Gjest Dumi Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Språkproblemer i barnehage... Det anngår meg som assistent og hva dere synes om det. Jeg har fra ung alder hatt problemer anngående det muntlige språk. Det startet da jeg var fire år; da var det bare mine foreldre som forsto meg. Etter mye hjelp fra logoped klarer jeg meg ganske OK. I jobben som assistent så hender det at jeg snakker veldig fort, og av og til må jeg repetere setninger. Jeg tror ikke at det er så stort problem. Jeg vet at jeg har ett språkproblem, og jobber mye med det. I barnehagen fokuserer vi veldig på språk. Jeg mener at det er viktig for barna å ha forbilder som er ærlige med sine språkproblemer, for å bekjempe mobbing. Jeg lurer på hva dere mener? Vil det være greit for dere å ha en meg i deres barnehage? En som har språkproblemer, som snakker fort, som stammer, som krøller det til slik at man må begynne setningen på nytt? Eller er det noe som dere vil se på som veldig negativt?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Ville ikke sett på det som veldig negativt nei. Anonymous poster hash: d336f...45f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Hadde kun sett det som positivt. Ja, til mangfold og forskjelligheter i barnehage:) Alle barna er forskjellig med forskjellig forutsetninger, helt naturlig at de voksne også er det. Anonymous poster hash: 98f38...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Ikke et problem for min del. Hadde kanskje stilt annerledes om alle ansatte hadde ulike språkvansker. Anonymous poster hash: a107a...950
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Enig med #4 og vil presisere at det er andre egenskaper og ferdigheter som er viktig i kontakten med mitt barn! Stå på Hilsen #2 Anonymous poster hash: d336f...45f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Ikke noe problem for min del. Hvorfor skulle det vært det? Så lenge vi forstår hverandre til slutt er det viktigst. Positivt for ungene å se at ikke alle er like 😊 Anonymous poster hash: de802...511
Gjest Dumi Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Jeg husker bare så godt en kommentar fra ei jeg jobbet sammen med for noen år siden. Vi hadde ett stort fokus på mobbing. Så på kjøkkenet spurte denne kollegaen meg om noe, og jeg svarte. Returen var: "Herregud, kan du ikke engang snakke ordentlig?" Jeg jobber ikke der mer.
valkyrien Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Tja, jeg vet ikke helt... Hvis EN ansatt har språklige problemer så går det nok fint, hvis mange har det så ville jeg sett på det som et problem. Guttungen her har fått noen rare ting for seg språkmessig, og det høres ut til å være på grunn av en fremmedspråklig assistent (hun har samme setningsoppbygning som han har begynt med).
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Hadde ikke vært noe problem for meg. Ungene mine har gått i ulike barnehager med høy grad av fremmedspråklige ansatte. De behersker ikke norsk veldig godt. Det har ikke påvirket mine barns språkutvikling, de har alle vært tidlig ute og snakket "flytende" da de var to år. Så jeg er veldig avslappet på det punktet. Anonymous poster hash: 7044e...105
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Jeg husker bare så godt en kommentar fra ei jeg jobbet sammen med for noen år siden. Vi hadde ett stort fokus på mobbing. Så på kjøkkenet spurte denne kollegaen meg om noe, og jeg svarte. Returen var: "Herregud, kan du ikke engang snakke ordentlig?" Jeg jobber ikke der mer. Idioter finner man over alt dessverre. Voksne oppegående folk snakker ikke slik til andre uansett årsak. Barnslig kommentar fra en tidligere kollega. Dessverre og naturlig nok husker man slike episoder når noen påpeker noe ved en selv. Du skal ikke sperre deg inne pga språkproblemer. Du jobber med saken og er klar over problemet. Tror barn har godt av å se at folk er forskjellige. Gjør du en god jobb er det viktigst. Ikke om du stammer, snakker fort osv. Flott at du ikke lar dette stoppe deg 😊 Anonymous poster hash: de802...511
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Mener at unger har godt av å lære at d er så ymse av problemer hos både voksne og barn uten at d gjør noe som helst!! Anonymous poster hash: 7e9d3...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå