: 30755...1d5

Skrevet

*ipsen

 

Anonymous poster hash: 30755...1d5

Skrevet

Trenger ikke henvisning til Medi 3 nei, alle som vil kan bestille time. Dr. Sviggum har forøvrig ganske lang ventetid i perioder pga stor pågang.Anonymous poster hash: c4b47...1dd

Det stemmer ikke. Pga at folk utnytter tilbudet for å "hilse" på baby, så har de innført at du må ha henvisning. Det står og på deres nettsider. Tidligere måtte man ikke ha henvisning, men nå må du. Om du er villig til å betale, så får du en henvisning ved å bestille time først hos medi3s allmennleger.

 

Anonymous poster hash: 7d362...b5a

 

Anonymous poster hash: 7d362...b5a

Skrevet

Jeg ringte frisksenteret rett før jul og gynekologen tar ikke inn nye pasienter før i mars tidligst. Ibsen ville ha henvisning fordi han hadde heller ikke kapasitet. swiggum(?) på medi3 har jobbet på nasjonalt fosterdiagnostisk senter i 12 år så hva gjelder UL ville jeg uten tvil gått til han. De andre to er ikke spesialister på UL

 

Anonymous poster hash: 30755...1d5

Ånei, så kjedelig da:/ har hørt det er en del ventetid på medi3 også? Må vel ha henvisning i tillegg. Er mitt andre barn og var kun på OUL sist, og det var jo greit det, men kjenner at denne gangen hadde det vært greit med bekreftelse om at det faktisk er noe der :P får nok ikke henvendelse på det grunnlaget :P får høre med fastlegen om mulighet for å høre hjertelyden iallefall:p

 

 

Anonymous poster hash: 45f98...684

Skrevet

Jeg ville i det minste ringt å forhørt meg om mulighetene. Jeg har vært å tatt UL hos både Sviggum og en annen kvinnelig gynekolog som er der fra tid til annen. Uten henvisning noen av gangene forøvrig. Hun kvinnelige er innleid fra Oslo(?) og er der kun for å ta unna UL for de som ønsker å hilse på.. Dette var hvertfall et tilbud når jeg var gravid i 2013. Som sagt, bedre å i d minste ringe å forhøre seg om det er mulig.

 

Anonymous poster hash: c4b47...1dd

Skrevet

I tillegg vil jeg bare si at slik jeg tolker teksten om henvisning, så gjelder refusjonsretten. Altså hvis du har henvisning blir det litt billigere enn om du bestiller time uten henvisning!

 

Anonymous poster hash: c4b47...1dd

  • 4 uker senere...
Skrevet

Har du fått tatt tidlig ul hi? Evt hvor fikk du time?

 

Anonymous poster hash: 6620e...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...