Gå til innhold

Samlivsbrudd og økonomisk oppgjør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått gjennom samlivsbrudd med barn inn i bildet, og endt opp med å ikke sitte

igjen med noen ting. Ikke hus og ikke penger?

Hvordan klarer man å svelge noe slikt og leve videre uten altfor mye bitterhet?

Anonymous poster hash: a890a...cf4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en avtale om at vi skulle ha 50/50 i praksis, men 60/40 på papiret så jeg fikk litt støtte. Jada, umoralsk og jævlig, men jeg var 20 år og ikke helt med. For at jeg skulle få det måtte jeg skrive huset over på han uten kostnad. Var i banken og ordnet det, så sa han etterpå at han ikke ville gå med på 60/40 på papiret likevel, fordi jeg ikke fortjente å få noe penger. 
Fikk krangla meg til 40.000 som gikk med til å kjøpe hvitevarer og møbler, (og hele familien hans startet et korstog mot meg for at jeg hadde brukt opp ALLE de pengene) så satt egentlig ikke igjen med noenting. Fikk beholde bilen (som var min, som jeg betalte) men han skulle ha halvparten av den og, så vi solgte den, og han tok alle pengene. 

Jada, surt og jævlig. Det mest bitre er det faktum at han nekter å kommunisere med meg og ikke ser hva dette gjør med barnet vårt. Det er mer bittert å ikke kunne dele milepæler, snakke sammen når barnet har det vondt, og samarbeide, enn å sitte igjen med ingenting...

Anonymous poster hash: 1c4cb...7e8
Skrevet

Dette skjer vel bare om man har gått i den såkalte samboerfella, eller at begge parter sitter igjen med ingenting grunnet like mye lån eller mer enn verdier?

Anonymous poster hash: 842d9...ae2

Skrevet

Dette skjer vel bare om man har gått i den såkalte samboerfella, eller at begge parter sitter igjen med ingenting grunnet like mye lån eller mer enn verdier?

Ja vet ikke kva han kan finne på, tenker at det kanskje ender  med at han får hele gården, og jeg får ingenting. Hører historier om det... Og tror nok jeg kan være en som han over som nekter samarbeid om noe som helst, fordi jeg opplever det som urettferdig om han sitter igjen med en gård jeg har vært med å betale på -men jeg selv ender med ingen ting... tar noen sorger på forskudd vet jeg - håper det ender ok både med økonomien og stemningen og villigheten til å samarbeide med barna...

Skrevet

Hvem eier hva på papiret? Det er som oftest det som avgjør.

Skrevet

Han eier jeg -betaler...

Skrevet

Han eier jeg -betaler...

Om det er odelsgård får du ingen ting om du ikke kan dokumentere at du har brukt penger på den (oppussing).

Anonymous poster hash: 03262...0e9

Skrevet

Han eier jeg -betaler...

Det er den dummeste ordningen man kan ha. Mest antakelig må du gå rettens vei dersom han ikke vil dele med deg, og da må du kunne dokumentere hva du har betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...