Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Hvis halve ansiktet og hele armen på venstre side av kroppen din ble nummen. Du ringte legevakten, fikk beskjed om og få noen til og kjøre deg dit fordi det kunne være hjerneslag. Når du kommer til legevakten, ser legen i øynene dine, spør om du har følelse i ansiktet. Etter dette blir du sendt hjem. Anonymous poster hash: 562f6...fb4
Ileus Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Nei, hadde forlangt å få snakket med en nevrolog.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Ved å sjekke bevegelsene dine, snakke med deg og evt se etter lammelse, så har legen sannsynligvis sjekket ut om det er hjerneslag! Anonymous poster hash: 6dcb5...6a5
Ladybugg Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Hørtes rart ut, hadde ringt ambulanse. Mulig hjerneslag tas svært alvorlig, og skal inn til lege sjekk av en nevrolog og helst en ct undersøkelse av hjernen
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Det er forskjell på perifer og sentral facialisparese. Men uansett burde du fått en ct og blitt undrsøkt av nevrolog. Anonymous poster hash: 573e9...0f1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Ble du nummen eller mistet du bevegeligheten? Høres umiddelbart litt rart ut. Anonymous poster hash: 6857a...188
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Umulig å svare på, men hva synes du selv? Er du fortsatt nummen? Anonymous poster hash: d4664...b35
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Min far opplevde det samme. Våknet opp en morgen og var helt skjev i ansiktet. Halve siden var lammet og han hadde null følelse. Han kom opp til fastlegen sin. Etter grundig undersøkelse og blodprøver ble han sendt hjem. Legen konkluderte med ansiktslammelse som enkelte plutselig kan få. For noen varer det livet ut, for andre forsvinner det av seg selv etter hvert. Hos han forsvant det etter ca 6 mnd. Han måtte forresten i den tid bruke solbriller for å ikke skade synet på den delen av ansiktet som var lammet. Anonymous poster hash: 69775...2b3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Ser nå at du bare ble sjekket i øynene. Hadde ikke godtatt dette! Anonymous poster hash: 69775...2b3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Ingen andre prøver. Ikke blodprøver eller noe. Synes selv det var rart. Og det var ekkelt og gå ut derfra og ikke vite hva dette var. Mistet ikke følelsen, bare kjente prikking, ble nummen. Som når bedøvelsen i munnen holder på og gå ut etter man har vært hos tannlegen. Anonymous poster hash: 562f6...fb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå