Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Har tre barn, 6 år, 4 år og 1 år. Nå deler de to eldste rom, men det går ikke lenger. De holder hverandre våkne. Nå har vi laget til et rom i første etasje, vi sover alle i andre etasje for tiden. Tenker at eldste får beholde rommet siden det er stue der oppe i forbindelse med soverommet. Men hvem bør flytte ned av 1-åringen og 4-åringen? Anonymous poster hash: 467f2...424
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Dere. Men hvis dere er bestemt på at en av ungene skal flytte ned, så hadde jeg valgt 4 åringen. En 1 åring trenger mer tilsyn enn en 4 åring. Men jeg hadde uansett ikke skilt dem enda. Går ut i fra at de har ulike leggetider? Anonymous poster hash: 502a1...188
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Uaktuelt at vi flytter ned siden soverommet er lite så dobbeltsengen tar hele rommet. De to eldste må skilles for de leker hele kvelden uten lov, når en av de sover på vårt rom sovner de med en gang. De vekker også 1-åringen. Anonymous poster hash: 467f2...424
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 jeg ville ha flyttet 6-åringen ned tror jeg.. uavhengig av stue eller ikke Anonymous poster hash: bb560...734
Fandens Oldemor Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Ville fortsatt flyttet ned selv. Vi voksne sover jo bare på soverom, og trenger bare plass til det. Barn trenger plass til å leke, ha besøk. Kjipt for en ett- eller fireåring å være alene på en etasje mens hele resten av familien er på en annen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Ikke 4-åringen altså? Hun har en tendens til å fly opp og ned trappa ved legging. Men kanskje best med eldste ja. Hun hadde det som rom tidligere også, men vi trengte rommet så flyttet hun opp. 4-åringen står opp først og slår på tv nede i stua så derfor jeg tenkte henne. Hun vekker ofte 1-åringen på veien ned også. Anonymous poster hash: 467f2...424
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Jeg hadde valgt ettåringen. Som du selv påpeker: 1 åringen trenger mer tilsyn. Hva er da bedre enn å ha dette barnet i nærheten av den plassen man oppholder seg på dagtid. Vi har alltid hatt det yngste barnet på soverommet i 1 etg av praktiske årsaker som feks tilsyn på dagtid. På natten sover alle og man får ikke passet bedre på barnet om det ligger i samme etg. Anonymous poster hash: 3b66c...340
Appelsinpiken Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Ville flyttet 4 åringn dersom hun bruker å stå opp først. Er ikke værre enn å sjonglere med barn og rom om noen år når de har blitt eldre og behovene kanskje har forandret seg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Hadde hatt 1 åringen inne hos meg eller en av de andre... Hadde ikke villet sove i en annen etasje enn så små barn. Ihvertfall ikke en på fire... Anonymous poster hash: 54ddf...dca
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Hadde flyttet ned selv, og det gjorde vi... Anonymous poster hash: e5147...b28
Jezebel Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Synes ikke det er noe godt forslag at dere voksne flytter ned. Her hadde det vært uaktuelt at alle ungene sov alene i 2.etasje. Tenk om det blir brann og du ikke kommer deg opp for å hjelpe dem ut. Dere burde absolutt bli værende i overetasjen. Hvis valget står mellom 1åringen og 4åringen, ville jeg flyttet 4åringen, som sikkert er mer selvstendig. Endret 9. januar 2015 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 4-åringen, evt 6-åringen. Anonymous poster hash: 9d58d...bce
Mamma_til_2 Skrevet 10. januar 2015 #15 Skrevet 10. januar 2015 Dere! Voksne bruker ikke mye tid utenom og sove på fomlet, barn leker og har venner på besøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå