Gå til innhold

Rente på huslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forholdsvis lite huslån. Kr 500000.-

Sjekket nettopp renten jeg betaler og den lå på 4,30 %.

Er ikke det litt mye nå når alle setter ned rentene?

Jeg har nettopp sendt dem mail, men vil gjerne høre litt med dere kloke damer hva dere betaler.

Anonymous poster hash: 57f5d...b1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye! Vi har et lån på litt under en million, og sendte nettopp en "trusselmail" til banken om vi ville ha lavere rente siden situasjonen er som den er, ellers ville vi bytte bank. Fikk tilbud om 2,9%, og vi hadde 3,4 fra før. Du må kreve din rett! Mye penger å spare.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Er helt sjokkert over grådigheten til disse store bankene :sjokkert:

Håper flere også vil svare :Nikke:

Skrevet

Vi har 2,9% i Skandiabanken

Anonymous poster hash: 9501a...622

Skrevet

Får 2,9 % i dnb om 2 mnd etter de satt ned renta nå, hatt 3,3 % til nå. 3,3 mill i lån.

Anonymous poster hash: d52f0...efe

Skrevet

Vi har 3% i Nordea.

Anonymous poster hash: ae381...62a
Skrevet

Vi kjøpte i juni. Hadde da rente på 3,5 i november fikk vi rente på 3,25 og om 2 mnd får vi rente på 3%.

Anonymous poster hash: 7007a...895

Skrevet

Takk til dere alle som svarer. Veldig greit å vite hva det ligger på når en skal begynne å forhandle :)

Vil gjerne høre fra flere :)

Skrevet

2,3% Husbanken

Anonymous poster hash: c1140...740

Skrevet

Vi får 2,85 i bnbank fra mars :)

Anonymous poster hash: ffab3...7b7

Skrevet

Får 2,9 % i dnb om 2 mnd etter de satt ned renta nå, hatt 3,3 % til nå. 3,3 mill i lån.Anonymous poster hash: d52f0...efe

Har dnb satt ned renta nå? I dag da eller? Det har ikke jeg fått beskjed om...

Anonymous poster hash: e43e3...efa

Skrevet

Får 2,9 % i dnb om 2 mnd etter de satt ned renta nå, hatt 3,3 % til nå. 3,3 mill i lån.Anonymous poster hash: d52f0...efe

Har dnb satt ned renta nå? I dag da eller? Det har ikke jeg fått beskjed om...

https://www.dn.no/nyheter/2015/01/02/1902/Renten/dnb-kutter-renten

Bankens beste rente (2,9%)

vil gjelde for unge under 34 år og kunder i DNBs SAGA-program. For alle andre kunder blir rentenedgangen på inntil 0,25 prosentpoeng.

Skrevet

2,86% Lån på 1225000

Anonymous poster hash: 0a14c...7fa
Skrevet

Dere som har 2.9 eller mindre...er dere over 34?

Anonymous poster hash: 73348...7d5
Skrevet

Har dnb satt ned renta nå? I dag da eller? Det har ikke jeg fått beskjed om...Anonymous poster hash: e43e3...efa
https://www.dn.no/nyheter/2015/01/02/1902/Renten/dnb-kutter-renten

Bankens beste rente (2,9%)

vil gjelde for unge under 34 år og kunder i DNBs SAGA-program. For alle andre kunder blir rentenedgangen på inntil 0,25 prosentpoeng.

Jøss, så bra! Men jeg fylte nettopp 34, så da gjelder det kanskje ikke meg? Jeg har i hvertfall ikke fått beskjed. :(

Skrevet

Dere som har 2.9 eller mindre...er dere over 34? Anonymous poster hash: 73348...7d5

Ja :)

Anonymous poster hash: ffab3...7b7

Skrevet

Dere som har 2.9 eller mindre...er dere over 34?

Anonymous poster hash: 73348...7d5

Jepp!

Skrevet

2,7%, 5 års fastrente. Den er på 2,5% på 3års rente. Den flytende rente er pr i dag en del høyere (3,15 eller noe) og det tyder på at renta fortsatt er på vei ned.. Om det vil påvirke fastrenta gjenstår og se. Fastrenta er nemlig en indikasjon på hvordan man forventer at renten skal endre seg i fremtiden.

Risikoen med fast er at den flytende kan gå ned til 1-tallet..... Men siden vi er veldig komfortable med fastrente (forutsigbarhet), så tror jeg ikke vi taper så mye der. Altså, vi taper jo på at den flytende renta kan komme til   og ligge på rundt 1%, men jeg tror kanskje ikke fastrentevilkårene vil bli forbedret VELDIG mye uansett. Og det er den vi må se på.

Det verste som kan skje oss er at vi velger flytende rente, så går fastrenta opp, den flytende ned, vi velger og beholde flytende,- også plutselig får vi en rentestigning.... Og da stiger fastrenta fort! Det er en grunn til at man skal beregne hva et lån vil koste med rundt 5% rente... Det er vi pr i dag ikke i stand til og klare, men om fem år, så har vi betalt ned såpass samt forhåpentligvis spart opp en del egenkapital og kan gjøre opp såpass mye av lånet at vi lett greier 5% og mer på lånet som da evt gjenstår.

Anonymous poster hash: 2760b...a8a
Skrevet

Vi fikk akkurat melding om 2,7 på vårt lån med flytende rente.

Anonymous poster hash: 0a419...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...