Gå til innhold

Ble passe overgitt over mamman til min sønns kompis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde med meg guttene hjem etter skolen i dag og ordnet middag til dem slik som jeg pleier. Vi hadde svinekjøtt også under middagen lure de på hvilket kjøtt det var og hvor det kom fra. Så snakket vi litt om grisen og litt rundt det med maten. Ikke noen ekle/ubehagelige detaljer om slakting, men forklarte på en helt enkelt måte hvor maten kom fra. Ungene så ikke ut til å ha syns det var ubehagelig på noen måte. De var rett og slett nysgjerrig.

En liten stund etter kompisen har dratt så ringer moren hans å kjefter meg huden full. Jeg hadde ingenting med å fortelle hvor maten kom fra og at den en gang var en levende gris. Slike groteske ting skulle han skjermes for.

Ble litt paff. Skal ungene tro at melka produseres på butikken og kjøttet på magisk vis bare dukker opp i frysedisken?

Anonymous poster hash: d10e0...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang lager du omelett og snakker om høne-mensen.

Skrevet

Jeg ler når jeg leser det du skriver, og det samme får du gjøre!

Det er det dummeste jeg har hørt. Skjermes for slike groteske ting? Da burde de vel vært vegetarianere og ikke spist noe kjøtt da, om hun syns det er så ille om sønnen faktisk får vite at han spiser dyr. 

Skrevet

Haha for en tåpelig mamma. Så lenge du ikke viste You Rune klipp om slakting forstår jeg ikke problemet. Neste gang får du si at svin vokser på trær 😊

Anonymous poster hash: 6ab96...a6e

Skrevet

Haha for en tåpelig mamma. Så lenge du ikke viste You Rune klipp om slakting forstår jeg ikke problemet. Neste gang får du si at svin vokser på trær 😊

You tube ikke Rune!!!!!

Skrevet

Neste gang lager du omelett og snakker om høne-mensen.

Eller rogn og snakk om kjønnscellee til fisk.

Skrevet

Tuller ikke nei. Holdt på å falle av stolen da hun ringte.

Er vist helt greit å spise kjøtt, men ungen skulle ikke vite at det en gang har vært et levende dyr.

Får vel bare le av hele saken.

Skrevet

Er vist helt greit å spise kjøtt, men ungen skulle ikke vite at det en gang har vært et levende dyr.

Får vel bare le av hele saken. Anonymous poster hash: d10e0...4ff

Du må bare le, for dette kan man ikke ta seriøst. Neste gang han er på besøk kan du jo forklare ham hvordan babyer blir laget og at nissen og tannfeen ikke finnes på ordentlig.

Skrevet

Du må bare le, for dette kan man ikke ta seriøst. Neste gang han er på besøk kan du jo forklare ham hvordan babyer blir laget og at nissen og tannfeen ikke finnes på ordentlig.

Jeg synes at foreldrene får bestemme selv når barna deres skal få vite hvordan slike ting foregår. Bor selv i Finnmark, og her er barnehagebarna i reingjerdet og ser på reinslakting på høsten, uten at jeg reagerer på det. Men mine barn ser for eksempel ikke nyheter. Bilder av døde folk, skyting, voldtatte damer med blåveiser osv er ikke noe for barn å se på. Vet at andre foreldre viser nyhetene til barna sine. Så jeg synes HI har gått over streken her - avklare med mor først kanskje før man snakker om slakting av dyr?

Anonymous poster hash: de7a9...d78

Skrevet

Skjønner deg veldig godt.. Men tenker du ikke på at denne mora er her inne og ser ditt innlegg nå? Det blir vell ikke bedre da...

Anonymous poster hash: 1e521...26d

Skrevet

Jeg synes at foreldrene får bestemme selv når barna deres skal få vite hvordan slike ting foregår. Bor selv i Finnmark, og her er barnehagebarna i reingjerdet og ser på reinslakting på høsten, uten at jeg reagerer på det. Men mine barn ser for eksempel ikke nyheter. Bilder av døde folk, skyting, voldtatte damer med blåveiser osv er ikke noe for barn å se på. Vet at andre foreldre viser nyhetene til barna sine. Så jeg synes HI har gått over streken her - avklare med mor først kanskje før man snakker om slakting av dyr?

Anonymous poster hash: de7a9...d78

Helt ærlig, falt meg ikke inn et sekund at det gjorde noe å snakke om hvor maten kom fra. Trodde det var helt vanlig å snakke om slikt. Forklarte ikke med noen ubehagelige detaljer.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt.. Men tenker du ikke på at denne mora er her inne og ser ditt innlegg nå? Det blir vell ikke bedre da...

Anonymous poster hash: 1e521...26d

Om hun ser dette og skulle finne på å si noe så hadde det passet fint det. Jeg er nemlig dum som leser på slike forum og hun skjønner ikke hvorfor jeg kaster bort tiden min på slikt tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...