Gå til innhold

Dere med småskolebarn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Står barna på slalomski? Vår 8-åring har aldri prøvd. Og tenker at det kanskje er vanlig at de gjør det i den alderen?

 

Anonymous poster hash: b41ae...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7-åring har aldri prøvd det. Jeg er 38 år og har aldri prøvd det, så for meg føles det nesten unaturlig å ta gutten med i slalombakken :D Mannen min sto litt på slalom da han var ung da, kanskje han kan ta seg av den biten. Sønnen min har aldri ytret et ønske om å stå på slalom. 



Anonymous poster hash: c7dfe...2bd
Skrevet

Ja, de står på slalom, men det blir bare noen ganger i løpet av året, men de mestrer det greit nå. 2. og 3. klasse. Er mannen som tar de eldste med seg. Jeg er absolutt ikke interessert, men det er vel helst noe barna bør ha gjort noen ganger og ha kjennskap til.

Skrevet

Mine har stått på slalom siden de var 3 år så det mestrer begge fint. De er nå 6 og 8 år. Pappa'n som tar de mest men jeg har kjøpt utstyr og står selv når vi er på hyttetur.

Skrevet

Mine på 6 og 8 år har gjort det med sin far på samvær. Aldri med meg, går jeg på fjellet så blir det langrenn:)



Anonymous poster hash: 49e4f...22b
Skrevet

Jeg har aldri gjort det, så jeg tør virkelig ta på meg noe ansvar for å ta barna med i bakken. Dessverre. Jeg er livredd for både heisen og farta og alle menneskene :P 

Barna er 8 og 11 år gamle. Yngste har aldri prøvd, eldste gjorde det med skolen på skidag ifjor og skal det snart igjen med skolen. 



Anonymous poster hash: 28013...05e
Skrevet

Min på 7,5 år fikk sine første slalomski til jul.



Anonymous poster hash: 359d7...2e9
Skrevet

Ja, de står på slalom, men det blir bare noen ganger i løpet av året, men de mestrer det greit nå. 2. og 3. klasse. Er mannen som tar de eldste med seg. Jeg er absolutt ikke interessert, men det er vel helst noe barna bør ha gjort noen ganger og ha kjennskap til.

Men kjøper dere utstyr for et par ganger i året eller leier dere? Synes det virker bortkastet å kjøpe utstyr for mange tusen kroner for et par ganger...

 

 

Anonymous poster hash: b41ae...fd1

Skrevet

Mine på 7 og 9 har stått i flere år. Minstemann på 3år begynte fjor!

Skrevet

Han har stått siden hun var 5, skal kjøpe utstyr til 3 åringen til neste vinter.

Skrevet

Begge mine har stått slalom siden de var 3. De er nå 4 og 7.



Anonymous poster hash: 34e3e...77f
Skrevet

Har barn fra 6 til 13 år og de har stått slalåm siden de var 4-5 år.

 

Vi bor langt fra slalåmbakker da, så det er bare et par ganger i året de står, men de lærer fort. Pleier ha en dagstur i romjulen og 4-5 dager i vinterferien hvor vi låner hytte på fjellet og er i bakken.



Anonymous poster hash: 4047c...123
Skrevet

 

Ja, de står på slalom, men det blir bare noen ganger i løpet av året, men de mestrer det greit nå. 2. og 3. klasse. Er mannen som tar de eldste med seg. Jeg er absolutt ikke interessert, men det er vel helst noe barna bør ha gjort noen ganger og ha kjennskap til.

Men kjøper dere utstyr for et par ganger i året eller leier dere? Synes det virker bortkastet å kjøpe utstyr for mange tusen kroner for et par ganger...

 

 

Anonymous poster hash: b41ae...fd1

 

Det er ikke dyrt å leie.

De fleste steder vi har vært er det gratis utlån til barn under 6 år, og ikke dyrt for eldre barn heller.

 

Nest eldste hos oss står snowboard, ingen av oss foreldre hadde prøvd det noen gang så da han var rundt 8 år leide vi snowboard og bestilte 2 timer med instruktør så han skulle lære heisen, stopp, sving osv av noen som kunne det. Han er nå 11 år og har ikke hatt slalåmski på seg siden, han kjører bare snowboard og elsker det :)

 

Anonymous poster hash: 4047c...123

Skrevet

Mine er 8 og 10. De har aldri stått slalom. Hverken jeg eller mannen har mer enn så vidt forsøkt det. Det er ikke noe vi liker spessielt godt. Likevell har jeg en plan om å få dem i bakken med litt undervisning i vinter, bare slik at de vet hva det dreier seg om og ikke er redde for å forsøke om de får lyst senere.



Anonymous poster hash: 87694...82d
Gjest Antarctica
Skrevet

Planlegger å prøve det i vinter med 8-åringen, ja. Men vi har ikke nok snø ennå.

Skrevet

Vår på 6 år kjører slalåm. Det var en selvfølge at hun skulle mestre langrenn greit først og jeg ser helt klart at det er en kjempefordel.

 

Hun kjører slalåm fordi vi kjører og vi vil gjerne ha henne med på de tingene vi gjør. Om ett år eller to blir det slik at hun kan kjøre de stedene som er mer interessante for oss om vi er tålmodige nå. (vi foretrekker litt bratte løyper og offpiste)

 

 



Anonymous poster hash: 66d51...69b
Skrevet

 

Ja, de står på slalom, men det blir bare noen ganger i løpet av året, men de mestrer det greit nå. 2. og 3. klasse. Er mannen som tar de eldste med seg. Jeg er absolutt ikke interessert, men det er vel helst noe barna bør ha gjort noen ganger og ha kjennskap til.

Men kjøper dere utstyr for et par ganger i året eller leier dere? Synes det virker bortkastet å kjøpe utstyr for mange tusen kroner for et par ganger...

 

 

Anonymous poster hash: b41ae...fd1

 

Kjøper utstyr. Både brukt eller nytt i kjønnsnøytrale farger. Det går da i arv til nestemann. Har fire barn, og planen er at alle skal lære slalom, og i løpet av noen år regner vi med at alle er modne nok til å klare seg selv i trekkene og løypene. Da blir det nok oftere, og da må vel kanskje jeg til pers også, selv om jeg ikke liker det.

Skrevet

Ja, han begynte vinteren han ble 4 år, er hans 3. vinter nå. Vi står en del på slalom (særlig meg), og han får med seg i hvert fall 2 helger pluss 1 uke i Alpene i vinterferien (med intensivt skikurs) og noen dagsturer.

 

Vi kjøper utstyr, etter å ha funnet ut ved en tilfeldighet at det ikke var mye dyrere enn sesongleie der vi bor. Var for sent ut for leie dey første året og de var tomme for størrelsen hans. Kjøpte ski og støvler. Året etter trengte vi bare støvler. I år trengte vi begge deler, men skiene kommer til å passe i hvert fall 2 år, og støvlene kanskje 2 år de også (de var litt store, men str under var litt små). Da blir det ikke mye mer, og jeg kan selge de etterpå om vi ikke får flere barn.

 

Jeg ser ikke på det som en nødvendighet at barn skal stå på slalom, men dersom foreldrene liker det er det en trivelig måte å tilbring tid sammen. Vi står forøvrig ikke på langrenn, der vi bor er det ikke fullt så vanlig og hverken jeg (utlending) og mannen (vestlending) kommer fra langrennsfarende slekt.

 

 

Anonymous poster hash: ba547...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...