Gå til innhold

Tips til rimelig ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

PÅ grunn av noe ulønnet permisjon på oss begge i fjor, og at pappa ikke får feriepenger av permisjonspengene er årets feriekasse tynnere enn vanlig. Vi må derfor være litt kreative. Vi vil gi barna noen gode opplevelser selv om vi ikke kan i år reise til Danmark. 

Vi har fått lånt oss en leilighet i Spania, så vi skal en uke dit heldigvis så vi får gjort noe. Vi kan også få lånt en hytte på fjellet en uke. Vi har ikke hytte selv. På lasset er en på 2 og en på 5.

Tips til rimelige ting å gjøre (som ikke innebærer telt?). Vi bor forresten på Vestlandet så det er ikke så enormt enkelt å reise rundt i parker el lign, og været er heller ustabilt ;)

Anonymous poster hash: 8f236...cef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bade

Bygge hytte i skogen

Bygge olabil

Besøke bestemor

Lage badekulp i en bekk

Lage kongledyr og hus av stein og bark

Plukke blåskjell og koke i fjæra

Spille fotball

Anonymous poster hash: 6560d...b0b
Skrevet

Dersom dere skal en uke til Spania OG på hyttetur i fjellet, så skjønner jeg ikke problemet?

Anonymous poster hash: ea9e1...f22

Skrevet

Dersom dere skal en uke til Spania OG på hyttetur i fjellet, så skjønner jeg ikke problemet?Anonymous poster hash: ea9e1...f22

Det samme sier jeg! Dere skal jo på TO ferieturer! Det er jo mye mer enn andre.. Vi bruker mange dager av ferien hjemme og drar på stranda hver dag været tillater det, syns det er noe av det deiligste med ferie jeg. Holder i massevis for barna det! Er stress å reise for mye bort.

Anonymous poster hash: a08ab...11a

Skrevet

En uke i spania og en uke på fjellet er ikke mindre ferie enn vi har selv om feriebudsjettet er akkurat som det pleier ;)

Synes det høres ut som en flott sommer jeg....

Anonymous poster hash: bec38...c0f
Skrevet

Må si meg enig med de andre her: To ferieturer, Spania og hyttetur, bør da være mer enn nok tur for en familie. Ellers kan man vel kose seg hjemme? Med grill/lek i hagen, gå turer i skog/mark (hva med geocaching feks), dra på stranda osv. 

Anonymous poster hash: bc9b0...e01
Skrevet

Takk for en liten realitycheck :) Det er nok sant at vi kanskje ikke trenger mer! Den uken til Spania er tidlig, så den inngår ikke i "hovedferien" vår, så jeg har liksom ikke sett på det som dere gjør. 

5 åringen fabler om både Italia, Sverige og Dyreparken, men vi får forberede henne på at det blir ikke noen av delene i år..

HI

Skrevet

Høres bra ut at du skjønner at dette er mer enn nok!

Bruk det lokale tilbudet. Sjekk ut hva som finnes i nærmiljøet. Ellers så har dere vel både en skog i nærheten og et badevann. Der kan man finne på ting i timesvis!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 511ad...04a
Skrevet

Sånn bortsett fra at det høres ut som en helt super ferie dere har planlagt allerede, og jeg derfor ikke ser behovet for enda mer ferie, så kan jeg foreslå boligbytte. Dere låner ut deres bolig gratis og låner andres gratis. Begge "tjener" på det.

Skrevet

Takk for en liten realitycheck :) Det er nok sant at vi kanskje ikke trenger mer! Den uken til Spania er tidlig, så den inngår ikke i "hovedferien" vår, så jeg har liksom ikke sett på det som dere gjør. 

5 åringen fabler om både Italia, Sverige og Dyreparken, men vi får forberede henne på at det blir ikke noen av delene i år..

HI

Jeg hadde aldri i verden latt en femåring diktere hva sommeren skulle brukes til.

Skrevet

Hva en 5 åring fabler om, bør du ikke ta til deg. Her fabler ungene om dykkeferie i Australia, men sier seg selv at det ikke blir det!

Skrevet

Min 4 åring, ville på reiser til sydligere strøk hele tiden, mente det bare var å gå i pengebutikken, på pengekjøpesenteret å kjøpe penger, så kunne vi reise så mye vi ville på ferie. Han skulle å ha color fantasy båten, selve det store cruise skipet i julegave samme året. Var ikke noe annet han skulle ha.

Her er feriene våres veldig varierende. Alt fra ikke en eneste ferie hele året, til et år det ble 5 forskjellige land og en Norges ferie.

Anonymous poster hash: dc842...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...