Gå til innhold

Noen med erfaring med bruk av Afipran ? (samme som 1.trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette av legen for å dempe ekstrem kvalme, er et kvalme dempende middel og det er trygt for gravide, brukes i utgangpunktet til kjemoterapi pasienter.... Har ikke brukt den enda da jeg syns bivirkningene så litt skumle ut..... men noen som har fått foreskrevet denne og prøvd? Er h utgangpunktet en smule skeptisk til piller, men er ganske desperat nå med tanke på denne grusomme kvalmen.....😖

Anonymous poster hash: 3eb82...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det for fem år siden ifb hyperemesis. Syntes ikke jeg hadde noen effekt av det, men tok bare to tabletter. Trodde det var tatt ut av bruk pga sterke og alvorlige bivirkninger?

Anonymous poster hash: 5f30a...af0

Skrevet

Funker ikke. 

Anonymous poster hash: 8e64d...e52
Skrevet

Virket ikke på meg, men hadde ekstrem kvalme. Ble veldig dårlig av bivirkningene, som om et stoff som skulle utav kroppen, kvalm og skalv og fant ikke roen, grusomt!!

Zofran derimot 🙏

Anonymous poster hash: e052b...bca

Skrevet

Afipran brukes sjelden til kreftpasienter pga lite virkning. Jeg jobber med Anestesi og vi får ikke bruke det lenger pga alvorlige bivirkninger. Vi bruker zofran/ondansetron. Syns det er rart du har fått det når vi har fått advarsel fra legemiddeltilsynet mot å bruke det.

Anonymous poster hash: 34f38...204

Skrevet

Hjelpes, ja som sagt jeg er generelt skeptisk til piller, men det var det bivirkningene jeg hang meg mest oppi, syns det hørtes skumle ut.... Nei da holder jeg heller ut faenskapet.... det står jo på de at det ikke er noe fare ved å ta de under graviditet, så litt rart og også litt rart når legen sier det er greit..... men det er jo like mange meninger blant leger som det finnes leger så ikke godt å bli klok på noe....

H I

Skrevet

Virket ikke på meg, men hadde ekstrem kvalme. Ble veldig dårlig av bivirkningene, som om et stoff som skulle utav kroppen, kvalm og skalv og fant ikke roen, grusomt!!

Zofran derimot 🙏

Ha ha en bivirkning var at du ble kvalm, ja da var den vel rimelig virkningsløs😂😂 men zofran, hva er det? Noe på resept?

H I

Skrevet

Zofran derimot 🙏

Ha ha en bivirkning var at du ble kvalm, ja da var den vel rimelig virkningsløs😂😂 men zofran, hva er det? Noe på resept?

H I

Kvalmestillende på resept ja. Mye dyrere en afipran

Skrevet

Zofran derimot 🙏

H I

Kvalmestillende på resept ja. Mye dyrere en afipran

Men dette står det jo i felleskatalogen om zofran 

Graviditet og amming

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid.

Zofran er ikke anbefalt brukt under graviditet, da sikkerheten ved bruk under graviditet ikke er klarlagt.

Fortell legen din:

om du er gravid, eller planlegger å bli gravid.

om du blir gravid under behandling med

Hm....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...