GeeGee Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Kan jeg lage denne kaken og desse cupcakes'ene dagen før de skal serveres (og at det fortsatt blir veldig godt på smak)? Bør jeg da evt la være å ta på glasur/frosting før samme dag? Jeg skal arrangere besøk på en hverdag, da blir det litt knapt med tid etter jobb.
GeeGee Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2015 Og her kommer linkene... http://norgesbestebakst.no/oppskrifter/330 http://trinesmatblogg.no/2013/06/20/langpannekake/
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Det går helt fint å lage begge dagen før! Anonymous poster hash: a8b6d...938
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Sjokoladekaken går det helt fint med i hvert fall. Bytt ut halvparten av melka i kaken med kefir, så blir den supersaftig. Har laget den mange ganger. 😊 Siden det er gulrot i cupcakesene, tror jeg at det også går fint. Anonymous poster hash: 68ee3...6b8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Jeg ville ha laget cupcakene, latt de kjøle seg helt, og dekket med sølvfolie og satt de kjølig til dagen etter. Ikke ha på krem, den _kan_ stivne og snerke seg på toppen, avhengig av kremen. Er ikke sikker på gulrotkakekrem. Lag den ferdig og ha den i en bolle med plastfolie på, så det bare er å ha på før servering. Gulrot er kjempesupert i kake, da holder den seg saftig og god. Sjokoladekaken ville jeg ha vurdert å lage med kefir, det har jeg veldig god erfaring med for å holde kaker saftig. Ser i kommentarene at det nevnes der også. Synes selv at kakene blir ekstra saftige. Men det går nok uansett veldig bra. Bare pass på at kaken får kjøle seg helt ned, gjerne i formen, før den dekkes med sølvfolie og settes kjølig. Ville laget ferdig kremen her også og hatt på kaken dagen etter. Men det går helt sikkert fint å ha på glasuren med en gang, den er ikke melkebasert men smørbasert, og da holder konsistensen seg fin så lenge kaken ikke er for varm eller står for varmt sånn at den risikerer å smelte. Anonymous poster hash: af71f...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå