Gå til innhold

Mathilde, Josefine eller Tirill Birgitte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jenta mi hete ?? Står mellom disse tre. Trill Birgitte er til minne /oppkalling etter mine bestemødre. Tirill fordi mormor var så glad i blomsten tiriltunge, Birgitte er min farmors mellomnavn. De to andre er ikke noe oppkalling, bare navn jeg liker. Eksen min sin datter heter Tilde, og er litt redd for at noen kan reagere på det, eller går Mathilde og Tilde såpass ulikt at det går bra ? 

Anonymous poster hash: 481f0...6e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Josefine :)

Anonymous poster hash: c9561...68e

Skrevet

Nei, nei og nei.

Anonymous poster hash: 59afa...747

Skrevet

1) Mathilde

2) Josefine

10994536288243) Tirill Birgitte

Anonymous poster hash: 51fcf...b49
Skrevet

Tirill Birgitte var jo kjempefint, og ingen andre heter det.

Anonymous poster hash: 89152...989
Skrevet

Tiril Birgitte var veldig koselig. Liker begge navnene hver for seg også.

Anonymous poster hash: de34c...db6

Skrevet

Tiril Birgitte

Anonymous poster hash: e8971...da4

Skrevet

Jeg liker best Josefine. Syns det er kjempefint. Tirill (ville skrevet det med en l selv da, syns det ser finere ut ;)) er veldig fint, men likte det ikke sammen med Birgitte. Mathilde er rett og slett bare for vanlig og kjedelig.

Anonymous poster hash: c6b33...a45
Skrevet

Syntes Tiril Birgitte var eit koseleg namn då eg såg det, og vart enno koselegare då du skreiv kvifor.  Mathilde er og fint, har ikkje like stor sans for Josefine. 

Skrevet

Birgitte er et usedvanlig stygt navn.

Ville valgt Mathilde

Anonymous poster hash: d0f57...242

Skrevet

Mathilde er uten tvil finest. Hvorfor bry deg med navnet til eksens datter?

Anonymous poster hash: d3d71...ee6

Skrevet

Josefine eller Tiril

Anonymous poster hash: df6ca...c8f

Skrevet

Tiril Birgitte var kjempekoselig! Her vi bor er både Josefine og Mathilde oppbrukt.

Anonymous poster hash: 1c518...903

Skrevet

Tiril Birgitte! Et flott navn med historie! 😊

Anonymous poster hash: 9c3f0...6fe

Skrevet (endret)

Mathilde er definitivt det peneste navnet, men historien om Tiril Birgitte gjør at jeg hadde vurdert det navnet sterkt! Du/ dere kommer garantert til å bli fornøyd med det navnet når du har en bakgrunn for å velge det. 

Jeg angrer forøvrig litt på at jeg valgte navn ut fra hva som var fint istedet for oppkalling eller tenke litt mer historie og grunner rundt navnene. 

Endret av Mandala
Skrevet

Jeg syns Tiril Birgitte var veldig, veldig fint og koselig. Et helt personlig navn, ikke poppis-navn. En som heter Tiril Birgitte MÅ bare bli en bli en kul, skjønn, snill og klok kvinne.

Anonymous poster hash: 56ccc...97b
Skrevet

Tirill Birgitte. Fine navn hver for seg, og veldig koselig sammen. Fin bakgrunn for navnet.

Skrevet

Tirill birgitte var stygt, men tiril er ett fint navn.

Mathilde er favoritten av disse navnene

Anonymous poster hash: 0badc...d02

Skrevet

Når vi skulle navngi vårt barn sto det mellom tre navn. To av de var ikke oppkalling, men to navn vi likte veldig godt selv. Det tredje var oppkalling og var ikke vår absolutte favoritt, men tilslutt var det det vi valgte. Vi har aldri angret på valget, og jenta vår er kjempeglad for at hun er oppkalt etter gode og kloke kvinner i familien som har stor betydning for henne. 

Jeg ville helt klart valgt Tirill Birgitte pga oppkalling av viktige mennesker for deg og din familie, men det er også et veldig fint navn.

Anonymous poster hash: 58e65...499
Skrevet

Synes både Josefine og mathilde er nydelig, det siste nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...