Mamalarma Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Den 31.12 hentet jeg mine nye briller hos optiker, betalte fullpris for disse. Bestilte de 30.12. En uke etterpå, altså 06.01.15 kom der melding fra Optikeren om at nå var salget startet og man fikk 50% på alle briller ved kjøp av komplett brille. Jeg kjøpte komplett brille, kjøpte også nye glass. Ville du ha tatt en tur innom optikeren og "klaget litt" på dette? Brillene jeg kjøpte kostet 2800 kr, pluss glass og arbeid, så det kunne jo blitt litt billigere om jeg hadde ventet en uke. Har gått til denne optikeren i 15 år, så det er ikke første gang jeg var der. Er tredje brilleparet jeg kjøper der.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Ja, uten tvil. De burde ha sagt ifra til deg, så du heller kunne avvente litt. Anonymous poster hash: 520f4...88d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Nei. Tenk på alle varer folk kjøpte før jul til full pris. Det blir som om alle de skulle kommet tilbake for å klage når salget startet. Anonymous poster hash: 37c63...269
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Ja, du har rett på salgsprisen. Det var ikke en gave du kjøpte før jul, men en tiltrengt brille! Vi kjøpte tv i romjulen. Jeg spurte om dette med salg og slikt og fikk beskjed at om den kom på salg i januar hadde jeg rett på mellomlegget tilbake. Anonymous poster hash: 11458...917
Mamalarma Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2015 Nei. Tenk på alle varer folk kjøpte før jul til full pris. Det blir som om alle de skulle kommet tilbake for å klage når salget startet. Anonymous poster hash: 37c63...269 Nå er vel det litt forskjell på gaver kjøpt før jul og brillekjøp mener jeg. Jeg har aldri før fått melding fra optiker om brillesalg, dette er første gang. Det er derfor jeg reagerer litt. Jeg vet jo at det ofte er salg i januar, men ikke fått med meg at det gjelder briller også. Og tenker jo litt på dette at jeg har vært kunde der i 15 år og min mann har vært kunde der i sikkert 30 år. Og siden det var eier av butikken som laget klar brillene, må han ha visst om salget.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Mannen min gjorde det. Riktignok på andre ting, men han fikk mellomlegget. Det er jo verdt et forsøk:) Anonymous poster hash: 3e851...490
Honningmelon Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Mannen min kjøpte en litt dyr veske til meg i julegave. Han fikk da beskjed om å komme tilbake når det ble salg for å sjekke om det var salg på veska. Om det var det skule han få tilbake mellomlegget.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Noen butikker har 30 dagers åpent kjøp og mellomlegget tilbake ved salg, men det er ingen rettighet kunden har i alle butikker. Når ,an aksepterer og gjennomfører en handel til full pris er man avhengig av velvilje fra butikken både for bytting av varer og mellomlegg tilbake. Anonymous poster hash: d530e...1ed
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Ja, det ville jeg gjort. En kunde i butikken vår fikk tilbake mange hundre kr på et kamera han kjøpte av en frekk selger. Var snakk om to dager før kameraet kom på tilbud. Anonymous poster hash: feb7a...47e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Jeg fikk beskjed når jeg kjøpte en dyr ting på gmax om at hvis varen kom på salg innen en mnd kunne jeg komme og kreve mellomlegget. Jeg hadde gått tilbake og spurt. Anonymous poster hash: 480fc...e95
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gå tibake å spørre om prisavslag! Når det er sagt, så er det helt vanlig med salg i januar - også på briller. Man selger ut for å få plass til nye modeller:) At brillebutikken sin nå har valgt å reklamere på sms er kanskje nytt? Anonymous poster hash: 994ba...f01
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Det er bare å spørre. Vi startet salget gjøre jul til faste kunder, resten i januar. Også optiker. Anonymous poster hash: e09f6...88f
Mamalarma Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gå tibake å spørre om prisavslag! Når det er sagt, så er det helt vanlig med salg i januar - også på briller. Man selger ut for å få plass til nye modeller:) At brillebutikken sin nå har valgt å reklamere på sms er kanskje nytt? Anonymous poster hash: 994ba...f01 SMS varsling har de hatt i alle fall i 5 - 6 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå