Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Jeg jobber deltid så har fridager hjemme hvor jeg har god tid til hunden. Jeg gir henne lange turer, lek, kos og kjærlighet. Uansett hvor lang tur eller mental stimulering jeg har gitt henne har hun stirrekonkuranse med mannen når han kommer fra jobb. Hun stresser rundt,piper og hopper i ring. Det hun da prøver å si er at hun vil ut på tur med han. Og hun gir seg ikke før han går ut. Mannen sier at jeg gir henne for lite på dagen ellers hadde hun ligget i ro. Poenget er jo at hun snorker og er helt i ro når hun er hjemme med meg. Så fort han kommer stresser hund. Jeg blir så irritert!!! Han kan si dumme kommentarer som : " har du ikke vært ute med bikkja idag eller" i en frekk tone. Hvis mannen er bortreist over dager så er hun helt rolig så tegn på at jeg gir henne nok fysisk og mental stimulering. What to do? Anonymous poster hash: 84bc4...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Hundene våre har valgt seg ut hver sin "leder", tispa er "min", mens hannhunden foretrekker mannen så vi har hver vår hund på et vis Men hundene ønsker at jeg skal jobbe/gå tur med dem pussig nok, det er så merkelig for når mannen kommer hjem så løper de til ham og "sier" at jeg skal gå ut med dem Anonymous poster hash: 10e69...03b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Hundene våre har valgt seg ut hver sin "leder", tispa er "min", mens hannhunden foretrekker mannen så vi har hver vår hund på et vis Men hundene ønsker at jeg skal jobbe/gå tur med dem pussig nok, det er så merkelig for når mannen kommer hjem så løper de til ham og "sier" at jeg skal gå ut med dem Anonymous poster hash: 10e69...03b Tispa her valgte mannen fra dag 1.og det fortsatte hun med til tross for at jeg har Vært mest sammen med henne. Og det er jeg som gir hennes mest tur, stimulering,mat osv. Jaja får vel bare innfinne meg med at han er favoritten. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er også hjemme med voffs,men det er far i huset som er favoritten! Han duller nok en god del mer med henne enn det jeg gjør, dermed blir han fort favoritten,det er babyen hans,hehe synes det er helt ok jeg, er ikke akkurat som at jeg er sjalu av den grunn Anonymous poster hash: d895f...f80
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er også hjemme med voffs,men det er far i huset som er favoritten! Han duller nok en god del mer med henne enn det jeg gjør, dermed blir han fort favoritten,det er babyen hans,hehe synes det er helt ok jeg, er ikke akkurat som at jeg er sjalu av den grunn Anonymous poster hash: d895f...f80 Nei er ikke sjalu akkurat. Det er vel heller det at jeg får tilsnakk for å ikke ha slitt ut bikkja på dagen sånn at han kan hvile når han kommer hjem fra jobb. Bikkja oppfører seg som om hun har vært innestengt i et døgn. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Slik er det her også, om vi kommer hjem likt så løper hunden rett forbi meg og til mannen. En periode ville ikke hunden komme ut i gangen engang når jeg skulle gå tur 😁 kom etter hvert luskende ut og hadde det såre blikket mot mannen. Morsomme skapninger. Anonymous poster hash: f6d47...bb3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Men vil ikke den oppførselen si at hunden ser på deg som "leder" eller tryggheten da? At den er rolig og sover er jo normalt sett et positivt tegn, altså en fornøyd hund. Ut fra det du skriver virker det som at hunden blir litt masete og i "ubalanse" når mannen kommer hjem. Anonymous poster hash: 41338...753
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Men vil ikke den oppførselen si at hunden ser på deg som "leder" eller tryggheten da? At den er rolig og sover er jo normalt sett et positivt tegn, altså en fornøyd hund. Ut fra det du skriver virker det som at hunden blir litt masete og i "ubalanse" når mannen kommer hjem. Anonymous poster hash: 41338...753 Hun er masete før han går tur med henne. Etter han har gått en tur så sover hun like rolig som med meg. Frustrerende da jeg vet at hun har fått behovene dekket. Men hun har vel et særskilt behov for å rusle en tur med han. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Men vil ikke den oppførselen si at hunden ser på deg som "leder" eller tryggheten da? At den er rolig og sover er jo normalt sett et positivt tegn, altså en fornøyd hund. Ut fra det du skriver virker det som at hunden blir litt masete og i "ubalanse" når mannen kommer hjem. Anonymous poster hash: 41338...753 Hun er masete før han går tur med henne. Etter han har gått en tur så sover hun like rolig som med meg. Frustrerende da jeg vet at hun har fått behovene dekket. Men hun har vel et særskilt behov for å rusle en tur med han. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec Det kan bli interessant hvis dere en dag bytter roller. Han er hjemme på dagtid og går tur med henne. Du er ute og kommer hjem til middag.Vil hunden gå tur med deg da? Selv om mannen har gått tidligere på dagen? Kanskje hun vil ha to turer, en med hver av dere. Anonymous poster hash: 9b43e...127
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Men vil ikke den oppførselen si at hunden ser på deg som "leder" eller tryggheten da? At den er rolig og sover er jo normalt sett et positivt tegn, altså en fornøyd hund. Ut fra det du skriver virker det som at hunden blir litt masete og i "ubalanse" når mannen kommer hjem. Anonymous poster hash: 41338...753 Hun er masete før han går tur med henne. Etter han har gått en tur så sover hun like rolig som med meg. Frustrerende da jeg vet at hun har fått behovene dekket. Men hun har vel et særskilt behov for å rusle en tur med han. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec Det kan bli interessant hvis dere en dag bytter roller. Han er hjemme på dagtid og går tur med henne. Du er ute og kommer hjem til middag.Vil hunden gå tur med deg da? Selv om mannen har gått tidligere på dagen? Kanskje hun vil ha to turer, en med hver av dere. Anonymous poster hash: 9b43e...127 Vi bytter ofte rolle i helgene når jeg jobber. Hun sier aldri nei til tur uansett hvem av oss som går ut. Men hun maser ikke på meg når jeg kommer hjem og mannen har vært hjemme. Hun gidder knapt å reise seg. Kommer tassene bort i gangen og sier hei. Og legger seg ned på plassen sin igjen. Med mannen hopper hun i vinkler og viser tydelig at han er hjemme. Står å henger over bena hans med hode. Veldig forskjell, aner ikke hvorfor. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er også hjemme med voffs,men det er far i huset som er favoritten! Han duller nok en god del mer med henne enn det jeg gjør, dermed blir han fort favoritten,det er babyen hans,hehe synes det er helt ok jeg, er ikke akkurat som at jeg er sjalu av den grunn Anonymous poster hash: d895f...f80 Nei er ikke sjalu akkurat. Det er vel heller det at jeg får tilsnakk for å ikke ha slitt ut bikkja på dagen sånn at han kan hvile når han kommer hjem fra jobb. Bikkja oppfører seg som om hun har vært innestengt i et døgn. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec aha, ja da skjønner jeg! Kan fort bli litt stress da hvis hunden piper og vil ut med far, og i tillegg blir du beskyldt for å ikke ha vært ute med voffsen Anonymous poster hash: d895f...f80
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Men vil ikke den oppførselen si at hunden ser på deg som "leder" eller tryggheten da? At den er rolig og sover er jo normalt sett et positivt tegn, altså en fornøyd hund. Ut fra det du skriver virker det som at hunden blir litt masete og i "ubalanse" når mannen kommer hjem. Anonymous poster hash: 41338...753 Hun er masete før han går tur med henne. Etter han har gått en tur så sover hun like rolig som med meg. Frustrerende da jeg vet at hun har fått behovene dekket. Men hun har vel et særskilt behov for å rusle en tur med han. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec Det kan bli interessant hvis dere en dag bytter roller. Han er hjemme på dagtid og går tur med henne. Du er ute og kommer hjem til middag.Vil hunden gå tur med deg da? Selv om mannen har gått tidligere på dagen? Kanskje hun vil ha to turer, en med hver av dere. Anonymous poster hash: 9b43e...127 Vi bytter ofte rolle i helgene når jeg jobber. Hun sier aldri nei til tur uansett hvem av oss som går ut. Men hun maser ikke på meg når jeg kommer hjem og mannen har vært hjemme. Hun gidder knapt å reise seg. Kommer tassene bort i gangen og sier hei. Og legger seg ned på plassen sin igjen. Med mannen hopper hun i vinkler og viser tydelig at han er hjemme. Står å henger over bena hans med hode. Veldig forskjell, aner ikke hvorfor. H.i Anonymous poster hash: 84bc4...7ec For meg høres det ut som om at hun har respekt for deg, mens hun mangler litt respekt for mannen. Når en hund ikke hopper og maser på eieren tyder det på respekt Anonymous poster hash: 10e69...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå