Gå til innhold

Noen som er god på å lage stekt ris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deler du oppskriften?

Elsker stekt ris som man får servert på kinaresturant, men får det aldri til hjemme. Smaken og konsistensen blir ikke lik.

Anonymous poster hash: e08b9...f52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir i alle fall veldig god, og ungene elsker den. 

Kok risen dagen før, slik at den ikke er klissete. 

Kutt kokt skinke/kylling/annet kjøtt i små biter, og stek det i nøytral olje med en dæsj sesamolje og hakket hvitløk. Ta kjøttet til side og stek grønnsaker. Jeg bruker gulrot i små biter, erter og sukkererter, men man kan jo bruke hva man vil. 

Tar grønnsakene ut og steker risen i olje til den får farge. Tilsetter litt fiskesaus. Det gir veldig fin, salt smak, tror det er det som er "hemmeligheten" - men bare litt! Tilsetter så et vispet egg i risen, og rørestek til det har stivnet. Tilsett kjøtt og grønnsaker og bland godt. 

Anonymous poster hash: a1378...05c
Skrevet

Min blir i alle fall veldig god, og ungene elsker den. 

Kok risen dagen før, slik at den ikke er klissete. 

Kutt kokt skinke/kylling/annet kjøtt i små biter, og stek det i nøytral olje med en dæsj sesamolje og hakket hvitløk. Ta kjøttet til side og stek grønnsaker. Jeg bruker gulrot i små biter, erter og sukkererter, men man kan jo bruke hva man vil. 

Tar grønnsakene ut og steker risen i olje til den får farge. Tilsetter litt fiskesaus. Det gir veldig fin, salt smak, tror det er det som er "hemmeligheten" - men bare litt! Tilsetter så et vispet egg i risen, og rørestek til det har stivnet. Tilsett kjøtt og grønnsaker og bland godt. 

Og soyasaus i risen - det glemte jeg!

Skrevet

Har ingen tips, men følger tråden da jeg sliter med det samme:-)

Skrevet

Har fått tips om mushroom sauce med ei thai-dame, men eg har ikkje prøvd det endå:)

Skrevet

Å det er godt! Oppskriften over skal jeg jammen prøve en dag! Har faktisk fish sauce etter jeg laget vårruller og anerkjennelse hva annet jeg kan bruke den til😉

Anonymous poster hash: cf729...2c8

Skrevet

Litt monosodium glutamat, selges i asia butikker.

Anonymous poster hash: 6b438...d37

Skrevet

Flied lice er godt.. :) jeg har oppi gulrøtter, mais, kylling, erter og ris. Krydrer med salt eller kikkoman. Vel, ikke noen gourmetoppskrift..

Anonymous poster hash: 812a2...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...